הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
תוהו_ובוהו_בבורסת_הדיאטות

תוהו ובוהו בבורסת הדיאטות


מרוב יועצי-תזונה ועצות תזונתיות נותרנו עם תוהו ובוהו וחושך על פני תהום.

מרוב יועצי-תזונה ועצות תזונתיות נותרנו עם תוהו ובוהו וחושך על פני תהום.

בשפת הדיאטה נשקלים הצלחה או כשלון בקילוגרמים, אולם טבלת-הביצועים של צבא יועצי התזונה מציגה תוצאות לא מחמיאות בארבעה העשורים אחרונים.

חיזוקים לדברי מצאתי בכתבתו של פרופ' מוטי רביד ב"ידיעות אחרונות"  ב-25.11.2009 תחת הכותרת "היסטוריה והיסטריה".

"…סוכרת מסוג 2 , שבה לוקים 93% מכלל החולים בסוכרת, כמעט שאינה מופיעה באנשים רזים, ואילו בין השמנים כל אדם שלישי צפוי לחלות בה…. כמו נזקי העישון, גם נזקי הסוכרת ניתנים למניעה, אך כיוון שאין היסטריה – העשייה מתנהלת בעצלתיים".

היסטריה מחוללת שפעת החזירים ולמניעתה מגייס המימסד סכומי עתק ללא כל פרופורציה לנזקי המגיפה לעומת התייחסותו המנומנמת למגיפת ההשמנה. מיליון סוכרתיים בישראל ("אנשים מתוקים לחיים ארוכים" ד"ר משה זילבר),  רובם קורבנות מיתקפת הטרור של פצצות-המיצרר הפחמימתיות שממוקמות  בבסיס פירמידת המזון הישראלית-אמריקאית.

שמן ביפן הוא עבריין ("ידיעות אחרונות" 15.11.2009 )

"חוק חדש ביפן עומד להפוך את חובבי הפחמימות והסוכרים במדינה לעבריינים. תופעת עודף המשקל ביפן היא חדשה יחסית ומעוררת דאגה רבה.  די ב-10 ק"ג מעל המשקל הרצוי כדי לעורר דאגה ולשלוח אנשים לבדיקת השמנה. ויש גם קנסות גבוהים במערכת הביטוח הרפואי המלא הניתן לתושבים".

מפתח שוודי

ד"ר אניקה דאלקוויסט היא רופאה שוודית המתמחה בטיפול בסוכרת ובהשמנת-יתר. בתה, שלמדה רפואה, השתתפה בניסוי של דיאטה דלת פחמימות שנערך באוניברסיטה בה למדה. התוצאות היו יוצאות מן הכלל. ראתה דאלקוויסט כי טוב וניסתה את הדיאטה בעצמה. היא ירדה במשקל ובנוסף חל שיפור ניכר בדלקת מעיים ובדאבת שרירים (פיברומיאלגיה) שמהן סבלה. מטבע הדברים החלה ד"ר דאלקוויסט ליישם את הדיאטה דלת הפחמימות בריפוי הסוכרתיים ובסובלים מהשמנת-יתר בקליניקה שניהלה.

שנתיים ימים טיפלה ד"ר דאלקוויסט בפציינטים שלה בהצלחה עד ששני דיאטנים התלוננו נגדה להתאחדות הדיאטטיקנים השוודית ויו"ר ההתאחדות הגיש תלונה רשמית למועצה הלאומית השוודית לבריאות ורווחה, הממונה על ישום ביטוח הבריאות הממלכתי. ומכיוון שהביטוח הרפואי בשוודיה הוא לאומי, לא לכל רופא מותר לעשות מה שהוא רוצה.

ד"ר דאלקוויסט שהייתה תחת איום לשלילת רישיונה, הפסיקה לטפל בחולים ופנתה במקום זה למתן הרצאות ולכתיבת בלוג שיפיץ את הדיאטה שהאמינה בה.

הפופלריות לה זכתה ד"ר דאלקוויסט בשוודיה הביאה את המועצה למנות את אחת הדמויות הבכירות בנושא סוכרת בשוודיה, פרופ' כריסטיאן ברן, לבדיקה יסודית של הנושא.

בינתיים צברה ד"ר דאלקוויסט פופולאריות והערכה על האומץ שגילתה.

על רקע זה התפרסמה חוות דעתו של פרופ' ברן בינואר 2008: "דיאטה דלת פחמימות יכולה כיום להחשב כחלק מהידע המדעי והנסיון המקצועי בשיפור סוכרת מסוג 2 ". בעקבות חוות דעת זאת אישרה מועצת הבריאות את הדיאטה כטיפול לסוכרתיים.

ד"ר דאלקוויסט נבחרה ב-2008 ל"אשת השנה" ע"י 70% ממאזיני תחנת הרדיו הפופולארית בשוודיה מתוך הערכה לאומץ לבה.

עלייתה לפיסגה של רשימת המכירות של הספרים העוסקים בקידום הדיאטה דלת הפחמימות היא סימן היכר לפופולאריות הגואה של הדיאטה.

אחד מאתלטי העל של שוודיה, אלוף העולם בטריאתלון, יונס קולסינג, עבר לתזונה דלת פחמימות והעניק על כך ראיון לירחון Runner's World. (ראה תמונתו להלן).

 



www.fatgetslim.com
בלוג השמן והרזה מדריך עוקף קלוריות , חפשו בגוגל
bhsegal@017.net.il
057-5811409
ברוך הלוי-סגל
 



מה דעתך על תוהו ובוהו בבורסת הדיאטות ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כדיאטה דלת פחמימות, ברוך הלוי-סגל, דיאטה, השמן והרזה מדריך עוקף קלוריות - הבלוג
נכתב ע"י baruch
בתאריך: 29/11/2014
ברוך הלוי-סגל בן 91

22 מאמרים | 50614 כניסות
 השארת תֶּשֶׁר לbaruch
הזדהית עם רעיונותי העבר הלאה לחברותיך ולחבריך.
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!