הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
תכנית_לידה

תכנית לידה


את לא יודעת באיזה מצב תגיעי לחדר הלידה, בייחוד אם מדובר בלידה ראשונה, סביר להניח שיש לך ציפיות ללידה קסומה קצרה ללא כאבים ובכל זאת, המציאות בנפרד והחלומות בנפרד, תכנית הלידה יכולה לעזור מעט לגשר על הפערים.

ככל שרגע הלידה מתקרב וגם קורס הלידה כבר נמצא מאחור המחשבות על חדר הלידה רק עולות, מלוות בפחדים מסוימים, חששות ובכל זאת כל הריונית רוצה להגיע לחדר הלידה מוכנה ככל הניתן, לא ניתן להבטיח שתהיה רגועה ומפוקסת בכל מילה שיוצאת לה מהפה ובכל זאת יש משהו שיכול לעזור לה בחדר הלידה, לא פחות מהבעל התומך או האמא שרוצה לעזור לביתה ללדת. תכנית לידה בהחלט יכולה לעזור ולעשות סדר.

את לא יודעת באיזה מצב תגיעי לחדר הלידה, בייחוד אם מדובר בלידה ראשונה, סביר להניח שיש לך ציפיות ללידה קסומה קצרה ללא כאבים ובכל זאת, המציאות בנפרד והחלומות בנפרד, תכנית הלידה יכולה לעזור מעט לגשר על הפערים.

לא מדובר כאן במסמך רפואי שאת מבקשת מהרופא מעקב הריון שלך, גם לא משהו שכל מה שתצייני במסמך זה יתבצע ויצא לפועל, אך לבקש, לציין יכול לעזור לתאם ציפיות עם הצוות הרפואי בבואך ללדת.


אז מה היא בעצם תכנית לידה?
 
מדובר במסמך שאת כותבת לבד, כמה סעיפים עם ציפיות שלך בחדר הלידה, בקשות מסוימות שהיית רוצה שיתרחשו. הצוות הרפואי אינו מחויב לענות על כל בקשותיך אך הגשת המסמך בהיכנסך לחדר הלידה והצגתו לכל מי שנכנס יכול להקל בהחלט, אולי את בדיוק תצרחי מכאבים ואף אחד לא יבין אותך, אך הסעיפים שכתבת מראש בתכנית הלידה, יכולים לדבר בשמך ולהקל על הצוות הרפואי כיצד לפנות אליך.

רצוי לשתף את הבעל בתכנית הלידה או את מי שאת מתכוונת שילווה אותך במהלך הלידה, על הציפיות שלך והרצונות שלך.

ניתן גם להוריד קובץ תכנית לידה מוכן מיולדות אחרות ששיתפו ברשת את הבקשות שלה בלידה.

 
הנה כמה סעיפים שניתן לציין בתכנית הלידה:
 
  • בקשת אפידורל
  • בקשת חוקן
  • לבקש לבצע עיסוי פרנאום
  • לבקש להניק מיד לאחר הלידה
  • לבקש מכל גורם רפואי שנכנס לחדר להזדהות בשמו ותפקידו (בכל זאת, לא כל כך נעים שכל מי שרוצה נכנס, עושה ומסתכל לך בין הרגליים ואת אפילו לא יודעת מי זה)
  • לבקש שרק בעלך יורשה להיכנס לחדר ולא חמותך לדוגמא, לציין את שמו ואת מספר הנייד של הבעל בתכנית לידה למקרה שהוא רק יצא לקפטריה בזמן שהראש כבר בחוץ שהצוות יוכל להתקשר אליו ולקרוא לו בלי שאת תצטרכי להיזכר במספר הנייד שלו בין הנשיפות והנשימות שהמיילדת מבקשת ממך.

לידה קלה!
 
 


מה דעתך על תכנית לידה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כאיך לכתוב תכנית לידה,מה זה תכנית לידה,תכנית לידה להורדה