הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
סרטים_מומלצים

סרטים מומלצים


"אויב הציבור מספר 1"(2008)
וינסנט קאסל הוא ז'אק מסרין בהופעה קולנועית נוצצת וסוחפת המזכירה את ראשית הקריירה של רוברט דה-נירו ואל פאצ'ינו. קאסל מגלם את הגנגסטר הצרפתי הנודע לשמצה ומי שהוכרז כאויב הציבור מספר 1. הזוועות הראשונות שמסרין לקח בהם חלק היו בשנת 1959 באלג'יריה כחייל צרפתי שנאלץ לבצע פשעי מלחמה. כאשר מסרין חוזר לצרפת הוא לא רוצה לעבוד ומעדיף לעשות כסף קל ממעשי שוד למיניהם. בחופשה בספרד הוא פוגש את סופיה. הצמד מתחתן ומביא שלושה זאטוטים, אך סופיה בורחת לבסוף חזרה לארץ מולדתה.

הוא מוצא ניחומים בזרועותיה של ז'נה שניידר, עבריינית מטורפת לא פחות הגוררת אותו לבצע שוד קזינו. השניים מוצאים את עצמם נמלטים למונטריאול ונאלצים לשמור על פרופיל נמוך אבל גם שם לא ייקח זמן רב עד שהם יסתבכו בחטיפה וימלטו לארה"ב. "אויב הציבור מס' 1 - חלק א" הוא קולנוע ללא מעצורים. הבמאי הנפלא ז'אן פרנסואה רישה (מחלק 13) שולט בשפת הקולנוע ביד רמה מסצנות קרב אלימות, עריכה (הפתיחה במסך מפוצל שמצליחה לצמרר), סאונד (הסצנה המעולה בבית הכלא) וצילום מעורר השראה מהמרדפים עד הסצנות האינטימיות. הכול במסך רחב ומרהיב עין.

במקביל הוא לא נוטש את השחקן הראשי המופלא שתמיד היה שחקן מרשים אבל הפעם מתעלה על עצמו. במקביל ישנה גם ססיל דה פרנס (כסאות מוסיקליים) שבשנים האחרונות בעיקר כיכבה בקומדיות ודרמות רומנטיות, בתפקיד יוצא דופן. שמזכיר במקצת את הטירוף של הדמות שגילמה בסרט האימה המעולה, "מתח גבוה". וכמובן, ז'ראר דפרדייה בתפקיד קטן אבל מרשים כהרגלו.

בכל אופן, זה היה רק החלק הראשון של "אויב הציבור מס' 1". לאחר שתצפו בחלק א' לא תוכלו להתאפק אלה מייד לרוץ לראות את המשך עלילות הגנגסטר הצרפתי הנודע ביותר לשימצה ז'אק מסרין. מי היה מאמין שסרט הפשע הטוב ביותר של התקופה הנוכחת יצא דווקא מצרפת. זה אומר מספר דברים על המצב הרע עד מביך שנמצאת התעשייה ההוליוודית שאולי מסוגלת ליצור שפע רובוטריקים אבל בהחלט לא מסוגלת ליצור סרט פעולה ראוי אחד לנחמה. בינתיים הצרפתים מספקים את הסחורה הרבה יותר טוב ובצורה הרבה יותר מתוחכמת ואתם צריכים ללכת ולבדוק אותה.
וכמובן לא לשכוח לצפות גם בחלק ב'!.


מה דעתך על סרטים מומלצים ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת עדי ב 03/03/2013 14:00סרט מעולה!, אפשר עוד המלצות ?תגובה לתגובה

ידוע כסרטים,אקשן,פשע,קולנוע,וינסנט קאסל