הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
סודות_הקבלנים_מה_חשוב_לבדוק_לפני_קניית_דירה

סודות הקבלנים: מה חשוב לבדוק לפני קניית דירה


ברכישת בית חדש משתנים רבים וחשוב להבטיח בהשוואות שתבצעו שלא תפספסו דבר. במדריך זה נמנה כמה מהתכונות המרכזיות שלפעמים נשכחות בתהליך רכישת הדירה ויכולות להפוך דירה נפלאה לאסון או דירה לא מרשימה לחלום שלכם- בהצלחה ברכישת דירתכם החדשה!
אחד היעדים המרכזיים שלנו הישראלים הוא להצליח לאגור משאבים ולרכוש בית משלנו- בית  בבעלותנו ששייך לנו במלואו ולא מחייב תשלומי שכר דירה לבעלי דירה זרים. הבית שלנו צריך לגלם את העדפותינו מכל הבחינות ולשרת אותנו לאורך חיינו הבוגרים- ולבחירת הפרוייקט הנכון והדירה המתאימה יש משמעות רבה והשפעה על חיינו מאותו רגע והלאה. אך בחירת דירה מתאימה היא לא סוף הסיפור- מה חשוב לבדוק כדי לא להתחרט אחרי החתימה?


בדקו את הנוף מהחלון

בכל בניין ישנם הבדלים גם בין דירות זהות במפרטיהן ובתכניותיהן, וגם אם בחרתם דירת 4 חדרים שמתאימה לכם רצוי לבדוק את מיקומה המדויק- דירה הממוקמת גבוה בבניין תציע נוף מרשים יותר, פחות רעש מכוניות ותהיה קרה יותר עקב הרוחות המתחזקות עם הגובה. לעומת זאת במקרה שמי מבני משפחתכם מוגבל בניידותו או שברשותכם חיות מחמד הדורשות טיולים בחוץ אולי תעדיפו דירה שלא דורשת טיפוס ארוך כדי לקצר את מרחק הטיול.

שירותיו של הבניין עצמו משחקות תפקיד לא קטן שלעתים לא מקבל תשומת לב מספיקה, וכדאי לברר לגבי השטחים המשותפים והשירותים השונים- חניונים פרטיים, מועדוני דיירים, מעליות, פירי אשפה ושומר עשרים וארבע שעות לדוגמה יכולים להיות חשובים לכל מחפש דירה.

סביבת הבניין חשובה גם היא לבחירת הדירה- חשוב להכיר לא רק את מיקומם של הגנים העתידיים של ילדיכם ומרכזי הקניות הקרובים, אלא גם את מרקם השכונה והרכב האוכלוסיה בה. ישנן שכונות החוסמות תנועת כלי הרכב דרכן בשבתות ואחרות המנהיגות קודי לבוש או מנהגים שונים מהנהוג בביתכם וכדאי להכיר את השטח עוד לפני רכישת הדירה.


פערים של מאות אלפי שקלים בתנאי העיסקה

בתהליך קניית הדירה תשוו בין עלויות הדירות השונות לפי מחיר למטר מרובע, תכונות הנכס הכלולות במחיר העסקה ושירותי הבניין והסביבה הקרובה, אך האותיות הקטנות בתנאי העסקה יכולות להפוך דירה מעולה לבחירה בינונית. ריכזנו עבורכם כמה מהטעויות השכיחות שעליכם להמנע מהן:

ראשית כדאי להבטיח ששטח הדירה שבדקתם אינו בתוספת מרפסות, חצרות, מחסנים או שטחים משותפים בבניין- ישנם יזמים המחלקים את שטח חלל המדרגות והמבואות בין הדיירים ומוסיפים את השטח לעלויות הדירה, שטח שלא תורם לכם דבר ולא שווה את מיטב כספכם. דירה בשטח 120 מ"ר ברוטו יכולה להיות קטנה משמעותית אפילו מדירה של 100 מ"ר נטו, ועליכם להבטיח שתקבלו בדיוק את חפצכם.

תנאי התשלומים וערבויות הקבלן חשובים לא פחות: ישנם קבלנים המספקים ליווי ותמיכה גם לאחר רכישת הדירה במקרה של תקלות או תיקונים תשתיתיים הכרחיים, לעומת יזמים המנסים רק להפטר מהדירה ולהשאיר בידיכם את הטיפול בכל תקלה בעתיד. בדקו בתשומת לב את תנאי הרכישה וודאו שהקבלן מגבה ופותר כל בעיה שעלולה לעלות, לפחות בשנים הראשונות לעסקה. תנאי התשלום עצמם יכולים לגלם הבדל כלכלי של מאות אלפי שקלים- כמה עליכם לשלם מראש? כמה במעמד מסירת המפתח? האם ישנן הקלות מבנק המגבה את הקבלן בבניית הדירה? ודאו והחליטו רק לאחר שהמידע בידיכם.


ברכישת דירה אסור למהר

העצה הכי חשובה לרוכש העתידי היא לא לבחור דירה מתוך לחץ זמן. אפילו אם ראיתם דירה אחרונה בפרוייקט שעושה רושם נפלא, אל תרוצו לחתום לפני שתבדקו את כל התנאים- זו החלטה גדולה מדי כדי לזנק לתוכה ללא הכנה. השוו תמיד את הנכסים למגוריכם הנוכחיים ולעלויות המחייה שלכם בזמן הווה וגם בעתיד- יכול להיות שהבניין בו אתם גרים בשכירות ישופץ במסגרת תכנית המתאר הארצית ויהפוך לחלום בשבילכם בעלות נמוכה מעלות קניית דירה חדשה?

על מנת להתחיל את תהליך ההשוואה והחיפוש גלשו לגורו, אינדקס דירות חדשות המציע השוואות מחירים, עלויות למטר, מפרטים ושרטוטי דירות הנמכרות במתחמי מגורים רבים בכל הארץ. מלבד הדירות עצמן תוכלו לקרוא גם על סביבת הדירות, איכות בתי הספר, סוגי האוכלוסיה המתגוררים סביב הדירה והמון נתונים נוספים שיעזרו לכם למצוא את הדירה המושלמת בשבילכם- בלי כאב ראש.


מה דעתך על סודות הקבלנים: מה חשוב לבדוק לפני קניית דירה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה