הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
תחזוקה_לפרקט

איך מנקים רצפות פרקט. כל האמת.


איך לשמור על הפרקט בלי להשתגע. כמה פעולות חיוניות שמאריכים את חיי הפרקט שלנו.
אחד מהמיתוסים הכי קשים לשבירה  זה שהפרקט מחייב תחזוקה שותפת ומגבילה.
מה שכן  נכון זה שאם אנחנו רוצים לשמור על המראה היפה של הרצפת פרקט לאורך שנים צריך להתחיל אם כמה פעולות מקדימות:
מייד אחרי ההתקנה יש להתקין על כל הרהיטים הגנות,  מדבקות לבד, שמונעות שריטות על הפרקט כאשר גוררים את הרהיטים לצורך סדר ונקיון. בפעולה קטנה כזו חוסכים אחר כך הרבה תיסכול.
לפני השטיפה יש לנקות טוב את האבק מהרצפה. מומלץ מאוד להשתמש בשואב אבק על מנת לקבל תוצאה טובה ולא רק להעביר אבק ממקום למקום.
לאחר ששאבנו טוב את האבק יש לשטוף את הפרקט עם חומרים נכונים לסוג הפרקט שלכם.
לא כדאי להשתמש בחומרים הנמכרים בכל המרקולים (פוליוויקס למינהם) כי לרוב מכילים שומנים (WAX) שבעצם מצד אחד מנקים ומצד שני תופסים את האבק וליכלוך שבסוף קשה להתפטר.
אם הפרקט שרכשתם הוא פרקט עץ בגימור לכה  או פרקט למינציה יש להשתמש בסבון ניקוי לפרקט עץ או למינציה (Cleaner). סבון שממיס ליכלוך ושומנים בלי ליפגוע בשכבת לכה או למינציה של הפרקט.

אם הפרקט שלכם הוא פרקט עץ בגימור שמן יש להשתמש בחומר ניקוי מיועד לפרקטים בגימור שמן. סוג החומר נקיון כזה מעניק הגנה לעץ לאורך שנים.
בזמן נקוי הפרקט אין צורך בשטיפות עם הרבה מים, מספק להעביר סחבה לחה וקצת חומר ניקוי בדלי מים.  אם מדובר בפרקט למינציה הרבה מים זה רק מזיק לפרקט כי המים נספגים בלוחות HDF שממנו עשוי הפרקט למינציה ומנפחים אותו. אם מדובר בפרקט עץ אין כל כך בעיה עם המים אבל השימוש בהרבה מים לגמרי מיותר כי עיקר הפעולה זה הניקוי אבק.
לצורך הקלה נוספת בפעולת השטיפה מומלץ להשתמש בערכה לניקוי פרקט המכילה מגב טלסקופי עם ראש מסתובב 360^ , פד רב שימושי ובקבוק ספריי עם חומר כבר מדולל.
השימוש בספריי מאוד עוזר לצורך הגבלת כמויות מים בעיקר לבעלי פרקט למינציה וגם הראש המסתובב מאפשר להגיעה גם לפינות הכי קשות .
לסיכום לא צריך הרבה עבודה רק שואב אבק וחומר ניקוי נכון ותוכלו לשמור על הפרקט שלכם יפה לאורך שנים
 
 
לפרטים נוספים ניתן לפנות לאירוקו פרקטים 077-5513845
או להכנס לאתר www.iroko.co.il


מה דעתך על איך מנקים רצפות פרקט. כל האמת. ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כתחזוקה לפרקט, חומר ניקוי לפרקט, פרק עץ, פרקט למינציה, הגנות לפרקט,