הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
ריפוי_בעיסוק_וארגז_הכלים

ריפוי בעיסוק וארגז הכלים


לכל ילד חשובה המיומנות המוטורית להתפתחותו התקינה .שיפור המיומנויות הקוגניטיביות ,פיזיות והמוטוריות ,כמו גם ההערכה העצמית ותחושת ההישג . אבל הכי חשוב הוא ארגז הכלים . ומי לא זקוק לארגז כלים טוב בחיים ?
יש אנשים שיכולים לחשוב שריפוי בעיסוק הוא למבוגרים ,אחרי הכול לילדים אין עיסוקים. אבל התפקיד העיקרי של ילד, הוא לשחק וללמוד. ומרפא בעיסוק יכול להעריך את כישוריהם  של הילדים למשחק ,ביצועים בבית הספר, ופעילות יומית, ולהשוות אותם עם מה שהוא מתאים עם קבוצת  הגיל
לדברי פסיכולוגים ,ההשפעה על ילדים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז ,ומטופלים  במרפאי הריפוי בעיסוק ,יש השפעה בדרכים שונות על הילד המטופל . חיזוק בטחונו האישי , פחות מסורבלות, היכולת לסמוך על עצמו ביתר קלות , קבלת כלים להתמודדות עם מצבים מסובכים ויכולת  ניתוח מצב , ורק אחר כך הוצאה אל הפועל של המעשה .
במילים פשוטות:
בעולם המורכב שאליו נחשף כל ילד מגיל הגן, והלאה .החל ממשחקים ועד התחברויות עם חברים  , פיתוח קשרים איתם , עימותים ,קונפליקטים,  והשתלבות בחברה. על כל אלה יש להוסיף את בעיית קשב וריכוז שקיימת והופכת את עולמם של הילדים הספציפיים למורכבת הרבה יותר.
לכן גם מתן הפתרון צריך להיות מכמה מקומות בעת ובעונה אחת כדי לתת תמיכה מספקת לילד כדי שירגיש בטוח , שליו ,וינוע בחופשיות  מתוך עולמו החוצה .
מי זקוק לריפוי בעיסוק ?
בשל הפרעת קשב וריכוז ילדים רבים  זקוקים לארגז כלים כדי לטפל עצמאי במצבים שילד אחר ידלג עליהם או לא ישים לב אליהם . ילד מאובחן בהפרעת קשב וריכוז ,שמטופל בריפוי בעיסוק ,יקבל מיומנות מוטורית גבוהה יותר ,ויבטח יותר בעצמו, מכאן בטחונו יגבר . כל מי שאובחן  בהפרעת קשב וריכוז מומלץ  לו שילך לריפוי בעיסוק. למרות שיש היום  שלל טיפולים אחרים, כמו ,,סוסים, ושחיה  , ופסיכולוגים אבל עדיין מומלץ מאוד.
לסיכום :
הרבה הורים לילדים שמאובחנים בהפרעות קשב וריכוז כאלה או אחרות ,הולכים למרפאים בעיסוק, ומדווחים על שיפור  חיובי בילד. יש ילדים שרואים  בזה מעין הכנה לכיתה א . וכל העניין המוטורי ,והביטחון העצמי ,והשיחות הם רק עניין נלווה ,כך שגם ההורה וגם הילד זוכים מן העניין.
הילד לומד להחזיק עפרון ,ולכתוב אותיות בכתב ברור וחזק. כדרורי כדור ,וקפיצות על חבל ,ומשחקי חשיבה ,. וכמובן שיחות וחיזוק הביטחון. לסיכום ,במדינת ישראל, ילד שמוכר כהיפראקטיבי, או סובל מהפרעת קשב וריכוז, קופת החולים מסבסדת טיפולי ריפוי ועיסוק.
 


מה דעתך על ריפוי בעיסוק וארגז הכלים ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כריפוי, בעיסוק,וארגז,הכלים