הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
נעלמו_בימי_קורונה

נעלמו בימי קורונה-מתנגדי חיסונים וחסידי שוק חופשי


תוצאה מעודדת למלחמה במגפת הקורונה הוא בירידה בפופולריות של עמדות המתנגדות לחיסונים והתערבות ממשלתית בשוק. ניצחון למדע ולרפואה על פני הבורות ודיס האינפורמציה ולמדינת הרווחה על חסידי השוק החופשי.
שתי קבוצות רעשניות במיוחד בימים כתיקונם נאלמו דום בחודשים האחרונים בישראל כמו גם במקומות רבים אחרים בעולם ואלו הליבראטניים ומתנגדי החיסונים. נראה כי כיום מוסכם על הכול שלטיפול במגפות דרושה ממשלה חזקה ובעלת משאבים רבים. הדרך היחידה להילחם במגפת הקורונה היא דרך התערבות ממשלתית נרחבת וניהול מרכזי ולא ניתן להסתמך רק על כוחות השוק במאבק מעין זה.
ההשמצות של הליברטאנים וחסידי השוק החופשי נגד הממשלות וטענותיהם כי בכל תחום מלבד שמירה על חוזים משפטיים יש עדיפות לשוק הפרטי מתנפצים למול נחיצותה הנדרשת של הממשלות לטיפול במגפות ובאחריות לבריאות הציבור. עלתה בברור חשיבותה של מערכת בריאות שוויונית מתוקצבת היטב ומוכנה לכל תרחיש אשר אינה מבדילה בין אנשים בהתאם ליכולתם לשלם.
התלות של אנשים באנשים אחרים מודגמת אף היא בימים אלו, מגפה אינה מבחינה בין עשירים לעניים וכאשר אין חיסון זמין לא ניתן להתבודד לנצח ולהימנע מהידבקות ובריאותו של הציבור כולו נעשה האינטרס של כולם. מלבד יתרונותיה של מערכת בריאות ציבורית מתפקדת מודגשת לאור המצב גם חשיבותם של משרדי הממשלה השונים בתחומים חברתיים נוספים כמו מדעים, רווחה כמו גם חינוך ציבורי שוויוני וביטוח לאומי ממלכתי ועצמאי היכול לתת מענה לאבטלה שפוגעת בחלקים נרחבים באוכלוסייה בזמן שגרה ומשבר.
גם מתנגדי החיסונים הקולניים בדרך כלל, בייחוד ברשתות החברתיות הרכינו ראשם בעת הזו כאשר כל העולם עוסק בחיפוש קדחתני אחרי חיסון ותרופה. הבידוד החברתי שנכפה על הציבור משפיע רבות על הכול וטענותיהם לגבי קונספירציות של חברות התרופות והפרזות לגבי תופעות הלוואי של החיסונים נתפסות כמגוחכות. גם תפיסותיהם לגבי עדיפותה כביכול של רפואה אלטרנטיבית והומאופטית סופגות מכה קשה כאשר מתברר לנו באופן חד כי רק למדע ולרפואה המודרנית יש מענה ופתרונות לטיפול במחלות.
כפי שהחיסונים הצילו בעבר ומצילות גם כיום את האנושות מפני מגפות קשות כך גם ניתן לסמוך על המדע והרפואה להצלחה דומה נגד מגפות ויראליות לרבות הקורונה בעתיד. קשה למצוא אנשים שיגידו היום באופן מוצהר כי לא יחסנו את עצמם נגד וירוס הקורונה לכשיימצא החיסון ונקווה שדבר זה יקרין גם על מידת ההיענות לחיסונים נוספים כמו חצבת, חזרת, אדמת ועוד.
עצם ההתגייסות למאבק נגד מגפת הקורונה וההצלחה המסתמנת בבלימת הגל הראשון של המגפה וההתגייסות העולמית למציאת חיסון ותרופה הוא ניצחון למדע ולרפואה על פני אמונות תפלות וקונספירטיביות. יש לקוות כי ההערכה הרבה ללוחמי הקורונה בבתי החולים והמעבדות יבואו לידי ביטוי גם במשאבים העתידים שיופנו למדע ולרפואה. יש גם מקום לשאוף כי גם הדור הצעיר ילמד מהדוגמה שנתנו המגזרים החשובים במאבק ורבים ישאפו להיות חלק ממערכות המחקר והבריאות בבגרותם.
ניצחון נוסף גם למדינת הלאום המושמצת ובייחוד לגרסאות המערב אירופאיות של מדינת רווחה המקדמות תפיסות של ערבות חברתית על פני קפיטליזם חזירי. המגפה הדגישה את התלות שלנו באחרים בחברה ובמוסדות המדינה ויש מקום לקוות למעורבות דמוקרטית ציבורית למען המשך פיתוחה של מחויבות המדינה לכל אזרחיה בבריאות, בחינוך, ברווחה.
תוצאות חיוביות נוספות שנקווה שיילמדו מהמשבר נוגע לחשיבות של משק עצמאי הנסמך על מקורות עצמיים בחקלאות ובתעשייה והצורך בהגנה על ייצור מקומי. נקווה גם כי מעמדם של אלו שעבדו בעבודות חיוניות יקבלו הערכה על פעילותם והעלייה במעמדם יבוא לידי ביטוי גם בשכרם לא רק של הרופאים והאחיות אלא  גם של עובדי העזר והניקיון במערכת הבריאות. גם בתעשייה ובשירותים יש מקום לעלייה במעמדם ושכרם של העובדים החיוניים בפארם ובסופרים, הקופאיות, מסדרי הסחורות, השליחים ועוד רבים וטובים העובדים בעבודות קשות ואינם מתוגמלים כראוי.


מה דעתך על נעלמו בימי קורונה-מתנגדי חיסונים וחסידי שוק חופשי ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כליבראטניים, מגפות, התערבות ממשלתית, בריאות הציבור, עשירים, עניים, חיסון, חברתי, מדעים, רווחה, חינוך, ביטוח לאומי ממלכתי, קונספירציה, תרופה, רפואה אלטרנטיבית, נגיף, ויראלי, אמונות טפלות, מדינת רווחה, שוק חופשי, חקלאות, תעשייה, רופאים, אחיות