הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
סם

סמים בקרב בני נוער - איך למה וכמה.


משנת 2005 ועד היום חלה עליה ניכרת באחוז בני הנוער הצורך ומשתמש בסמים ״כל החברים שלי מנסים אז למה שאני לא ינסה?״ ילדים בגילאי 12-18 צורכים באופן קבוע סמים חלקם ״קלים״ חלקם קשים יותר, מה גורם לעליה הזו ולתופעה בכלל איפה כל זה קורה, ואיך?

כיום 200,000 בני נוער בישראל מגדרים כנוער בסיכון (בעקבות השימוש) התירוץ של רובם הוא:״זה משהו קל זה אפילו לא סם״ הדבר הכי מסוכן בסמים קלים הוא שמם (״קלים״) שמרחיק אותם בצורה משמעותית מן המציאות שכן מבחינה בריאותית הינם מסוכנים באופן זהה לסמים ה״רגילים״.

הסם הוא חומר  המשפיע על מערכת העצבים המרכזית ופוגע בתפקוד המוח עקב כך חלים שינויים בהכרה בתפיסת המציאות במצב הרוח ובהתנהגות, או במילה אחת שתשמעו מנער בן 16 : ״סטלה״
זה לאו דווקא מתחיל מהבית מהחינוך לרוב התופעה מגיעה מהחברה,״אפשר להשיג מכמה אנשים בבית הספר״ רוב הנערים שכיום מכורים יספרועך הפעם הראשונה שלהם שהייתה עם חבר או בעת בילוי במועדון וכדומה...

בני נוער נתפסים כקהל יעד טוב לסוחרי הסמים הבוגרים יותר בגילם ולכן הסמים נגישים להם בצורה גורפת, השימוש בקרב בני נוער הוא רגיש יותר מכמה סיבות, ראשית כל חוסר המודעות למצב ״אני לא מכור״ ״זה אפילו לא סם״ חוסר המודעות הזה גורם למצב להידרדר הנערים אינם מודעים לעצמם ולכן אינם יכולים להציב גבולות שימנעו מהם את הנפילה אל תוך הסם.

סיבה נוספת היא הפאן החברתי, עם כל הצער שבדבר אבל ״חבר מביא חבר״ כמו בגיל הרך יותר שרצית מכונית על שלט בידיק כמו של החבר הטוב שלך לעיתים כל עובד עניין הסמים.
עוד סיבה היא שכל הסיפור הזה מתרחש מחוץ לבית לכן להורים אין כל כך מעקב צמוד על הילדים והם אינם מודעים או אפילו מעלים ברוחם כי ילדיהם משתמשים .

לצערנו המטרה הינה גוף דל יחס לסמים המוטנטים ברחבי המדינה ולכן היא אינה פיתרון אפקטיבי לבעיה הפיתרון האופציונלי הוא הגברת המודעות הן בקרב משתמשים צעירים והן בקרב כלל האוכלוסיה .

לכם הורים יקרים הנה כמה סימנים שאובחנו על ידי המרכז לגמילה ויעזרו לכם לגלות שאולי גם ילדיכם משתמש בסמים:

סימנים גופניים
עיניים אדומות, חוסר מיקוד בעיניים, ירידה במשקל וחוסר תיאבון, עייפות רבה גם במהלך שעות היום או התקפי מרץ וערנות יתר, חיוורון, רגישות מוגזמת למגע או רגישות חושית מוגזמת אחרת: רגישות לטעם, רגישות יתר לריחות מסוימים.
סימנים התנהגותיים
התקפי זעם או בכי בלתי צפויים או תכופים, ילד שמסתגר שעות רבות בחדרו, ילד שנעדר במשך שעות רבות לא קונבנציונליות מהבית, מצב רוח עוין ותוקפני או לחילופין אפאטי, מאבד עניין בנושאים או אנשים שעניינו אותו בעבר, חסר שקט, שומר סודות, ממציא תירוצים לכל מיני דברים ואולי אף משקר. כל שינוי קיצוני ובלתי מוסבר בהתנהגות שאפיינה את הנער בעבר צריך להדליק נורה אדומה.
סימנים רגשיים
התקפי זעם או בכי, מצב רוח ירוד, אדיש או תוקפני, עליות וירידות חדות במצב הרוח.
סימנים קוגניטיביים
איטיות במהלך החשיבה, חשיבה איטית. הפרעות במהלך החשיבה.
סימנים תפקודיים
חוסר עניין בלימודים, נשירה מבית הספר, היעדרות מרובה מבית הספר, הזנחה חיצונית ואי שמירה על היגיינה, קושי בשמירה על סדר יום תקין מבחינת התעוררות בבוקר, ארוחות מסודרות (לא אוכלים ארוחות מסודרות, אוכלים פחות מבעבר), סידור החדר, השתתפות בפעילויות שנהגו להשתתף בהן בעבר (מפגשים חברתיים או משפחתיים, חוגים וכדומה).
סימנים חברתיים
התבודדות, הסתגרות, ניתוק קשר מחברים מהעבר, שינוי המעגל החברתי, חברים חדשים שמעלים חשד בעיני ההורים עקב התנהגות דומה. שינוי לבוש, שינוי באופן הדיבור, שינוי בתחומי עניין.

 
רק המודעות, הגברתה והפצתה בקרב בני הנוער והציבור תוכל להועיל ולהביא לשינוי, כל שנותר לי להגיד הוא בהצלחה לכם, לי ולכלל אוכלוסיית מדינת ישראל.
 


מה דעתך על סמים בקרב בני נוער - איך למה וכמה. ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כסמים בקרב בני נוער,בני נוער,סמים,מודעות,עזרה,כסף,תופעה