הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
סידרת_סדר_ברוחניות

סידרת "סדר ברוחניות"


בסידרת מאמרים זו נפשט את מושגי היסוד בתורות הרוחניות מן המזרח, מנקודת מבט אישית - מאמר מבוא
" ולבני הפילגשים אשר לאברהם נתן אברהם מתנת וישלחם מעל יצחק בנו בעודנו חי קדמה אל ארץ קדם" (   בראשית כה ו)  ופירש רש"י "נתן להם שם טומאה" אומרים המפרשים שאלו עמי המזרח שקיבלו את תורות הנסתר שנהוגות בהן עד היום ולכן הרבה מאוד ישראלים " מחפשים את עצמם" בהודו ניתן לראות  כי אכן יש קירבה בין היהדות לבין הבודהיזם כוהני הדת  ההודים נקראים " ברהמינים" יש אומרים משורש המילה  אברהם גם הלאום ההודי חסר י אנחנו י הודים והם  הודים. גם על פי הפילוסופיה הסינית המסורתית של יין ויאנג ניתן למצוא הקבלות רבות לתורת הקבלה שגם כן טוענת שגם בתוך הרע עצמו יש טוב ולהפך. לוח השנה הסיני הוא הקרוב ביותר ללוח השנה העברי והמדויק ביותר מכל שאר הלוחות. ולכן טבעי לעסוק בנושאים אלה ולנסות להבינם לעומק. אגע קודם בפילוסופיה ההודית שמגדירה את הבסיס לעבודה הרוחנית של כל הדתות . חוקים אוניברסליים אילו נקראים יאמה וניאמה והם עשרת הקודים המוסריים של היקום המשמשים כל אדם באשר הוא שעושה עבודה רוחנית ביוגה, מדיטציה ובכל שלבי החיים. כללים אלה במיוחד חשובים למי שמתרגלים יוגה על בסיס קבוע וברצינות. חדרי כושר רבים ומועדונים למיניהם מעבירים שעורי יוגה שמושכים אליהם קהל רב. אבל תרגול יוגה בלי ליישם את ההיבט הרוחני שמאחוריהם זה כמו תרגול בחדר כושר במקרים מסוימים יכול לתת כוח, גמישות הרגשה טובה ותו לא ובמקרים גרועים יותר בשל חוסר הבנה של זרימת הפראנה – הצ'י חוסר דיוק בתנועות ואי שמירה על הכללים מטה יכולות להיווצר פציעות בלתי הפיכות . נבחן במאמר זה את היאמה והניאמה בהמשך נראה את שאר החלקים של היוגה והעבודה הרוחנית.
היאמה מחולקת לחמישה כללים בסיסיים וכך גם הניאמה והם:
חמשת היאמות
א. האימסהאי פגיעה – לא לפגוע באחרים ולא להיפגע מאימון לא נכון. כפי שצינתי אימון לא נכון יכול להביא לפגיעה רצינית במתרגל או בסובבים אותו ולכן בשעת התרגול יש להיות קשוב לגוף בכדי להימנע מפגיעה לעיתים מאמן לא מנוסה יכול להגיד את המשפט " בוא תדחוף/תדחפי עוד טיפה אבל כאשר עושים פעולה נגד רצון הגוף התוצאה הפוכה. כאב "בריא" של עבודה הוא בסדר אבל המתרגל צריך לדעת את הגבול בין כאב" טוב " לכאב מזיק.
ב. סטייה – אמיתות – להיות נאמן לאמת. כמו בחיים גם בתרגול כאשר רואים שהתרגול לא מתאים לא נכון מגיע בזמן לא טוב יש להיות נאמנים לאמת ולפעול על פיה לעיתים אנחנו מתרגלים סידרת תרגילים ולפתע מרגישים שזהוא נגמרה האנרגיה במקום הזה יש להיות אמתיים ולעצור.
ג. אסטייה - אי – צמידות – להישאר עם  "ראש פתוח" על מנת להתקדם . נכון שכאשר מתרגלים שיטת יוגה מסוימת אצל מורה מסוים יש ללכת בדרכו אבל מין הצד השני כל הזמן עלינו להיות ערניים ולשאול את השאלות האם התרגול טוב לי? האם אפשר להוסיף משהוא שיכול לתרום לי?
