הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
נחל_עמוד

נחל עמוד


נחל עמוד נקרא על שם עמוד אבן גדול הנמצא בחלקו התחתון של הנחל קרוב לכנרת, בעונה זו של השנה אזור העמוד יבש אך לעומת זאת בחלקו העליון של הנחל זורמים מים גם בקיץ, כאן זרימת המים בשילוב צל עצי הדולב הענקיים יוצרים מקום נהדר לשכשוך בבריכות ולמנוחה ביום חם.
נחל עמוד הוא נחל מדהים ביופיו,הנחל זורם בחלקו העליון,וישנו מקום המתאים למנוחה ולשכשוך במים.
הטיול ברמה בינונית ומתאים לגילאי 6+.מומלץ לבקר בקיץ,סתיו,אביב.

איך מגיעים:
נוסעים בכביש עכו צפת, בצומת חנניה פונים לכיוון צפת בכביש מספר 866 . כקילומטר אחרי הכניסה למושב בית שמאי, פונים ימינה לדרך עפר ובה שלט המפנה לנחל עמוד, נוסעים כקילומטר עד למגרש חנייה, כאן מתחיל ומסתיים המסלול.

תאור המסלול:
ממגרש החנייה הולכים בשביל אדום עד לבניין בטון נטוש בו סימנים של נקבי כדורים, זוהי משטרת עין תינה שהוקמה על ידי הבריטים בתקופת המאורעות כדי להגן על מקורות המים שבנחל עמוד. פה גם תצפית יפה על העיר צפת ועל הרי הגליל העליון.

מכאן נרד בסדרה ארוכה של מדרגות היורדות אל הנחל. כשנגיע אל אפיק הנחל נראה מים זורמים ליד מבנה בטון, כאן נובע מעיין עין יקים הקרוי גם עין א- תינה על שם עצי התאנה הרבים שנמצאים כאן, המבנה הוא מכון השאיבה שהוקם כאן בתקופת הבריטים כדי להוביל מים לעיר צפת.
מכאן נרד בקטע היפה ביותר של הנחל שנקרא בעבר בפי הערבים וואדי טוואחין על שם טחנות הקמח הרבות שפעלו כאן ואת שרידיהן נראה לאורך הדרך.

ישנם שני מסלולים היורדים לבריכת שכווי, האחד לאורך הנחל והאחר לאורך הבוסתן,
נתחיל בשביל העליון שמסומן בכחול, השביל הולך לאורך אמת המים מעל לבוסתן עצי פרי שונים ששופץ ומתוחזק כיום על ידי פקחי רשות שמורות הטבע. כאן נבחין ברימון, זית, תאנה, שקדים, גפן, אגוז לימון ועוד. השביל יורד למבנה אבן גדול מבנה זה שימש כמבטשה בה עיבדו אריגי צמר שניטוו בצפת.
המבטשה היא שריד לתעשיית האריגים המשגשגת של העיר צפת במאה ה - 16. כאן השביל מתחלף לצבע שחור ואיתו נמשיך ללכת מעל לערוץ הנחל עד לטחנת קמח נטושה, כאן ניתן לראות את אבני הריחיים וגלגל הברזל שהונעו בכוח המים וטחנו את החיטה.

השביל עובר בגשר מעל הנחל ויורד עד לבריכות שכווי, כאן אפשר ליהנות מצל העצים ולהיכנס אל המים.
לאחר מנוחה הגונה עולים שוב באותו השביל עד למבטשה אך כאן ממשיכים עם ערוץ הנחל בשביל המסומן בשחור שעובר בסמוך למים הזורמים, השביל מתחבר אל שביל הבוסתן ומחזיר אותנו אל עין יקים, עתה נותר רק לעלות שוב במדרגות בשביל המסומן באדום עד למשטרה הנטושה ועד למגרש החנייה.

תהנו!
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על נחל עמוד ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כנחל עמוד