הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
רגעים_גדולים

דברים קטנים שמאפשרים רגעים גדולים


לעיתים אבזרים קטנים עם מחשבה גדולה ורצון טוב יכולים לשנות את איכות החיים למי שגופם בגד בהם הן מבחינת מחלה, תאונה, פגיעה, זקנה וכו'... זהו מאמר מתוך סדרת מאמרים איך דברים קטנים מאפשרים רגעים גדולים. קריאה נעימה.
לעיתים אבזרים קטנים עם מחשבה גדולה ורצון טוב יכולים לשנות את איכות החיים למי שגופם בגד בהם הן מבחינת מחלה, תאונה, פגיעה, זקנה וכו'.
לעולם לא שאלנו את עצמו איך בעלי הארבע, בעלי כנף ואחרים אינם דורשים לעשות את הפעולה שכל אחד מאתנו נדרש לה לפחות פעם אחת ביממה,  ומגיל ינקות כולנו כהורים עסוקים בלמדה את ילדנו, ובעברית פשוטה וישירה נקראת ניגוב הישבן. כנ"ל גם לא תמיד אנו נותנים את דעתנו על אותם מקרים של אנשים שאינם מסוגלים את הפעולה היום יומית הזו לבצע בעצמם, ובעקבות פגם גופני  זה או אחר. והפתרון הוא כה פשוט ומצוי בכל חנות ובעלות של פחות משטר של מאה ₪, והינו הבידיי. פשוט חיבור של שפריצר מים המאפשר שטיפת הישבן במים וניתן לרכישה בדגמי הפעלה מסוגים שונים. זוכרים את כתבתי על כוחם של המים לטיפול ושיפור איכות חיים? רכיב זה שמותקן מתחת למושב האסלה מוסיף את הזכויות הרבות למים, ולו יתקינוהו בכל שירותים ציבוריים, יאפשרו את שימושם גם לנכי ידיים ואחרים ומונעים את המחסור הקיים כמעט תמיד בנייר הטואלט ולבטח גם תורמים את חלקנו בעולם במניעת כריתת עצים ולו רק בכדי לנגב ישבנים.
ואם אנו כבר בענייני ישבן, אז דעו שב'יד שרה' קיימת במחלקת התיקונים בסניף ירושלים פינה קטנה של רפד ומזרונים והמון המון ידע ורצון טוב להתאים לכל דורש, וע"פ סוג הבעיה, את סוג המזרן, ולעיתים שילוב של מספר סוגים, כדי להגיע לפתרון האופטימלי ובכדי להטיב את איכות ישיבתו או שכיבתו של הפונה. ישיבה טובה ושכיבה טובה הינה המפתח להרגשה טובה יותר, ולעיתים  אף עושה הבדל בין היום של לפני והיום של אחרי ומשנה מהותית את איכות החיים.
לא רבים האנשים, אך גם לא מעטים, שהפעולה הפשוטה של ישיבה עבורם בלתי אפשרית ו/או מהווה משימה יומית מאד מורכבת ונאלצים למצוא חלופות ומצבים מאין אלו יוצרים עבורם אי נוחות. לעיתים גם אם הישיבה מתאפשרת ובאמצעות התאמת המזרן המאפשר זאת, אינה מתאפשרת למשך זמן רב, מה שיוצר בעיה לא פשוטה בצורך להעברתם ממקום זה או אחר ברכב או כלי אחר. החלופה הפשוטה לכך היא העברה בשכיבה או כל צורה אשר תאפשר מרחב לשינויי תנוחתו של אותו אדם בעת הנסיעה ומשמע שברכב פרטי ורגיל אינו מתאים לנסיעתם. כתוצאה מכך בשבועות האחרונים פניתי למספר הארגונים השונים להעברה בסדרי אמבולנס זה או אחר. לרבים ואף העושים מלאכת העברה יום יומית, סוג של בעיה זו אינה מובן ובעיקר כי גם אינו נראה וגם הסובל ממנו מתבייש בו. היום החלטתי להשתמש בשרותי הנכונית של אחד מארגונים כ"יד שרה", "עזר מציון", "עזרא למרפה" ונוספים ומצאתי את הרצון החם לסייע וגם כשמדובר במרחק רב ובפתרון פחות סטנדרטי. כאשר התייצב המתנדב התברר לי שארגנו נסיעה זו באופן מיוחד עבורי ובכדי להעבירני מאזור קריית שמונה לירושלים במשלוח מיוחד של הנכונית עם המתנדב כ-3 שעות נסיעה מירושלים באופן מיוחד בכדי להעבירני לטיפולים בהדסה. החיוך, הנעימות ורוחב הלב של המתנדב, גם נסיעה ארוכה ומורכבת זו הפכה לנעימה יותר. רב תודות לעושים מלאכת קודש זאת ולא משאירים אותנו החיים בספר בלי פתרונות ומוכנים להשקיע במציאת פתרון לכל בקשה. הידד לנתינה מכל הלב ומתוך הלב.


מה דעתך על דברים קטנים שמאפשרים רגעים גדולים ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כgoogle