הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
פוחדים_מהריטלין

אין פחד מהריטלין!!


אם היו אומרים לנו לפני 30 שנה את מילת הקסם ריטלין היינו חושבים שהגיע מסר מהחלל .. היום כל ילד שלישי צריך ריטלין כדי ללמוד . מה קורה פה??
אם היו אומרים לנו לפני 20-30 שנה שיש ילדים שצריכים ריטלין היינו שולחים את המורה \ מנהלת לאשפוז. בטוח.
היום לצערי העולם מתנהל אחרת כמעט כל ילד שלישי נשלח לאבחון במכונים שנפתחו כמו פטריות אחרי הגשם ומטרתם
לקבוע אם ילדנו זקוק לריטלין\ קונצרטה או  משהו אחר לשתות בבוקר עם השוקו כדי להצליח בלימודים...
אני אם ל-4 ילדים שנולדו  לידה רגילה ואצלי אובחנו כבר במעון  כמחוננים ובטח יכולים להחליף את מר אינשטיין שיגדלו..
כבר במשחק השחלה הראשון ,או בפאזל של 30 חלקים ,שהצליחו בלי עזרה שלי ,רציתי כבר לרשום אותם לבית ספר למחוננים.
ביתי הבכורה סיימה 6 שנות לימוד בבית ספר  יסודי. וכשהגיעה לחטיבת הביניים לבית ספר עם 1200 תלמידים, בכיתה של 32 תלמידים , עם משימות לימוד קשות ומגוונות , לאחר כחודש נקראתי לבית הספר לשיחה עם המנהלת " הילדה לא לומדת , אנחנו מציעים אבחון נויורולוגי, או בדיקת טובה , שיחה עם פסיכיאטרית ילדים ...א  מ  א  !!!!
כבר באותו היום קבעתי פגישה לנויורולוג ילדים לאבחן את הילדה שכל אחר הצהריים הסתכלתי עליה במין מבט של:"יכול להיות שהחליפו לי את הילדה שהיתה לי"?
התור הי ה עמוס  בהורים שנשלחו לקבוע תור אצל הנויורולוג שבטח קיבל את התואר הנשגב רק כדי לאבחן את הילדה שלי.
בדמעות תנין התחננתי אליה שהמצב לא טוב , שביתי תזרק מבית הספר אם לא תאובחן , שתרחם עליי ועל מר גורלי.
ולבסוףהתור נקבע ליומיים , עוד יומיים הנויורולוג יאבחן אותה ויוכיח לכולם שביתי היא פשוט מאובחנת מחוננת ומשעמם לה כי היא יודעת הכל....
יומיים ללא שינה , גלישה לאתרים של בעיות קשב וריכוז , שיחות עם הורים לילדים עם בעיות קשב וריכוז , איסןף חומר אפילו מנ"אסא אולי יכולים לחדש לי משהו... התור המיוחל הגיע , שיחה קצרה איתי , שיחה קצרה יותר איתה , והפנייה לבדיקת טובה בבית חולים ,תשלום קטן , הפסד יום עבודה ולימודים, נסיעה לבית חולים, התוצאות ביד ושוב בכי תמרורים למזכירה בקופת חולים. התור נקבע , התוצאות ביד .
"לפי תוצאותהבדיקה ולפי המכתב מהמחנכת אכן יש בעיית קשב וריכוז ... יש פתרון אחד לבעיה . אפשר לקחת כל בוקר כדור ריטלין 20 מ"ג ואת תראי שיפור עצום בלימודים , בהתנהגות, יהי לה יותר קל את תראי" אמר ד"ר יוגב.
זהו. השמים נפלו עליי... ניגשתי לבית מרקחת רכשתי את הכדורים יחד עם כדור אופטלגין ללחץ בראש שתקף אותי פתאום
באורח פלא.
למחרת בבוקר - מלחמה ...עם איזה משקה כדאי לתת לה את הריטלין ? עם שוקו? עם מים? אולי מיץ ענבים? אולי כוס תה? והיא יצאה מהחדר , לקחה את הכדור , הניחה על הלשון ובלעה עם כוס מים.
כאבי בטן החלו להופיע בשעת אחר הצהריים וחלפו אחרי זמן מה . חוסר תיאבון קל.והתקפת רעב בערב . נאכל כל הבא ליד.
ואחר חודש , בשעת הערב שיחת טלפון מהמחנכת :" את לא יודעת איה שיפור חל בילדה . היא מדהימה , מבצעת את כל המטלות , מגיעה עם שיעורי בית , מצליחה במבחנים , שקטה, לא מפריעה בשיעורים. תלמידה מדהימה.....אין מילים.
אם היו אומרים לי שהילדה שלי הגאונית תצטרך ריטלין לא הייתי יכולה להאמין . . אבל במירוץ של החיים , מחשב, אייפון, טאבלט, ותחרות אין סופית במותגים, הלבשה ,הנעלה, אביזרי אופנה, מסעדה, סרט בסינמה , .... חיינו השתנו מקצה לקצה . אין רגע דל ...

בני היקר עלה לכיתה ד אחרי שהוגדר מחונן בחשבון מכיתה א וכמעט הוקפץ מכיתה א לכיתה ב .בתחילת השנה באסיפת הורים עם מורה חדשה. רמזה לי המורה שהילד לא מרוכז..." הוא קצת מרחף"  אמרה.
הפעם הבנתי מהר יותר , אין צורך לפחד או לחשוש ...חשבתי לעצמי . אתכבר יודעת מה לעשות . פגישה מהירה עם הנויורולוג .מרשם לריטלין . ויתרתי על בדיקת "טובה" וכבר רכשתי את הכדורים. שיחת הטלפון מהמורה לא אחרה להגיע.
" הוא מדהים , הוא לומד, הוא מצליח לסיים את המטלות בכיתה ראשון ,כל הכבוד לך"......
שני ילדים מתוך 4 זקוקים לריטלין, לחיבוקים, לחיזוקים, לעידוד, יותר מהרגיל , ולאהבה אין סופית שאין לי בעיה לתת, העיקר שיהי שקט בכיתה ולמורה,,,,,
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על אין פחד מהריטלין!! ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת Ahava12 ב 11/04/2019 23:01 ( הפרופיל שלי ) הכי עצוב זו העובדה שהמורה מחליטה על גורל הילד . אוי כמה שיש השפעה אפילו לאקמול..תגובה לתגובהמאת Ahava12 ב 11/04/2019 22:51 ( הפרופיל שלי ) מבינה אותך.. פשוט הזוי כתבה מדהימה רק שיהיה שקט למורה אולי המורה תיקח רטלין וכך תתרכז בסבלנות יותר לילדים החכמים והמקסימים של כולנו💑 תגובה לתגובה

נכתב ע"י אביב
בתאריך: 02/08/2013
אביבית בוהדנה בת 49

6 מאמרים | 14785 כניסות
מאמר זה נקרא 3686 פעמים 2 תגובות למאמר זה - להוספת תגובה
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!