הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
צום_כיפור

צום כיפור


מתלבטים מה לאכול בסעודה המפסקת? , לידיעתכם יש מאכלים שישמרו על רמת יותר לאורך זמן, ולא יגרמו לצמא . אז מה עושים לפני הצום ומהלכו?
יום לפני הצום:
 
- שתו מים וכמה שיותר: מומלץ על שתיית עשר כוסות מים ביום שקודם לצום. כדאי להפחית בהדרגה טרם הצום משקאות כגון  קפה, תה, שוקו וקולה שידועים כמצמיאים.
 
- יש לאכול מזונות עשירים בסיבים תזונתיים: המטרה היא למלא את מאגר האנרגיה בגופינו לאורך זמן. לכן נבחר במזונות עשירים בסיבים, היתרון במזון מהסוג הזה שהסוכר שבהם משתחרר לאט וגורם לתחושת שובע. כדאי תמיד לדאוג לתכולה גבוהה של סיבים תזונתיים במזון.
 
- אכלו בין 3-5 ארוחות קטנות: אפילו דגני בוקר עשירים בסיבים תזונתיים אפשר גם פסטה מלאה או אורז מלא. בטטה וגבינה, ביצה, טונה.
 
- שתו הרבה מים: יש למלא  את הגוף בנוזלים לפני תחילת הצום כדאי לשתות כ 2 ליטר, יש להמנע ממשקאות אלכוהולים.
 
 
סעודה מפסקת:
 
סעודה מפסקת נכונה היא זו שתקבע אם הצום יהיה קל. כדאי לאכול ארוחת צהריים קטנה ולהתחיל את הסעודה המפסקת כחצי שעה לפני. אכלו בקצב איטי ובכך תמנעו תחושת רעב בהמשך הערב.
 
יש לאכול קמות קטנה יחסית מארוחה גדולה שאתם רגילים אליה בארוחה המפסקת, ארוחות גדולות וכבדות מקשות על הצום, ויגרמו לתחושב רעב מוגברת במהלך הצום.
 
 
- הימנעו משימוש מוגבר בבתבלינים שמגביר את תחושת הצמא במהלך הצום כדאי לאכול פחממות ודגנים  כגון לחם שיפון או חיטה מלאה, אורז מלא, פסטה, קוסקוס, בורגול, כוסמת, שיבולת שועל...
 
 
- מומלץ לאכול חלבונים שכן הם מגבירים ומאריכים את תחושת השובע, בשר. דגים. ומקורות צמחיים: שומשום, שקדים, אגוזים, גרעיני חמניות...
 
- כדאי להימנע מאכילת כרוב כדי לחסוך נפיחות בבטן וגזים.
 
- אפשר לקנח עם משהו לא מתוק מדי כדי לא להפריש אינסולין (גורם לתחושת רעב), עוגה יבשה, שקדים, תמרים, אגוזים....
 
 
ארוחה לשבירת שבירת הצום:
 
יש לשבור את הצום באופן הדרגתי - צריך להחזיר לגוף נוזלים ופחמימות לאנרגיה זמינה. לאכול עד ש  שיש תחושה שובע קלה לא כבדה בבטן.
 
- אפשר שתיה מתוקה כגון: מיץ או קפה ופרוסת עוגה או עוגיות.
 
- מומלץ ארוחה קלה. כדי למנוע כבדות לקראת הלילה. ארוחה אחרי הצום תכלול חלבית או בשרית קלה לפי בחירה, תוספת של פרוסת לחם או פחממות (תפוח אדמה, אורז, פתיתים)
וכמובן אל תחסכו בירקות.
 
- שתו הרבה מים הגוף צריך את האנרגיה שלו בחזרה.


מה דעתך על צום כיפור ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כליום כיפור, צום כיפור, יום הכיפורים, טיפים לצום, צום קל