ד. אפרגירה - אי –חמדנות – לא לחמוד בממד הפיזי והרוחני בתרגול זה בא לידי ביטוי בלא לחמוד תרגילים שהגוף לא מסוגל לעמוד בהם בשלב הנוכחי  . אנשים בנויים בצורה שונה אחד גמיש אחד פחות אחד מאורך השני קצר לכל עבודה בגוף יש יתרונות וחסרונות ועלינו להכיר במציאות השל הגוף שלנו ולא לחמוד את המציאות של האחר. אם המתרגלת לידינו היא " נערת גומי" גם אם מאוד מאוד נחמוד ונרצה להיות כמוה זה לא יקרה יש אומנם לשאוף לדגם את התנוחות ואת העבודה הרוחנית אבל לא מתוך קינאה אלא מתוך הקרה של הגוף והיכולות שלנו ולכן בתרגול שלי ( האטה יוגה ) אני משתמש באביזרים שנועדו לעזור לי להגיע עד קצה גבול היכולת שלי בלי להיפגע( מה שאופייני למתודות אחרות).
ה. ברהמצ'ריה – טהרה – לשמור על טהרה רוחנית וגופנית . גם היהודים וגם ההודים דוגלים בשמירה על טהרה ההודים מבצעים טיקסי טבילה בגנגס ואנו עושים זאת בים מקור מים חיים או מקווה טהרה זו משמשת אותנו גם לטהרה רוחנית ועבודתנו ממוקדת יותר.
חמשת ה"ניאמות" :
א. סאוצ'ה – ניקיון חיצוני ופנימי. – כמו ברהמצ'ריה גם בניאאמה זו אנו שומרים על ניקיון אני מכיר יוגים שמלבד טבילה הגיעו לרמת סאוצ'ה כזו גבוהה שאינם זקוקים לצחצוח שיניים או לרחצה פיזית הטהרה הפנימית מביאה אתם לטהרה חיצונית.
ב. סנטוש'ה – שביעות רצון. תמיד עלינו להיות בשמחה על מה שכבר הישגנו עלינו להיות מרוצים מכך ניתנה לנו האפשרות לתרגל ולהתקדם ולהיות שבעי רצון מכך.
ג. טאפס - מאמץ רציף. בכדי להגיע לתוצאות יש להקפיד על התמדה כמו בכל נושא בחיים התמדה , מאמץ רציף מביאים לתוצאות כאשר מבצעים אסאנה גם בעצם השהיה בה צריך להקפיד על " מתח עבודה" וכמובן בתרגול היום יומי ובחיים בכלל.
ד. סוואדיה - לימוד הכתובים כל אדם שיהיה נאמן לדתו וילמד אותן כולל ספרי מוסר ודרך ארץ אם הוא לא דתי יכול ללמוד את הסוטרות ההודיות . היוגים ההודים לא מבקשים מן המתרגל " להמיר דתו" בכדי להגיע להארה – סמהאדי אדם צריך להיות דבק ברוחניות הדת שאליה הוא משתייך ולעלות דרכה. כאשר מתרגלים תרגולים גבוהים לפתיחת הקונדליני ( מאמר נפרד יוקדש לנושא) בשעת המדיטציות והמודרות המתרגלים חווים הארה ישנם עדויות רבות על כך שמתרגלים חזו דמות של קדוש מין הדת שלהם.
ה. איש'וורה פראני דיאן - כניעה לאלוהים.  
את היאמה ניאמה צריך ליישם ב"מחשבה, דיבור ועשייה", ולהפכם ללחם חוקנו. אנחנו אמורים להגיע למצב בו ניישם אותם עשרים וארבע שעות ביממה ולא רק בשבתות וחגים.
מימוש היאמה והניאמה מגיע במשולב עם עבודה על  1)אסנה.  2) פרנייהמה. 3) פרהטייהרה. 4) דיאן. 5) דהראן. 6) סמהדי.
במאמרים הבאים אגע בשאר החוליות בעבודה , בהתקדמות לקראת הארת הקונדליני וסמהאדי ומין הצד הסיני בעבודה עם הצ'י ושימוש בו לתועלת המתרגל והיקום.
 
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על סידרת "סדר ברוחניות" ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת יעל ב 01/01/2018 12:17מתרגלת יוגה וחלק מהנושאים מוכרים לי מקווה שיהיה המשך- כתבה רציניתתגובה לתגובה

ידוע כיוגה,מדיטציה,רוחניות,אסנות,צ'י,עבודה פנימית,