הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
רשע_ורע

רשע ורע


ישנה נטייה לחשוב שרשע ורע הם הולכים יחד שלובי זרוע ולא היא - ליברמן זכאי? את מי זה מעניין!
כולנו שמענו בימים האחרונים על זיכויו של שר החוץ מר אביגדור ליברמן בתיק השגריר, למי שלא יודע, הסיפור בגדול הוא שנטען כנגדו שהשגריר בן אריה העביר לו מידע על חקירה שהתנהלה נגדו בתיק אחר, ובתמורה ליברמן דאג לו לג'וב מסויים.
רבות האשימו את התקשורת שדאגה במתכון או שלא אין זה מעניינינו, להשחיר את פניו בדרכים מתוחכמות יותר או פחות, והשאלה היא, למה זה מעניין אותנו בכלל האם מר ליברמן זכאי או חייב, וכי הוא חייב לי דיווח על כל מעשיו? וגם השכן מהדלת ממול חייב דיווח?!     כמובן שזו שאלה היפותטית, שהרי התשובה פשוטה, כי ביום שנציג ציבור בחר לעצמו את העבודה הזו, החל מרגע זה שהוא נכנס בשערי הכנסת, הוא שליחי האישי ושל עוד כמה. ולכן בתור א שליח שלי מעניין אותי לדעת האם הוא ממלא את השליחות נאמנה, או שהוא מנצל אותה למטרות אחרות ומועל באמוני, מה שנקרא הפרת אמונים, ובאם יתברר לי הבוחר הנבון ששלוחי איננו ממלא את תפקידו כמו שצריך, להבא אדע לבחור שליח טוב יותר.  זוהי התשובה בגדול לשאלה הראשונה.
אבל
התמיהה היא איך אנחנו קונים את ה'לוקש' הזה הרי אם יבוא איזה אדם אלינו ויגלה לנו  פריט מידע כלשהו שעלול להועיל לנו בחיינו וכי לא נודה לו?! לא ננסה להחזיר לו טובה בתור אנשים מתורבתים?!  אז למה כשמדובר בשר או כל אדם ציבורי פתאום כולנו נזעקים???  בואו לא נהיה צבועים.      
ולא, אינני בא לשנות אתהחוקה ולטעון שדבר כזה הוא בסדר וכשר לבא כקהל, לא, הסיבה היא פשוטה, מדינה בתור גוף ציבורי ענק שאמור להסתכל ולהביט הרבה מאוד קדימה, אמורה להבטיח שלא תהיה התדרדרות מוסרית, ולכן היא קובעת גדרים וסייגים, והשיניים שלה הם שנות וחודשי מאסר וכדומה.
כעת ניגש לעצם עניין, ליברמן הוא רק משל, יש לחלק מהציבור טעות בכל הגישה לעניין של הרשעה בבית משפט, לא כלאדם שמורשע  זה אומר שאיננו אדם טוב!
אלא מה כן?   התשובה מאוד ברורה ישנם עבירות כמו הפרת אמונים שהם גדר שמירה על הגדרים שלא ישכחו איפה שוכנת הנורמליזציה, אבל ישנם עבירות כמו גניבה שוד ורצח שהם מעידות על מבצעיהן שהם אנשים רעים לכן מהיום כשאנו שומעים על בן אדם שיצא רשע בדינו אין זה מעניין אותנו אבל אם מדובר בעבירה שמעידה על מבצעה שהוא אדם רע כמו גנב, כאן ודאי שיש הצדקה לבלגן התקשורתי.
                                                                   
                    

תגובות למייל   bmbi3345@gmail.com


מה דעתך על רשע ורע ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת להביור ב 13/11/2013 17:42 ( הפרופיל שלי ) כתבה מבולבלת עם מסקנה חסרת הגיון.תגובה לתגובה

ידוע כליברמן זכאי,ליברמן חייב,דעה מעניינת,בית המשפט,בית משפט,רשע,רע,