הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
שנת_שמיטה

שנת שמיטה


כמה רעיונות לרגל שנת השמיטה הבאה עלינו לטובה בשנת התשע"ה.
 שנת שמיטה
כידוע לכל יהודי אחת לשבוע עם ישראל מצווה על ידי הקב"ה לשמור שבת - 'שבת הימים'.
אחת לשבע שנים עם ישראל מצווה להשבית את אדמתו הקדושה- 'שבת השנים', "...וּבַשָּׁנָה הַשְּׁבִיעִת, שַׁבַּת שַׁבָּתוֹן יִהְיֶה לָאָרֶץ" (ויקרא כה), בזאת מבטא עם ישראל את אמונתו המלאה בבורא, נוטש הוא את כלי עבודתו, לא זורע ולא חורש שדהו, לא קוצר ולא מוכר את יבולו, ובכך מקדש הוא את הארץ ומקיים שנה שכולה שבת לה', "...וְשָׁבְתָה הָאָרֶץ, שַׁבָּת לַה'"(שם כה, ב).
על מנת להבין עד כמה חשובה מצוות השמיטה מבאר רש"י שבעוון שמיטה ישראל גולים מארצם . עלינו להבין שכשם שמצוות השבת היא מקור הברכה והשפע לכל השבוע, הוא הדין גם לגבי שנת השמיטה, שהיא מביאה את הברכה לשנים הבאות אחריה.
במצוות שנת השמיטה ניתנת למעשה לאדמה הזדמנות לנוח, להתרענן משש השנים בהן נתנה יבולה ללא הפסק. בשנה השמינית שוב תיזָרע האדמה שתתן פרייה לתושביה, והרמב"ם מטעים: "...שיש מהם חמלה וחנינה על כל בני האדם, כמו שנאמר, ואכלו אביוני עמך..." (מורה נבוכים, ג, לט.), כלומר מסביר הרמב"ם שמצוות השמיטה מעניקה למעשה לעניים סיוע סוציאלי ממדרגה ראשונה בכך שזוכים הם ככל בני האדם לאכול מפרייה שבשמיטה נחשב הפקר. ממש שוויון זכויות- פרי לכל איש!
ונשאלת השאלה: בחשבון פשוט נגיע למסקנה שלכאורה בשנה השביעית והשמינית לא יהיה יבול לאדם, שהרי בשנה השישית עובד את אדמתו כרגיל, ואם כן כיצד ייתכן שלא יחסר יבול לשנתיים הבאות- קרי לשנה השביעית והשמינית? ועל כך נאמר בתורה הקדושה: "וְצִוִּיתִי אֶת-בִּרְכָתִי לָכֶם, בַּשָּׁנָה הַשִּׁשִּׁית; וְעָשָׂת, אֶת-הַתְּבוּאָה, לִשְׁלֹשׁ, הַשָּׁנִים" (ויקרא, כה, כא). הקב"ה מבטיח שכל המקיים את שנת שמיטה ככתבה וכלשונה, הרי שבשנה השישית- וְעָשָׂת, אֶת-הַתְּבוּאָה, לִשְׁלֹשׁ, הַשָּׁנִים, היבול מהשנה השישית יספיק לכל שלוש השנים הבאות, כי- וְצִוִּיתִי אֶת-בִּרְכָתִי לָכֶם, בַּשָּׁנָה הַשִּׁשִּׁית.
גם לאדם שטורח ועמל כל השנה לעבד את אדמתו וגדל את יבולו ניתנה שנת השמיטה, וזאת על מנת לאפשר לו לנוח מעמל כפיו ולאפשר לו לגעת ברוח, בתורה ובאמונה ובכך שומר הוא על קשר אמיץ והדוק עם בורא עולם.
מי ייתן שבעזרת השם נשכיל להתבונן במעשה שנת השמיטה ונלמד את העקרונות החשובים שהקב"ה נותן לנו באמצעותה ומהם:
בטחון בבורא והשגחתו עלינו על ידי אספקת יבול לשלוש שנים שלא דרך הטבע.
ענווה- שנזכור שלא בכוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה, כי אם על ידי הקב"ה בלבד.
שוויון זכויות חברתי- שבשנה זו אין מזון לעשירים בלבד, אלא לכ.ו.ל.ם!
מצוות ואהבת לרעך כמוך- שבשנה זו מאפשרים אנו לכל דורש לקטוף מפירות האילן שבגינתנו.
 
שתהיה לנו שנה טובה ומלאה מצוות כרימון, שנת עלייה רוחנית וגשמית, שנת אחדות, שלום ובריאות, שנת שמיטת חובות וצבירת זכויות, שמיטת עוונות וצבירת מעשים טובים, ושנת גאולה שלימה מהרה בימינו
אמן.
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על שנת שמיטה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כשנת, שמיטה