הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
פיקאסו_במאה_ראנד

פיקאסו במאה ראנד


זה היה אחר הצהריים של יום ראשון נעים ואביבי. הסתובבתי עם ידידה ביריד ברומה לייק,יוהנסבורג, דרום אפריקה,ליד האגם המלאכותי ,כשסירות והמון אדם מרעישות את ציוץ הציפורים הנהדר של הפארק רחב הידיים הזה.
ממש לפני סוף היום הנהדר הזה , עם הגלידה מתלקקת על השפתיים , בזווית העין ראיתי באחד הדוכנים תמונות נהדרות שקסמו לי ,ומיד נגשתי להביט .
הצבעים היו חיים כל כך , בכל מיני גדלים ,וכל מיני סגנונות . ומה שיותר מדהים הציורים התחילו להזכיר לי ציורים מפורסמים . המוכר היה קופצני  וניסה לפתות  את העוברים והשבים לרכוש  ,אפילו מיניאטורה  קטנה   , אבל זה היה כבר סוף היום , והמזל שלו הלך ואזל , עד שניתקל בעיני .
רוצה פיקאסו במאה? שאל , והוציא שני ציורים  מדהימים , וקרובים למקור בצורה שלא תאמן . לקחתי את הציורים להסתכל . זה לא היה שיכפול . זה היה משמן ממש , ומישהו עשה פה עבודת חיקוי נהדרת. . התלהבתי . זה היה לפני שחקרתי ולמדתי כל אודות החקיינים במזרח והודו ותעשיית החיקוי המשגשגת שלהם .
בכל מקרה , באותו הרגע , בלי להתווכח כלל , האיש קיבל 100 ראנד . יש לך עסק , בן אדם . וכך יצא שהוא גייס אותי לעבוד כסוכן מכירות שטח . אחרי יום מצאתי את עצמי במחסן החברה מול מאות ציורים מועתקים של גדולי הציירים . ציורים מדהימים ביופיים .
אחר כך היינו ,אני ושותפי עסוקים בעיקר במכירות .
בוקר אחד יצאנו סיבוב מכירות רגיל של יום שני . חילקנו את העבודה בנינו  תדהר , כך קראו לשותף ירים את התמונות , ואני אעשה את הדיבורים . בדרך תדהר  מזכיר לי לא למכור להודים ציורים עם דמויות כי אסור להם , ולא עם משקאות וככה אנחנו צוחקים וממשיכים לחפש ופתאום מולנו ,אנחנו רואים מרפאה קלינית חדשה שרק נפתחה , כמו משמיים , חיכתה רק לנו . החנינו את הרכב ונכנסנו.
היו שם הבוס הגדול ומזכירתו , והבניין היה חדש ושומם . שכנענו  את הבוס שעליו לשים ציורים יפים בכל קומה לרווחת הבאים הוא כמובן הסכים וביקש לראות , והחל לרכוש  . אני  שראיתי שהאיש לא מתמקח על מחירי הציורים כלל ועיקר , וכבר מכרנו לו 18 ציורים , החלטתי ביוזמתי עם קריצה לתדהר לתת לו מחיר  נורמלי על תמונה קטנה , אפילו בחינם אם ירצה . ביקשתי שיבחר .
אז הוא שאל : כמה זה פיקאסו? מאה ראנד ,אמרתי .לא יכול להיות , אמר , אני מתעקש לשלם מחיר מלא על אומן כפיקאסו . טוב , אם אתה מתעקש , מי אני שאשבור לך את המילה ! 


מה דעתך על פיקאסו במאה ראנד ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כפיקאסו,במאה,ראנד