הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
קיץ_-_לא_מה_שחשבתם

קיץ - לא מה שחשבתם


אין על הקיץ, או שיש?
סוף סוף הגיע לו הקיץ אשר מביא איתו כל שנה את הים, השמש, הגלידה וכמובן, את החופש הגדול. ללא ספק העונה הכי טובה בשנה. או שלא? החום העז והיתושים אולי נראים לנו כמטרד הקשה ביותר של הקיץ, אך זה לא היה כך לאורך כל ההיסטוריה. אז מה הבעיה בחופש הגדול ומה נורא כל כך בגלידה? מיד תגלו.
 
כיום אין תלמיד שלא מחכה לחופש הגדול, אך לא תמיד היה המצב כך. אומנם ילדים ובני נוער נשלחו למרכזים לימודיים משחר ההיסטוריה (או לפחות חלק מהם) אך את מערכת החינוך הדומה ביותר לזו הנהוגה בעולם כיום הגו לפני מאות בודדות של שנים באירופה. כבר אז נולד הרעיון של חופש גדול: חופש של מספר שבועות עד מספר חודשים במהלך הקיץ. אך בניגוד אלינו, אותם תלמידים לא יכלו לנסוע לאילת, לבלות עם חברים או לעבוד בגלידרייה השכונתית. החופש הגדול נולד כדי לאפשר לתלמידים לעזור להוריהם האיכרים לקטוף אך היבול, שכן באותה תקופה מרבים תושבי אירופה היו איכרים ובעקבות מזג האוויר האירופי לרוב הקציר היה נעשה בקיץ. ללא ספק לא מה שציפיתי מחופשת קיץ.
 
אך לא רק חופשת הקיץ החלה כסיוט היסטורי. גם הגלידה האהובה שלנו נוצרה בסבל רב. כיום עדיין יש וויכוח מי המציא את הגלידה אך הסברה הרווחת ביותר היא שהאדם הראשון שאכל סוג של גדילה היה הקיסר הרומי נירון. בדיוק כמו כולנו, גם לנירון נמאס מהחום של הקיץ וחיפש דרך מקורית להצטנן קצת. על כן נירון המציא את מתכון הגלידה הראשון, שהיה למעשה קרח גרוס שעורבב עם פירות טריים. אתם וודאי שואלים מה הבעיה: ובכן בניגוד לבית שלכם בארמונו של נירון לא היה מקפיא, פשוט כי באותה תקופה המכשיר המופלא הזה עוד לא הומצא. על כן, נירון שלח אין ספור עבדים אל הרי האלפים כדי שיביאו לו קרח. זו הייתה משימה אכזרית אשר התקיימה בתנאים לא אנושים וגבתה את חייהם של עבדים רבים. לשמחתנו ב2019 הקרח נגיש הרבה יותר וכך גם הגלידה.
 
אבל לא רק החלטות מבאסות נולדו מהחום של הקיץ. החום המהביל ששורר במדינת ישראל הביא להחלטה שעד לא מזמן משמחה תלמידים רבים במדינה. אומנם המדינה שלנו צעירה ומאוד מתקדמת אבל גם תאמינו או לא, עד לפני כעשרים שנים במרבית מבתי הספר בישראל לא היו כלל מזגנים. על כן, באותם ימים אם הטמפרטורה עלתה על 36 מעלות צלזיוס התלמידים היו נשלחים לבתיהם. כן כן, גם אם השעה הייתה עשר בבוקר וגם אם תוכנן מבחן גדול בתנך בהמשך היום בתי הספר נדרשו שלחרר את התלמידים הביתה. זה רק אני או שחלקינו נולדנו בזמן הלא נכון?
 
אז אולי הקיץ לא תמיד היה העונה הכי טובה בשנה, ואולי יש תקופות שעדיף להיות בהם תלמיד ותקופות שקצת פחות אבל מה שבטוח שאנחנו לא ניתן לזה להרוס לנו את הקיץ או את החופשה באילת.
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על קיץ - לא מה שחשבתם ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה