הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
עסק_משתלם

עסק משתלם ביותר!!!


שמור את יום השבת לקדשו

אח שלי, איפה אתה עושה שבת? אולי תעשה אצלי שבת? תודה צדיק, אבל אני עושה שבת אצל ההורים. משהו כאן קצת מוזר לי בניסוח העממי לגבי השבת. בשום מצווה בתורה לא מצינו שאדם מזכיר אותה בניסוח של "עושה". דהיינו, לא נמצא אדם האומר לחבירו, אחי עשית כבר תפילין היום? עשית תפילה בזמן? א"כ מדוע דווקא לגבי שבת מזכירים את לשון העשייה?
 
התורה הקדושה אומרת: "ושמרו בני ישראל את השבת לעשות את השבת לדורותם ברית עולם". התורה הקדושה באה ומלמדת אותנו שאחד מהדברים המרכזיים והעיקריים במצוות השבת זה ההכנה, העשייה שעושה ומכין האדם את השבת.
 
דוגמא לכך רואים אנו בגמרא במסכת שבת (קי"ט.) שהיו האמוראים מכינים בעצמם את הכנות השבת למרות שהיו עסוקים בלימוד התורה. ומספרת הגמרא שרב ספרא היה מחריך את ראש הבהמה מהשערות שעל ראשה. וכן רבא שהיה מולח את ראש הדג. ועוד הרבה דוגמאות, (עיי"ש). 
 
לפני שנים רבות באחד משכונות העיר היה היה קיוסק שעליו התנוסס לתפארה שלט "הפיצוציה של עמי". עמי היה אהוב בעיני הבריות ובמיוחד על תושבי השכונה. עשרים שנה היה עמי משרת את תושבי השכונה בנאמנות רבה יחס הוגן ויושר שלא נראה כמוהו מאז נפתחו שערי הפיצוציות.
 
לפתע ביום בהיר אחד הגיעו האנשים לפיצוציתו של עמי והנה היא סגורה. תמהו האנשים אך הבינו שמן הנראה עמי שלהם עסוק מאד ולכן לא הגיע היום. אך תמיהתם גברה כאשר ראו שגם לאחר שבוע שחלף עדיין אינו בא לפתוח את הפיצוציה האהובה עליהם.
 
שיערו האנשים לעצמם ואמרו מן הסתם עמי חולה. או שירד למדינת הים. וכך חלפה לה שנה ושנתיים אך עדיין היו בטוחים אנשי השכונה שעמי עוד יחזור אליהם ובגדול.
 
אכזבתם לא אחרה לבוא. בבוקר בהיר הגיעו שלשה אנשים לפיצוציה הורידו את השלט "הפיצוציה של עמי", ובמקומה הציבו שלט "הצרכנייה של שוש". או אז הבינו האנשים שעמי שלהם כבר לא יחזור לעולם.
 
התורה הקדושה אומרת "ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם". השבת אינה עוד מצווה, יום השבת הוא יום שמסמל ברית בין העם היהודי לבורא העולם. ומימלא גם כשעושה אדם עבירות כלשהם ומשתדל לתקנם וכן עושה מצוות, אם אינו שומר שבת אין לו את החיבור בינו לבין בורא העולם אשר מוגדר בקיצור "יהודי". ברגע שיהודי בנו של מלך מלכי המלכים מפסיק לשמור על השבת הקדושה, דומה הוא כמי שאומר אני מוריד מעלי את השם יהודי איני רוצה שום קשר עם בורא העולם.
 
אומרים אנשים, מדוע שלא אעבוד בשבת? הרי לפרנסתי אני עושה כן! ומקסימום לא אעבוד בעצמי אלא אפעיל אדם שאינו יהודי במקומי וכך ארוויח פרנסתי וגם אשמור שבת. התשובה היא ברורה לפוקחי העיניים.
 
מעשה באדם שקנה את מכונת הכביסה הכי יקרה והכי משוכללת בעולם. את מיטב כספו השקיע במכונה זו, והיא הגיעה במשלוח ישירות אל ביתו. לקח אותו אדם את המכונה ובהתרגשות רבה זימן את כל משפחתו לטקס ומעמד אדיר זה של הפעלת בכורה של מכונה זו. עמדו כולם מסביב המכונה בהתרגשות רבה, והוא בעצמו עמד עם המכונה על במה קטנה שאלתר לעצמו.
 
כיוון אותו אדם את שעוני המכונה כפי הרשום החוברת ההוראות, ובדחילו ורחימו לחץ עם אצבעו על כפתור ההפעלה. לתדהמתו ולתדהמת בני משפחתו המכונה לא עבדה ואפילו לא השמיעה זמזום ולו קטן ביותר. לא האמין האיש למראה עיניו והיה בטוח כי המכונה פשוט משטה בו ובאורחיו.
 
התקשר האיש למוקד החברה ובזעם רב הטיח בהם את כעסו ואכזבתו מהמכונה ששילם עליה הון רב. החברה מצידה שלחה מיד טכנאי לביתו של האיש. בדק הטכנאי את המכונה והפך אותה מכל צדדיה ולא הבין מה הבעיה שבגינה לא נדלקה המכונה. אך להפתעתו הבחין שאיננה מחוברת בכלל לשקע. גיחך הטכנאי ואמר לאותו האיש, כיצד תעלה על דעתך שתידלק המכונה אם איננה מחוברת לשקע אשר הוא מקור החשמל?!
 
עובד אדם 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע כולל שבת, ואיננו מבין מדוע אינו מרוויח כדבעי, הרי עובד הוא מצאת החמה עד צאת הנשמה, ואילו חבירו שלידו שאפילו מחמיר וגם ביום שישי אינו עובד (אלא מכין את צרכי השבת), מרוויח פי כמה וכמה ממנו, אך אדם זה אינו אלא עיוור, משום שכיצד מצפה הוא להתפרנס בריווח ובכבוד אם אינו מחובר לשקע מקור הברכה שהיא השבת הקדושה. ועל זה נאמר "כי היא מקור הברכה".



מה דעתך על עסק משתלם ביותר!!! ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת האלכימאית ב 27/09/2013 20:07 ( הפרופיל שלי ) נהנתי לקרוא :)תגובה לתגובה

נכתב ע"י יהודה
בתאריך: 13/12/2013
יהודה שוקר בן 31

80 מאמרים | 183126 כניסות
 השארת תֶּשֶׁר ליהודה
קורא יקר! נהנית? שחק אותה בטיפ קטן, תודה.
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!