הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
תאילנד_חילוץ_הנערים_מהמערה

תאילנד חילוץ הנערים מהמערה


מערת הטאם לונג הייא אחת המערות הגדולות ביותר בתאילנד, כ 10 קילומטר עומק מהפתח
תאילנד חילוץ הנערים מהמערה 
מערת הטאם לונג הייא אחת המערות הגדולות ביותר בתאילנד,  כ 10 קילומטר עומק מהפתח. קבוצת הכדורגל והמאמן ניכנסו למערה כאשר הייתה יבשה. בתחילת חודש יוני. חושך מוחלט במערה. כשעה אחרי הכניסה למערה התחיל לרדת גשם כבד ביותר , מה שנקרא מונסון. המים החלו להציף את המערה, רוב הילדים 
בתאילנד לא יודעים לישחות ובטח שלא ליצלול. צוללני מערות מומחים החלו להגיע לתאילנד, כי צוללי חיל הים התאילנדי לא יודעים לצלול במערות. ראשונים הגיעו צוללנים בריטים ריצרד סטנטון ג'ון וולטון. שהתחילו ללמד את הילדים לצלול ולשחות. יחד עם זה הביאו משאבות מים ענקיות שהחלו לישאוב מיליון ליטרים מים מהמערה כדי להוריד את מיפלס המים, כדי לא ליצלול אלא ללכת ברגל. יחד עם זה זרימת המים נגד עוצמתיים. אחד המעברים במערה הוא בגודל חצי מטר, לא ניתן לעבור עם בלון חמצן אישי על הגב.שלב ראשון העבירו חבל מהפתח עד הילדים, לקבע אותו לקירות המערה, כך שלא יתעו וייצאו לכיוון הנכון. עשרות צוללנים עסקו בהעברת בלוני חמצן והניחו אותם באולמות הגדולים באמצע הדרך. עוד צוללנים עסקו בהעברת אוכל ושתייה לילדים ולשאר הצוות, הדרך החוצה אורכת כשלוש שעות, עומק המערה מראש ההר קילומטר.תחזית הגשמים ניבאה גשם כבד מאוד ועליית מיפלס המים מסוכנת.כך הוחלט להוציא את הילדים במהירות, קודם כל את החזקים שלמדו צלילה.
כ 40 צוללנים עסקו ישירות בחילוץ, עוד 40 עוזר אישי לצוללן, ו 200 "אנשי תחזוקה" אחראים על העברת בלוני חמצן, הדלקת אורות במים, תיקשורת עם ראש הצוות שמחוץ למערה, כ 400 איש עוסקים בהכנת אוכל לכל המשתתפים בחילוץ ואוכל מיוחד לכל הילדים, תרופות ואספקה לרופא הצמוד לילדים.


מה דעתך על תאילנד חילוץ הנערים מהמערה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה