הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
קבלת_ניסיון

הדרך לעצמאות כלכלית


הדרך להיות עצמאית עובר לא פעם דרך צבירת נסיון כשכיר במקומות שאינן מפרגנות לשחקן חדש במגרש.
אחרי שנים של עבודה עבודה כשכירה במשרדים שונים, בהם תפקדתי כמזכירה ומנהל ת משרד בהם הייתי כפופה לבוסים שונים  וכל אחד ואופיו וכל אחד ומצבי הרוח שלו השגיונות שלו , החלטתי שצריך לעשות שינוי.
יודעת אני כשכעובדים שכירים אנחנו נוטים להתאים את עצמנו לכל אותם שגיונות של אלו שמשלמים לנו את משכורתנו, בעיקר זה בא לידי ביטוי בשוק הפרטי, בכל אותם עסקים קטנים עם מעט עובדים בהם אין וועד עובדים חזק שמגן על העובד החלש . השכירים בשוק הפרטי חשופים יותר לאיומי פיטורים ולגחמותיו של בוס כזה או אחר . לפיכך  החלטתי לאחר שנים ארוכות כשכירה לעשות מעשה ולפנות לדרך חדשה . התחלתי ללמוד את מקצועות היופי החל באיפור מקצועי , מניקור פדיקור, שעווה עיצוב גבות ועוד...
כל הקורסים בדרך למטרה הסופית שלי להיות עצמאית  ולפתוח מכון יופי אליו יכנסו נשים שמבקשות לצאת ממנו יפות ומטופחות יותר.
אך כמו כל דבר לפני שמגיעים לתוצאה הסופית הרצויה, צריכים לעבור כברת דרך ומשוכות שונות בדרך להגשמת החלום. משוכה אחת היא  צבירת ניסיון בעבודה. ואיך צוברים ניסיון? עושים צעד אחורה כדי לעשות שנים קדימה בעתיד. וצעד אחורה זה להתחיל שוב כשכירה והפעם את תפקיד הבוס במשרד תופסת בעלת מכון יופי שכונתי וקטן. מה רב היה צערי כשנוכחתי לדעת שלא רק שהן משלמות שכר מינימום עם תלושי שכר שמתעכבים דרך קבע,  אלא את מוצאת את עצמך יותר בתפקיד של מנקה ומסדרת מסדרת ומנקה ומפעם לפעם נותנים לך לעשות טיפול ללקוחה כזו או אחרת. לאחר תקופה שבה את מרגישה שהנה את צוברת קצת ניסיון וזה טוב את מגלה שלאחר שתמה תקופת החגים שירותייך הפכו להיות מיותרים. את מגלה שכשאין לקוחות את צריכה להצדיק את קיומך במקום ואז את מתחילה לנקות ולסדר לסדר ולנקות. הן מתבוננות בך כאילו בך האשמה שאין לקוחות, המבטים גורמים לך להתכווץ ולהתפלל שיכנסו לקוחות. למגינת לבך לאחר כניסת הלקוחות הן  מנסות למנוע את צבירת הנסיון  רוצות שלנצח תדרכי במקום שחלילה לא יאהבו אותך יותר מהן, הן רוצות  שתרוויחי עבורן כסף רק בעבודות השחורות שהן שונאות, ואם את רוצה ניסיון אז גברת לא על חשבונן. הגם שהן משלמות כלום כסף עבור עבודה פיזית לא קלה עבורה הן גובות ולא מעט מהלקוחות.
מדהים ומעציב שאותן נשים עצמן היו גם הן פעם לפני כמה שנים חסרות ניסיון וחיפשו שיתנו להן הזדמנות להתקדם – עושות לאחרות את אותו דבר באופן מכוער ומתנשא מתייחסות לעצמן מול העובדת המתלמדת כמנתחות מוח מן השורה הראשונה , שחיים ומוות בידי הפצירה/משייף.
המסקנה המתבקשת שהגעתי אליה היא לעשות לביתך לבד ובאופן עצמאי וסוליסטי ובדרכך שלך. אך אני להבדיל מאותן בעלות מכון יופי מבטיחה לעצמי שביום מן הימים , כאשר אצליח להגשים את חלומי אזכור לתת הזדמנות לכאלו שיהיו בתחילת דרכן בלי לפחד שיגזלו ממני, שהרי השמש זורחת בשביל כולן.
 


מה דעתך על הדרך לעצמאות כלכלית ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כיופי וטיפוח, יחסי עובד מעביד, פדיקור, ניסיון בעבודה