הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
פול_סימון

פול סימון


"אין נביא בעירו ",נהוג לומר,ובכל זאת עדיין מסתובב בחור די נמוך,ומלחין את חיינו במיומנות מדהימה,ובדייקנות מכאיבה כבר ארבעה עשורים. בלי לעזוב את עיר נעוריו ניו יורק,בא הוא נחשב לאייקון.
"", , נהוג לחשוב שרק יחידי סגולה ,מלחינים אדירים בני דור  אחר ,עם ניצוץ של גאונות וטירוף בעיניים  יזכרו לדורות .ומסתבר שלא ממש ,יש  אתנו כמה ענקי רוח תרבותיים כמו   דילן ,גוני מיטשל ליאונרד  כהן ,ו פול סימון שמעצב   ומאיר  את חיינו בשקט וצניעות ,ומביא בשורה ובעיקר אומר אמת אחרת ,בעיקר לאמריקאים מהעיר שהכי מסמלת אותו : ניו יורק ,שלא  הקיאה אותו מעולם ,אלא חיבקה אותו ,אולי כי ידע להגיש לה את הכול  בלחן הנכון .
בכל קנה מידה פול סימון הוא אחד המלחינים הכי גדולים של אמריקה  ואולי  של כל  הזמנים ,אבל גם כזה "שנגע " באנשים בכל קצוות תבל ,ודווקא  אחרי כל פרסי הגרמי ,הוא  לא שקט  על שמריו אלא שינה סגנונות וחיפש דרכים אחרות, אל  אנשים ועולם ,שיגעו בו והוא בהם.
גם היום אין  לו יורש, והוא עדיין מרגש ,ובגיל  69 מראה את  אומץ ליבו בכל אלבום שהוא יוצר  הוא מראה בעיקר  את הרצון שלו להיות רלוונטי כל הזמן , אחרי כל כך הרבה להיטים ,סגנונות הופעות פרסים  ואלבומים.
אני ופול:
הזיכרון הראשון שלי מפול סימון הוא ,זיכרון מדהים דווקא מהתקליט הצהוב  על המרפסת  בניו יורק
Still crazy ודווקא מהשיר I do it for your love הייתי צעיר מאוד ב75 אבל זה באמת נתן גוון אחר לחיי האהבה שלי, ובטח לחיי האהבה של דור שלם באמריקה, עד היום הוא החביב עלי ביותר, רק אחר כך התוודעתי  לסימון וגרפונקל ,ודווקא למוסיקה הרקידה יותר  ,מאוחר יותר כמו כולם , היו לי את תקליטי ה45 עם bye bye love iגשר על פני מים סוערים הרבה לילות סוערים אני חייב לפול.
אמריקה ופול:
כשמבינים מה עשו הלחנים, ובמיוחד המילים  של  פול סימון לעם האמריקאי , אפשר להבין  את עוצמתו  וגדולתו של פול, מה שעשה בוב דילן בהטפה גדולה ,ובנחרצות במשך עשורים ובלי רחם עשה סימון בעדינות וברכות ואמר מילים קשות לא פחות לעם האמריקאי ,בשיר המנון אמריקאי
השאלות נוקבות ולא משאירות לאמריקאי מקום לברוח מהשאלות, במיוחד אחרי פרשת ווטרגייט הכואבת המפורסמת.
כמו בתקליט "לבבות ועצמות " שם סימון מנפץ את חלום המשפחה האמריקאית שלו ,אבל גם את החלום האמריקאי לשלמות ,השקר הזה שאצלנו הכול נהדר  ויפה ומושלם! אז זהו שלא ! הוא דיבר על הקרביים של הגירושים ,המשיך עם גרייסלנד ,תקליט אמיץ כנגד כל הסיכויים ,עם נגנים וזמרים מדרום אפריקה ומוסיקה שחורה ,ומלחינים שחורים ודווקא  המוסיקה  הזו הצליחה מאוד
גם אלבומיו המאוחרים you’re the one יש השפעות שחורות , וגם באלבום כל כך יפה הוא לא פחד להפיק אותו בצורה עדכנית ,האלבום אלקטרוני מאוד , ההלחנות ישירות מאוד , עם מסרים ברורים ויפים.
לסיכום :עדיין אני מקבל צמרמורת בכל פעם שאני שומע שיר שלו ,גם ישן וגם חדש. אני מאמין לו כי הוא לא מנסה למכור לי כלום. הוא אמתי ,ואמיץ ,ומלחין קצת את חיינו  שלנו, לפחות את נעורינו.
 
 
 


מה דעתך על פול סימון ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כפול,סימון