הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
עורך-דין-צוואת

עורך דין צוואות


מה ההבדל בין ירושה על פי צוואה לירושה על פי דין ומתי כדאי לערב עורך דין לענייני צוואות?
בישראל קיים חוק הירושה תשכ"ה-1965, המגדיר כיצד יחולק עזבונו של אדם לאחר פטירתו, תוך התייחסות לשני מצבים אפשריים: ירושה על פי צוואה וירושה על פי דין. ירושה על פי צוואה זהו מצב בו הנפטר ערך עוד בחייו צוואה בה הוא מפרט כיצד ברצונו לחלק את רכושו ונכסיו לאחר מותו ומיהם יורשיו. למעשה, צוואה זוהי הדרך הטובה ביותר להבטיח שרצונו של הנפטר יקוים במלואו, אך לשם כך חשוב שהצוואה תיערך על פי החוק כדי שהיא תוכל לשמש כמסמך משפטי שלא ניתן לערער עליו.
 

מה קורה כאשר לא נערכה צוואה?


במקרה כזה הירושה תחולק על פי דין. כלומר, רכושו של האדם יועבר ליורשיו, על פי סדר שנקבע בחוק ומגדיר את הזכאות בהתאם למידת הקרבה המשפחתית של היורש לנפטר.
סוגי צוואות

על פי החוק בישראל ישנם 4 סוגי צוואות קבילים: צוואה בכתב יד, צוואה בעל פה, צוואה בפני עדים וצוואה בפני רשות. בכל צוואה צריכים להתקיים יסודות מסוימים, כדי שהיא תהיה קבילה משפטית ולא ניתן יהיה לערער עליה .עם זאת, יכולים להיות מצבים בהם אחד היורשים יטען לאי צדק וירצה לעתור לפסילת הצוואה, או שהמנוח ערך מספר צוואות ורוצים לברר איזו מתוכן היא התקפה. במקרים כאלו ובמקרים רבים אחרים, כדאי לערב עורך דין לענייני צוואות.

מתי כדאי לערב עורך דין לענייני צוואות?

עורך דין המתמחה בענייני צוואות יכול לסייע בכל מקרה הקשור למעמד משפטי של צוואה, החל מניסוחה על ידי בעל העיזבון לפני פטירתו ועד לערעור על צוואה קיימת כנציג של אחד היורשים. כלומר, מומלץ לפנות לעורך דין לענייני צוואה במקרים הבאים:

● כאשר רוצים לערוך צוואה שתהיה קבילה משפטית.
● כאשר רוצים לממש צוואה.
● כאשר רוצים להתנגד לקיום צוואה.
● כאשר רוצים להגיש עתירה לפסילת צוואה.

מתי אפשר לפסול צוואה? בית המשפט מתייחס ברצינות רבה לצוואות ולא ממהר לפסול אותן, אלא אם כן ניתן להוכיח שיש פגם בצוואה או בעריכתה, לדוגמה: הופעלה השפעה לא הוגנת על הנפטר בעת עריכת הצוואה, הוא לא היה כשיר מבחינה שכלית לערוך צוואה, קיימת צוואה עדכנית יותר המשקפת את רצונו של הנפטר וכן הלאה.

במקרים כאלו, פנייה לעורך דין מומחה לענייני צוואות, שייצג אתכם בתהליך המשפטי, יכולה להחזיר לכם את תחושת הצדק ולסייע לכם למצות את זכויותיכם.


מה דעתך על עורך דין צוואות ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה