הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
שרה_ניצולת_שואה

שרה ניצולת השואה


לזכור ולא לשכוח, כמה מילים על שרה, ניצולת שואה.
לפני שנה, ביום הזכרון לשואה ולגבורה ישבתי בחדר האורחים בביתם של הוריו של בעלי. פנים אל מול פנים ישבתי עם חמותי כשדמעות זולגות מעיניה ותחושת עלבון כבדה מעיקה עליה. שבוע קודם נולדה בתי הקטנה, נוגה, מתרגשת מהלידה הקלה שהיתה לי ומהנס הקטן שנולד לי, קראתי לנסיכה הפצפונת בשם נוגה. את השם אני בחרתי בלי אפשרות לתת לאיש לערער על השם. מחלוקות רבות נשמעות בקרב בני המשפחה בנוגע לשמה של בתי טרם הלידה כשרמזתי שזה השם שאני רוצה. ההורים של החצי רמזו שנקרא לפצפונת שיר או שרה או משהו שמתקשר, אני בחרתי להתמקד במה שהלב שלי בוחר, בחרתי בנוגה. ובכל זאת, חמותי לקחה את בחירת השם קרוב אל ליבה, איך וויתרנו על שרה? 
באותו יום, שבוע אחרי הלידה אחרי שתיקה ארוכה בנינו, הגיע הזמן ליישר את ההדורים ואני רציתי את חמותי שוב קרובה אלי וביחסים קרובים כפי שהיינו כל השנים, שאלתי אותה על עניין השם וטלפון שבור נגלה אל אוזניי, הוריו של החצי התכוונו שנעניק את השם שרה בתור שם שני לבתנו. כשהתמונה התבהרה, לא היה לי נעים לחייך ולצחוק על תחושת ההקלה שהרגשתי, לא, לא נוותר על שרה, התנצלתי על האי הבנה ושמחתי שישרנו שוב את ההדורים, לא, אנחנו לא מוותרים על שרה ונעניק לנוגה שם שני, שרה.
למה שרה?
שרה היתה סבתו של בעלי, סבתא שרה היא ניצולת שואה שנפטרה לפני 3 שנים בגיל 99 וזכתה לחיים ארוכים. שרה, אם לארבעה שלא הצליח לשמור על כל ילדיה במלחמה והאח הקטן נפטר לאחר שהיה חולה מאוד וסבל מהרעב הכבד שהיה בתקופת המלחמה. אמא לשלושה עברה מסע הישרדות אישי מלווה בשלושת ילדיה הקטנים ברחה ממקום למקום ונעזרה בטוב ליבם של אנשים מזדמנים שפגשה בדרכה ועזרו לה להסתתר. בעלה  נלקח למלחמה והיא עשתה דרכה לבד, נלחמת על חייה ועל חיי ילדיה בעוד בעלה נלחם מול הנאצים.
הסיפור של שרה הוא סיפור טוב יחסית, שרה ניצלה עם שלושת ילדה, בעלה חזר מהמלחמה חי ובריא אך ללא יד, אך חזר,המשפחה היתה כמעט שלמה. שרה עלתה לארץ עם ילדיה כשהם כבר גדולים עם ילדים משל עצמים וזכתה לאריכות ימים.
את שרה פגשתי לאחר החתונה שלי עם בעלי לפני שש שנים, היא עוד היתה צלולה בדעתה וזיהתה את הנכד שלה. הענקנו לה זר פרחים ותמונה שלנו הייתה תלויה על הקיר ליד מיטתה. 
לא וויתרנו על סבתא שרה, כשם שמעולם לא וויתרה על משפחתה.
נוגה שרה שלי, שקרויה על שמה, תהיה כבר בת שנה בימים הקרובים ואני מאחלת לה שתגדל להיות כמו שרה, אישה חזקה ואצילית. אחריות כבדה הטלתי על בתי בכך שהענקתי לה את שמה לשאת זכרון על ימים שאסור לשכוח ואסור שיקרו שוב. נוגה כבר לא תכיר את סבתא שרה אבל בטוח לעולם לא תשכח.
 
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על שרה ניצולת השואה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת אריק ב 05/03/2014 12:05 ( הפרופיל שלי ) מרגש. את כותבת מדהים.תגובה לתגובהמאת להביור ב 08/04/2013 23:09 ( הפרופיל שלי ) התכוונתי לתת דרוג חמש אבל לחצתי בצד הלא נכון, מצטער. הסיפור שלך יפה ונוגע ללב. חבל שאנשים רבים, במיוחד אלה שעברו את התופת, נוטרים בלבם את סיפור חייהם ולא מעלים את זכרונותיהם בכתב. לך יש כשרון כתיבה ואם תוכלי לדלות כמה שיותר מידע מחמותך על אמה המנוחה ולאגד הכל לספר (כולל תמונות במידה שיש) כדאי שתעשי את זה. אז כאמור, הדרוג שלי 5 (אגב, בזמנו פניתי אל מנהל האתר וביקשתי לציין מספרים ליד כוכבי הדרוג והוא ענה לי שישתדל לעשות את זה, אבל כנראה יש בכך קושי טכני כלשהו).תגובה לתגובה

ידוע כסיפורים על ניצולי שואה,יום הזכרון לשואה לגבורה,שואה,סיפורי מלחמה,לזכור ולא לשכוח
נכתב ע"י האלכימאית
בתאריך: 02/08/2013
בת 36

240 מאמרים | 1301506 כניסות
דירוג המאמר
67%
 השארת תֶּשֶׁר להאלכימאית
הקריאה לא כוללת שירות :)
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!