הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
סושי

שומרים ונהנים - עם סושי יותר טעים לשמור על הדיאטה


באופן כללי, ארוחת סושי טובה יכולה בהחלט להיחשב כארוחה דלת קלוריות, בעלת ערך תזונתי טוב ואף גבוה. העניין הוא לשמור על כמה כללים מנחים, ברורים ואפילו... טעימים
באופן כללי, ארוחת סושי טובה יכולה בהחלט להיחשב כארוחה דלת קלוריות, בעלת ערך תזונתי טוב ואף גבוה. העניין הוא לשמור על כמה כללים מנחים, ברורים ואפילו... טעימים
 
סושי מבוסס על אורז, ואורז לבן אינו בעל ערך תזונתי גבוה, אבל בשילוב נכון של דגים מתאימים וירקות נכונים, מתקבלת מנה שהיא לא רק טעימה, אלא גם מזינה.
בעיר גדולה כמו תל אביב יש עשרות ואולי מאות מסעדות שמציעות לכם סושי בכל רמה אפשרית. למעשה, אין היום כמעט עיר, כפר או מושב, שבהם או בסביבתם לא תמצאו מבחר סושיות טוב.
 

האם סושי הוא אוכל בעל ערך קלורי נמוך?

חייבים לדעת שבכל טבעת קטנה של סושי יש משהו כמו 30 – 50 קלוריות בממוצע. ברול קטן יש לא פחות מאשר 200 קלוריות. כך, אם אתם מסתכלים רק על נושא הקלוריות, הרי ששני רולים כאלה שווים בערך לארוחה עסקית של עוף, כולל תוספת וסלט קטן.
 

אורז לבן – לא מציאה גדולה

אורז לבן אמנם לא מכיל הרבה קלוריות, אבל מדובר בסופו של דבר בפחמימה ריקה. ללא סיבים תזונתיים או מרכיבים אחרים, משמעותיים, זה לא מה שיעשה הבדל – לכאן או לכאן.
 

 אז למה לומר "כן" ולמה "לא"?

 
אמרו "כן" לדגים
קחו דגים בעלי ערך תזונתי גבוה ואומגה שלוש, כמו סלמון או טונה. הערך הקלורי שלהם לא גבוה – 40 – 42 קלוריות ל- 30 גרם בממוצע – אבל הם עשירים מאוד בחלבון, אומגה 3 וויטמין D.
 
אמרו "כן" לחריף
ווסאבי – החזרת הירוקה החריפה של היפנים – מכיל הרבה נוגדי חמצון. לא חייבים לצפות את הרול בוואסבי – מעט ממנו יספיק לכם להרבה טעם וגם ללא מעט בריאות.
 
אמרו "כן" גם לג'ינג'ר
היפנים מעריכים אותו מאוד -  הוא משמש אותם כמעט כתרופה, אבל למזלנו – הוא גם טעים.
אז אל תוותרו על פרוסות הג'ינג'ר הזעירות ותבלו בהן את הארוחה שלכם.
 
אמרו "לא" לפריך
סושי יכול להיות דל קלוריות או קצת יותר "עשיר", אבל אם תצפו אותו או תגישו רולים מטוגנים, בטוח שהוא יהיה משמין.
אז ותרו על הציפויים הפריכים השונים שמוגשים בסושיות של תל אביב (ובכלל, בישראל) וזכרו: גם היפנים לא מטגנים את הסושי שלהם. כל הרעיון הוא טריות, וטעמים מקוריים של כל המרכיבים.
 
אמרו "כן" לירקות צבעוניים
מלאו את הסושי שלכם לא רק בדגים, אלא גם בירקות ירוקים, כתומים וסגולים (כגון סלק טרי). אבוקדו, מלפפון, גזר וסלק דלים בקלוריות ועשירים מאוד בסיבים תזונתיים ובוויטמינים.
 
ולסיום: אכלו כמות נכונה
אמרו "כן" לרול אחד או שניים, לכל היותר, וזכרו ששני רולים הם כבר ארוחה של ממש. אם אתם רעבים, אכלו קודם סלט טוב ורק אז הזמינו את הסושי – אל תעשו הזמנה על בטן ריקה.


מה דעתך על שומרים ונהנים - עם סושי יותר טעים לשמור על הדיאטה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה