הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
שינוי_2013

יאיר לפיד?


בבחירות האחרונות העם אמר את דברו. מפלגת יש עתיד הפכה למפלגה השנייה בגודלה במדינת ישראל והתמקמה בראש הפירמידה השלטת, אך האם יושב ראש המפלגה יאיר לפיד מתאים למעמד? והאם מפלגתו תביא לשינוי המובטח?
יאיר לפיד?

בבחירות האחרונות העם אמר את דברו. ההבטחות לשינוי בחברה, בכלכלה, בחינוך, ובשוויון בנטל קנו את דעת הקהל וכתוצאה מכך מפלגת יש עתיד הפכה למפלגה השנייה בגודלה במדינת ישראל והתמקמה בראש הפירמידה השלטת, אך האם מפלגה זו בראשותו של יאיר לפיד באמת  תביא את השינוי?והאם בכלל יאיר לפיד מתאים לכהן כשר בכיר במדינת ישראל? מאמר זה ידון בכך.

יאיר לפיד הפך בשנים האחרונות לבן אדם נערץ בזכות פעילותו התקשורתית. את ישיבות הקבינט הוא רק סיקר, וההחלטה הכי חשובה שלו הייתה בגדר האם למכור את היונדאי ששירתה אותו כל כך הרבה שנים בנסיעות לאולפן החדשות. וכאן נשאלת השאלה, האם בן אדם שהיה ג'ודוקא ומגיש מהדורות חדשות בעברו, חכם וכריזמטי ככל שיהיה, מתאים לכהן כשר עם תיק חשוב במדינת ישראל הגועשת? האם דווקא הוא יביא את השינוי?

יש היטענו ששר, או ראש ממשלה, לאו דווקא צריכים ניסיון. הם יחזקו את טענתם בכך שיביאו דוגמאות ממדינות שונות כגון מעצמת העולם ארצות הברית. שם כיהן נשיא שבא מתעשיית הקולנוע ההוליוודית ונחשב נשיא מוצלח שהביא לשינויים , רונלד רייגן. בנוסף, יש שיגידו ששר יכול להשען על אופיו הכריזמטי, ואת ההחלטות החשובות יקבלו יועציו המלומדים ובעלי הניסיון. מנגד, ניתן לומר ש-"אין החכם כבעל ניסיון". מדינת ישראל היא לא מעצמה, והימור בנושא הכל כך חשוב של קבלת החלטות, ייצוג והנהגה לא דבר שנסבל ומתקבל על הדעת.

אם תשאלו אותי, אין ספק שיאיר לפיד יביא לשינוי, אך במתכונת הנוכחית, כל עוד הליכוד וחבריו החרדים נמצאים בראש, השינוי יהיה זעום עד אפסי. אשמח אם תשתפו את דעתכם בנושא.

 

 
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על יאיר לפיד? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת מור ב 15/10/2014 14:31יאיר היחידי שעובד שם באמתתגובה לתגובהמאת מורי-די ב 08/07/2013 21:23 ( הפרופיל שלי ) הימור זו מילת המפתח. אם רוצים להגיע לעומק הנושא - העומק הוא לא "יאיר לפיד". על מה איננו מהמרים כיום? המחדל החברתי העצום ביותר בעיניי הוא חוסר היכולת להגדיר כל דבר שהוא. כאשר לא מגדירים שום דבר אין שום היגיון בדיון על אם יאיר לפיד יביא לשינוי או לא בעיניי. מחפשים לתקן מחדלים? נמאס להסתובב כמו פורפרה בעולם רוחות הרפאים הזה בו קשה לסמוך על כל דבר כי מחר תגלה שהוא משהו אחר? יש לחפש יותר עמוק. מישהו כאן יודע למה הוא חי? אם אדם לא יודע כזה דבר - כל דיון שהוא מופרך, וכל ערב לשבת על הספה ולזרוק לטלוויזיה: "אני הייתי יכול לעשות את זה טוב יותר", מופרך אף יותר. יש להיכנס לעומק האמרה המדוקלמת תדיר: "כל אחד והאמת שלו" ולהבין שאמת יציבה נחוצה, וקיימת.תגובה לתגובהמאת אלונה ב 27/01/2013 15:36לאף אחד אין נסיון עד שהוא מתנסה בעניין . וצריך לתת צ'אנס לאנשים ,ואולי כן יהיה שינוי ולפיד יצליח לשנות משהו ולהביא משהו חדש ויעיל .תגובה לתגובהמאת יאיר ב 26/01/2013 16:06הוא עוד יהיה ראש ממשלה אתם תראותגובה לתגובהמאת שימרית ב 26/01/2013 16:06נקווה שבאמת היה שינויתגובה לתגובהמאת מייקל ב 26/01/2013 16:00הבחירה ביאיר לדעתי לא מוצלחת, הוא בן אדם בלי הכשרה או ידע כלשהו שיכול להועיל, למרות זאת מגיע לו הזדמנות להראות לנו מה הוא יכול לשנות. המאמר מנוסח באופן ענייני מאוד.תגובה לתגובהמאת יונתן ב 26/01/2013 15:54עם לפיד יש עתיד!!!!!תגובה לתגובהבתגובה ליונתן מאת רון ב 15/10/2014 14:32רק איתו צודק! הבעיה של רוב האנשים איתו זה שהוא לשם שינוי לא דואג לעשירים הנצלנים יש פה ויש הרבה כאלה אז זה משגע אותם הוא תותח!מאת לד זפלין ב 26/01/2013 15:45הציבור במדינה כל כך מטומטם שהוא בחר מישהו שלא עשה כלום בחיים שלו לקחת חלק בהנהגת העם, אני חושב שאנחנו עוד נצטער על זה...תגובה לתגובהמאת קובי ב 26/01/2013 15:42מקווה שהוא ייחלש ובנט ייתחזק ב״התגובה לתגובה

ידוע כיאיר לפיד, קואליציה, ממשלה, אופוזיציה, בחירות, גוש חוסם