אז מהי הדרך הטובה ביותר לשווק את המותג שלך בפייסבוק? לדברי פיטר שנקמן, קפיטליסטי ויזם עם רקע לבבי של שיווק וייעוץ, התשובה היא בעצם די קלה: "שיתוף למען רק לשמוע את עצמך מדבר הוא חסר טעם."

כן, המפתח לעשות יותר הוא למעשה לעשות פחות. עם כל השינויים שבוצעו בעמודים העסקיים בפייסבוק בשנה האחרונה, החל מדיוני פייסבוק וביקורות, ועד לרול – out של ציר זמן עבור מותגים. קשה לעקוב אחרי כל השינויים. לחשוב חכם מתעלה על שינויים אלה – ואף פעם לא יוצא מהאופנה.

"אתה רוצה לעסוק בקהל היעד שלך ולוודא שהם מרגישים כאילו הם חלק ממשהו – ולא רק קהל שיווקי" שנקמן מסביר, "ואז הם יעשו יחסי הציבור שלך בשבילך"

הניסיון של שנקמן עם מותגים הוא עמוק. שנקמן, עיתונאי ומייסד לשעבר של ה – Reporter, כתב שני ספרים על שיווק ושירות לקוחות בעולם המדיה החברתית -

שירות לקוחות:

כללים חדשים לעולם המדיה החברתית ואנחנו יכולים לעשות את זה?! פעלולים ויחסי ציבור מזעזעים שעובדים – ומדוע החברה שלך זקוקה להם.

שנקמן גם לעתים קרובות משוטט ברחבי העולם כדי להתייעץ ולדבר על יחסי ציבור ומדיה חברתית, ועבד עם חברות גדולות, כגון אמריקן אקספרס ודיסני. באמצעות החברה שלו, ״חנון במפעל״.

שנקמן מדבר על הפעולה הפנימית של שיווק בפייסבוק ומה המשתמשים באמת רוצה לראות בדף המותג שלך.

רוצה לאבד עוקבים? חזור על התכנים שלך שוב ושוב !

זה באמת נכון שבחיים, האחד לא מתאים לכל. ניתן לומר את אותו הדבר על רשתות המדיה החברתית. שנקמן אומר ששום דבר לא מפריע לו יותר מאשר לראות את המותגים מפרסמים תוכן חוזר ונשנה בכל פלטפורמה חברתית זמינה – כולל פייסבוק ועל ציר הזמן שלהם.

"אם אתה דוחף את אותן שטויות שלך בפייסבוק, מגיע לך לקבל בעיטה בתחת," הוא אומר.

במקום זאת, שנקמן מייעץ למקם תוכן מיוחד על ציר הזמן שלך, ולא רק דואר זבל עם אותו המידע על כל פלטפורמה זמינה. זה יכול להעסיק משתמשים בדרך ייחודית, כאשר אוהדים יודעים איזה סוג של תוכן לצפות מהדף שלך, הם יודעים לחזור לאתר שלך ואף רוצים בכך.

אם אין לך משהו חכם להגיד, אל תגיד דבר

שנקמן, אומר שהדרך הטובה ביותר לייצר תוכן חכם היא לעסוק בשיחה עם המעריצים שלך. לשאול שאלות על איכות המותג או על ציפיות השירות, זה תמיד יותר מעניין מסתם הפצת חומר פרסומי.

"אתה צריך לעסוק ואתה צריך להגיב", אומר שנקמן. "זה לא יכול להיות רק על פרסום" ״היי! 10% הנחה לחמש דקות הבאות!"

אבל גם דיאלוג זהיר ומתחשב על דף מותג לא יניב קשתות ושמש כל הזמן. שנקמן מודה שלכל מותג יהיה שונאים או אוהדים קולניים שהיו להם ניסיון רע עם שירות או מוצר. אבל, לא פשוט להתעלם ולמחוק את התלונות של שולליך רק בגלל שציר הזמן שלך הוא מדיום סופי. הוא אומר שטעויות, לעתים קרובות קיבלו תוצאות טובות ביותר על ידי אוהדים, דווקא כשהם התקרבו לראש בראש – ובשקיפות.

פשטות היא שם המשחק

אז איזה תוכן באמת עובד עבור מותגים? שנקמן טוען, כי תוכן צריך להיות מותאם לקהל היעד שלך, ולא רק את דברים שאתה מוצא שהם רלוונטים עבור המותג שלך. הוא מוסיף שזה גם לא חכם להתייחס לעמוד המותג שלך כמקדם ישיר של בלוג או אתר אינטרנט של העסק.

"פייסבוק היא חיה שונה לחלוטין", הוא אומר. "אתה לא יכול פשוט לאכלס מחדש את כל האתר שלך על זה"

אז אם חומר פרסומי יכול להיכשל והעותק שיש לך כבר יכול להיכשל, מה נשאר לך לעשות? שנקמן אומר שאין שני מותגים דומים, כך שאין תרופת פלא לכל עמוד מותג בפייסבוק. למעשה, הדרך הקלה ביותר כדי לגלות מה עובד על דף המותג של החברה שלך היא לשאול את האוהדים שפוקדים אותו.

"הדרך הטובה ביותר לתת מידע לקהל היעד שלך היא לגלות כיצד הקהל שלך רוצה את זה", אומר שנקמן. "אתה אף פעם לא תצא לא בסדר עם זה"

מסקנות

זה לא עליך, זה על הקהל שלך. שנקמן אומר שהטעות הגדולה ביותר של מותגים היא לפרסם תוכן עצמי – אם אתה עושה את התוכן שלך לעצמך ולא לאוהדים שלך, אתה הולך להניע אותם ללחוץ על הכפתור חזרה ואולי להסיר אותך מלהאכילם לחלוטין. במקום זאת, טיפול בפייסבוק כמו המדיום הייחודי זה יכול לעזור למוניטין המדיה החברתית של המותג שלך בטווח הארוך – ואולי להניע את האוהדים שלך להפיץ את המוצר שלך ולהשפיע על עתידו. שנקמן אומר, "תן להם סיבות לרצות להיות שם ולרצות לטקבק עם אנשים אחרים"


מוזמנים לבקר באתר שלנו :
sitel.co.il