הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
קלפים_טיפוליים

קלפים טיפוליים


רוב שיטות הטיפול עובדים על החלק המודע של האדם. אדם הולך לפסיכולוג ומציף את הבעיות לפי בחירותו. המוח השמאלי הרציונאלי שלו בפעולה והוא מנסה להבין בשכל את רגשותיו. כמובן, שהדרך הזו לא יעילה, וכברת הדרך שאדם עובר עד שמגיע לשורש הבעיה מתישה. לעומת זאת קיים עולם מופלא העוקף את מנגנוני ההגנה, ומגיע ישירות למקום המדויק ביותר.
בס"ד
 קלפים טיפוליים
 
מה היתרון של טיפול בקלפים?
רוב שיטות הטיפול עובדים על החלק המודע של האדם. אדם הולך לפסיכולוג ומציף את הבעיות לפי
בחירותו. המוח השמאלי הרציונאלי שלו בפעולה והוא מנסה להבין בשכל את רגשותיו.
כמובן, שהדרך הזו לא יעילה, וכברת הדרך שאדם עובר עד שמגיע לשורש הבעיה מתישה.
לעומת זאת קיים עולם מופלא העוקף את מנגנוני ההגנה, ומגיע ישירות למקום המדויק ביותר.
מתי מנגנון ההגנה מושתק? כאשר עוקפים את החלק המודע, ומגיעים ישירות אל תת המודע.
 
מה יותר משפיע הכלי או המטפל?
כמובן שהאישיות של המטפל היא המשמעותית והמשפיעה.
כאשר אנו מוצפים רגשית קשה לנו להכיל את הילד. יש נטייה לחשוב מה זה משנה מה אני חווה?
זו טעות! אין דבר כזה, מצב הרוח שלנו מושפע מחוויות החיים והתחושות הללו יעברו לילד, או לאדם
המטופל. מה שאנחנו חושבים זה מה שאנו משדרים. כמו כן אין אפשרות להעביר מסר שאנו לא
מאמינים בו!!!
 
עבודה עם קלפים:
הקלפים הבאים נקראים קלפי 'אניבי', קלפים נהדרים המכילים סדרות של מילים כתובות ותמונות המתארות סיטואציות שונות. 
התהליך הבא מתאים לסוגים שונים של קלפים (לאו דווקא 'אניבי')
 
תהליך העבודה:
  1. בקש מהילד לבחור מספר קלפים (לא יותר מחמישה קלפים).
  2. בקש ממנו לבחור מבין כרטיסי המילים מילה המתאימה לתמונה.
  3. בקש מהילד לסדר את הקלפים והמילים לפי סדר ההתרחשות.
  4. בקש מהילד ליצור כותרת לסיפור.
  5. אפשר לילד לכתוב על דף נייר את הסיפור כולל הכותרת.
  6. שאל את הילד – מה היית רוצה לשנות בסיפור? או מה היית רוצה שיקרה? או מה היית רוצה שיקרה בסוף הסיפור?
לאחר שהכרנו את תהליך העבודה, נראה דוגמא- הבה ונתבונן בתהליך של רינה , ילדה בגיל 8:
שימו לב כמה ניתן ללמוד על החוויות והרגשות של הילד לפי התהליך הדי פשוט הנ"ל.
ביקשתי מרינה לבחור מספר קלפים,  רינה בחרה בקלפים הללו:

בקשתי מרינה לבחור מבין כרטיסי המילים מילה המתאימה לתמונה.

בקשתי מרינה להתאים את המילים לתמונות ולסדר את הקלפים והמילים לפי סדר ההתרחשות.

בקשתי מרינה ליצור כותרת לסיפור ולכתוב את הסיפור על דף.
והנה התוצאות:
 
כותרת: הבריחה
פעם אחת הייתי בחדר ושמעתי קולות.
נורא פחדתי ויצאתי לראות מה קרה.
ואז ראיתי את אבא ואימא כועסים.
הרגשתי עצובה וישבתי בפינה.
לא הבנתי מה קרה וכעסתי שאבא ואימא רבים.
החלטתי ללכת משם.
לא ידעתי לאן, יצאתי לחצר ושם פגשתי חברות שהזמינו אותי למסיבה.  
הלכתי למסיבה והיה לי כיף.
 לגמרי שכחתי שאבא ואימא כועסים, ורק צחקתי עם החברות.
ופתאום קראו לי לטלפון ואמרו שמחפשים אותי בבית ושנעלמתי.
זה לא כיף להיות בבית כשאבא ואימא צועקים.
אז למה הייתי צריכה לחזור הביתה?
 
 
שאלתי את רינה – מה היית רוצה לשנות בסיפור?
 
תשובת רינה: הייתי רוצה שאבא ואימא יהיו חברים טובים הכי שיש בעולם, ויאהבו אותי  וישירו לי שירים כמו שהייתי קטנה.
 
 
 
 
 
 


מה דעתך על קלפים טיפוליים ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה