הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
קשב_ריכוז_וסטיגמות

קשב ריכוז וסטיגמות


כמה סטיגמות וחוסר ידיעה יש אצל הורים, מחנכים ואנשים שסובבים ילדים עם הפרעות קשב וריכוז. במקום לקבל אותם כמות שהם עם ההפרעות שלהם היופי ,והאחרות שבהם בלי לבקש הנחות, או סיבות להיותם שונים או אחרים, אלא פשוט לקבל אותם ,ולאהוב אותם בשל מי שהם. מחוסר הבנה שלנו,מנסים את הרוח לשבור.
נתחיל לשחוט את הפרות :
הפרעת קשב וריכוז נגרמת מבעיות רגשיות:
לא נכון .הפרעת קשב וריכוז היא תכונה קיצונית גופנית . במחקרים שונים נמצאו שינויים משמעותיים במבנה המוח ובאופן  התפקוד שלו , כולל חזרה למצב התקין תחת טיפול בריטלין. בעיות רגשיות אם בכלל , נוצרות  כתוצאה מחוסר טיפול בהפרעה .
הפרעת קשב היא אופנה ,עובדה שפעם חיו בלי להכיר בה :
לא נכון .הפרעת קשב וריכוז היא הפרעה אמתית  ומציקה ביותר . גם בעבר אנשים סבלו ממנה . גם אם לא ידעו את שמה הנכון .לכן לא טופלו בצורה נכונה לצערנו. בתי הסוהר ,המרפאות לגמילה מסמים , והמרפאות הפסיכיאטריות  בכלל מכירות לא מעט אנשים כאלה .גם אלו שלא פיתחו הפרעות  כה קשות סבלו עדיין מקשיים תפקודיים  בכל תחומי החיים  באנשים מבוגרים שלא טופלו.
הפרעות קשב וריכוז היא  פינוק  .ועצלות. אנחנו רגילים שכל דבר בא בקלות ,ואיננו מתאמצים .
זה כמובן , איננו נכון .אמירה זו גובלת ברוע לב .היות ואנשים הסובלים  מהפרעת קשב מתאמצים מאוד להתרכז ולהתמקד. אבל הם נכשלים בכך. וחיים בתחושה  של אכזבה עמוקה מעצמם כל הזמן . הם מפונקים באותה מידה שחולי אסטמה משתמשים במשאף שלהם מתוך פינוק .
טיפול תרופתי בהפרעת קשב וריכוז הוא רק במקרים הקשים :
לא נכון, כל העבודות המחקריות שנעשו מראות חד משמעית שללא  טיפול  תרופתי אין טיפול כלל .
או בשפת הדימויים הטיפול הוא כמו מכונית בלי מנוע.  מכיוון שמדובר בהפרעה גופנית אין באפשרותנו היום לעזור לאנשים ללא שימוש בתרופות .
הטיפול בריטלין הוא רק לשעות בית הספר :
לא נכון. הפרעות הקשב פוגעות בכל תחומי החיים .קודם כל בלמידה , בהיותה מבוססת על קשב , אך גם ביכולות חברתיות, בהתנהגות  ,ובתפקוד בכלל .
ריטלין ממכר ומשתמשים בו לרעה:
לא נכון. לא נמצאה שום עדות להתמכרות לריטלין. מעבר להתמכרות לכל תרופה .
קונצרטינה היא לא ריטלין :
לא ממש נכון. קונצרטינה היא תכשיר ריטלין ארוך טווח . שמשך פעולתו 12 שעות . היא מה שנקרא תרופה חכמה , והיא מה שמאפשר שחרור איטי  ומדורג של החומר הפעיל .
ריטלין פוגע בגדילה :
לא ממש נכון , כל המחקרים עד היום מצביעים על פגיעה מצטברת  של סנטימטר . ואין שום פגיעה בלב  , למרות ההיסטריה שהייתה בארץ .
לסיכום :
ההמלצה הרפואית כיום היא: לטפל ובהקדם. על מנת למנוע נזקים עתידיים. ועדיף להימנע מסטיגמות .
 
 


מה דעתך על קשב ריכוז וסטיגמות ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כקשב,ריכוז,סטיגמות