הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
קצת_מחשבה_תחילה_לפני_שלוקחים_משכנתא_גדולה

קצת מחשבה תחילה לפני שלוקחים משכנתא גדולה


המשמעות הנרחבת של לקיחת משכנתא גדולה בישראל מראה כיצד עליית ריבית בעתיד יכולה להצטרף לעלויות שוטפות לא קטנות ולעוד הלוואות שנלקחו, ולגרום לפשיטת רגל של משקי בית רבים בארץ.
אחוזי הריבית של היום יכולים להיות שונים מאוד בעתיד
אחד המהלכים המשמעותיים בחייהם של לא מעט אנשים בישראל ובעוד לא מעט מדינות מודרניות בעולם המערבי, הוא לקיחת משכנתא למטרה של קניית דירה. הרצון של תושב ישראל לקנות לעצמו נכס בו הוא יוכל לגור ולעשות ככל העולה על רוחו מבלי להוציא הון על שכירויות ומעברי דירות, הוא ברור ומובן, אך לעתים ניתן לראות כיצד הוא עז מדי ומביא להחלטות שייצרו נטל כלכלי גדול.
 
בקשת הלוואה בסדר גודל עצום כמו משכנתא משפיעה מבחינת כלכלית לא רק על עוד שלוש או שבע שנים מרגע קבלת הכסף, אלא שהיום מדובר על משכנתאות שנלקחות לשלושים שנה (ובמקרים מסוימים אף ליותר שנים). אם בראש ובראשונה נתייחס לנושאי הריבית על המשכנתא, הרי שנראה כיצד גם עלייה קטנה שלה לאורך השנים תביא להגדלת ניכרת של התשלומים.
 
לוקחי משכנתאות צריכים להבין שגם אם הם לא כלכלנים ולא מתמטיקאים, הרי שכל סכום כסף גדול שלווים יכול להכביד מאוד מבחינת ההחזרים החודשיים בגלל עליות ריבית. אם חלילה ייווצר מצב שבו קברניטי המשק חייבים להעלות את הריבית בישראל בצורה ניכרת, הרי שדבר כזה יכול לגרום לפשיטת רגל של משקי בית רבים בישראל בגלל קפיצה עצומה בהחזרים החודשיים.
 
לעתים יש עוד הלוואות מעבר למשכנתא ולהוצאות השוטפות
לזוגות, ליחידים, וגם למשפחות שיש להם משכנתא, יש לא רק הוצאות חודשיות שקשורות לגידול ילדים ולניהול צרכים אחרים של חיי היומיום. בלא מעט מקרים מדובר גם על רוכשי דירות שהיו צריכים לקחת הלוואות מקרובי משפחה או מגופים חוץ בנקאיים על מנת להשלים את הסכום הנרכש בעת רכישת דירה מעבר ל-70% הלוואה שמאשרת היום המדינה לבנקים לתת.
 
גם כאן אפשר לראות כיצד עלייה של הריבית בצורה לא מתונה יכולה להביא לתשלומים גבוהים על הלוואות אחרות שנלקחו מגורמים שונים. במיוחד במצב של היום שבו לא מעט ישראלים גם לוקחים הלוואה לנופש בחו"ל או קונים רכב בליסינג ומתחייבים לתשלומים חודשיים לא קטנים, חשוב מאוד להבין עד כמה משכנתא גבוהה היא סיכון לא מבוטל שיש להתייחס אליו בכובד ראש.
 
 


מה דעתך על קצת מחשבה תחילה לפני שלוקחים משכנתא גדולה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כלקיחת משכנתא,קבלת הלוואה,ריבית משתלמת,קניית דירה,אחוזי ריבית,משכנתא גדולה