הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
פסיכולוגיה_אודות_חברה

פסיכולוגיה חברתי


גיל החביון ודחייה חברתית אינם נפרדים ונבדלים זה מזה, שכן הדחייה החברתית הנה אינהרנטית בשלב ההתפתחותי של גיל החביון. על פי פרדיגמה זו, בשלב ההתפתחותי של גיל החביון מתחוללת התפתחות פנים-נפשית בעלת משמעות
אינם נפרדים ונבדלים זה מזה, שכן הדחייה החברתית הנה אינהרנטית בשלב ההתפתחותי של גיל החביון. על פי פרדיגמה זו, בשלב ההתפתחותי של גיל החביון מתחוללת התפתחות פנים-נפשית בעלת משמעות. פגיעה, חסך או שבר רגשי בשלבי התפתחותו הרגשית הקודמים של הילד עלולים לגרום לשיבוש ההתפתחות הרגשית בגיל החביון, והדבר יתבטא ב"דחייה חברתית" קשה.
הבת המחוננת: תיאורי מקרה / חנה דויד
 
ספר זה הוא הראשון בסדרת תיאורי מקרה של מחוננים, שמקורה הוא בידע המצטבר של מורות וגננות בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד: שני תיאורי מקרה בספר זה הם של נערות מחוננות שאחת מהן למדה, בעת כתיבת התיאור, במסגרת של החינוך המיוחד, והשניה נעזרה בשירותים פסיכולוגיים שנועדו לילדי החינוך המיוחד. סדרה כזאת תוכל להוות מקור ראשוני למורה ולגננת הרוצות להכיר ילדים מחוננים שפגשו חבריהם לעבודה במסגרת עבודתם או במסגרות אחרות. סימני המחוננות המתוארים יעזרו לעובדי ההוראה, שמעולם לא עסקו באיתור, לזהות פוטנציאל גבוה אצל תלמידיהם. תיאורי השגיאות שנעשו יעזרו להם להימנע משגיאות בעתיד. תיאורים שבהם מסופר על טעויות כתוצאה מדיעות קדומות, יאפשרו לאנשי החינוך לבדוק, האם להם עצמם יש דיעות קדומות דומות, ואם כן - ימליצו על דרכים להתמודד אתן.
תגיות:
אוליבר סאקס: מספר הסיפורים של הרוח האנושית
הנוירולוג הנודע בעולם אוליבר סאקס, אשר תרם לקהל הרחב ולקהילה הרפואית את ההבנה הגדולה ביותר על מסתורין המוח והרוח האנושיים, הלך באחרונה לעולמו. שבועיים לפני מותו כתב סאקס על המוות; על געגועיו ליהדות ולישראל; ועל מיניותו, שניתקה אותו ממשפחתו וגרמה לו להתמכר לסמים בצעירותו, אך גם להפוך לרופא וחוקר קשוב ואנושי ולמגלה של תופעות נוירולוגיות חדשות, וחשוב מכך -לפורץ דרך במערכת היחסים שבין מטפל ומטופל. הסיפור שטרם סופר על מספר הסיפורים של הנפש האנושית.
תגיות:
 
ייעוץ נפשי למטופלי פוריות (Infertility Counseling)
ייעוץ נפשי למטופלי פוריות (Infertility Counseling) הוא תחום טיפולי חדש ודינמי, שהתפתח מתוך הצורך של מטופלי פוריות לקבל תמיכה נפשית מתאימה במהלך הטיפולים. צמיחת התחום מתרחשת על רקע חידושים ופיתוחים טכנולוגיים רפואיים, המעצבים מחדש את ההליך הטיפולי ותורמים להתעוררות קשיים נפשיים ייחודיים בקרב המטופלים. מאמר זה יתאר את ייחודו של תחום הייעוץ הנפשי בפוריות והתפתחותו בעולם, ובתוך כך יבסס טענה לפיה יש לשקוד על פיתוחו של תחום התמחות זה גם בישראל.
 
אחת, שנים, משפחה / מיכל קידר איורים: נורית יובל
אחת, שנים, משפחה הוא ספר לילדים, המתאים גם לפעוטות ומסַפֵּר את סיפורה של משפחה אחת, שיש בה אימא, ילדה וילד. המשפחה הזאת דומה במובנים רבים לרוב המשפחות שיש בהן בדרך כלל זוג הורים וילד או ילדים, אך גם שונה מהן, מאחר שבמשפחה הזאת יש רק הורה אחת
טיפול נפשי כמארג ללא אורג: כשהאחד אינו עורג לאחידות
יום העיון השני של האיגוד הישראלי הרב-תחומי לפסיכותרפיה עסק ביכולת להאזין לשפות טיפוליות שונות הנעות על ציר גוף-נפש-רוח ולהכיר בדרכים השונות בהן גישות שונות של פסיכותרפיה יכולות לסייע לאדם הסובל. במסגרת פאנל בו השתתפה הסוציולוגית אווה אילוז, התקיים דיון ער בנוגע לכוחה של הפסיכולוגיה בתרבות, 'פוליטיזציה של הנפש' ועוד. בחלק האחרון של יום העיון הדגימו שלושה מטפלים בסיועה של שחקנית שלוש גישות טיפול שונות
ערוותה של הפסיכולוגיה המדעית
בעיתון הגרדיאן פורסם לאחרונה מאמר הסוקר מחקר שבו ניסו לחזור על שורה של מחקרים בתחום הפסיכולוגיה, שפורסמו בעתונים מדעיים. הנסיון לחזור על המחקרים העלה שברובם אינם אמינים - תוצאות המחקרים העכשוויים לא תאמו את הממצאים שפורסמו בעבר.המאמר הנוכחי מותח ביקורת על היומרה המדעית של הפסיכולוגיה ומציג את הכשלים שהפסיכולוגיה הזמינה לעצמה בגלל משאלתה להסתופף בצילם של מדעי הטבע.
 
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על פסיכולוגיה חברתי ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כפסיכולוגיה חינוך
נכתב ע"י דנייוס
בתאריך: 17/11/2015
דני יוס בן 26

3 מאמרים | 4027 כניסות
מאמר זה נקרא 1361 פעמים 0 תגובות למאמר זה - להוספת תגובה
 השארת תֶּשֶׁר לדנייוס
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!