הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
3dprinters

הדפסה ומדפסות תלת ממד


במאמר זה אדון בנושא הדפסה תלת ממד ואמליץ על מדפסת תלת ממד ביתית
מדפסות תלת ממד הופכות בימים אלו לתחום חיים טכנולוגי פופולארי ומוביל. לא בכדי תחום זה פורץ בחריצות לשוק התעשייתי וכן לשוק הביתי.
תהליך ההדפסה התלת ממדית הוא תהליך בו מוסף חומר שכבה אחר שכבה, שעובייה נע בין 0.3מ"מ ל0.05מ"מ (במדפסות ביתיות), והוא זה שקובע את רמת הדיוק בהדפסה. החומרים הפופולאריים ביותר שמדפיסים בהם הם PLA , ABS , HIPS , עץ ועוד.
הקבצים אותם ניתן להדפיס הם קבצי .STL, שאותם יש לחתוך בתוכנת חיתוך (תוכנה שהופכת את הקובץ לקוד מכונה, אותו המדפסת קוראת ומבצעת). תוכנה ליצירת קבצי STL ברמה גבוהה היא SOLIDWORKS, אולם היא עולה כסף, ומסובכת למדי. תוכנה נוספת היא SKETCHUP, והיא פשוטה יותר ויש לה גרסאות חינמיות, אם כי תוצאותיה מעט פחות טובות. תוכנת חיתוך מומלצת היא CURA , חינמית למשתמשים בה ומביאה תוצאות טובות מאוד.
החומר שמוכנס למדפסת מותך ויוצא מהדיזה. עובי הדיזה קובע כמה קטנים יוכלו להיות הפרטים אותם אתם מדפיסים, וכן, את משך ההדפסה. ככל שהדיזה קטנה יותר (0.1מ"מ) כך לוקח יותר זמן להדפיס כי יוצא מעט חומר, אבל ניתן להדפיס פרטים קטנים יותר ומדוייקים יותר. ככל שעובי הדיזה גדול יותר (0.8מ"מ) ההדפסה מהירה יותר, אך ניתן להדפיס פרטים שהם גדולים יותר.

המלצה על מדפסת: 
אמליץ על המדפסת prusa i3 hephestos מכמה סיבות:
ראשית, תוצאות הדפסה מעולות, רמת דיוק עד 50 מיקרון בציר Z.
דיזה במידה סבירה: 0.4 מ"מ
מגיעה בחלקים- הבנייה תורמת להבנת עקרון הפעולה של המדפסת
החלקים נגישים לתיקון- לא נמצא בתוך קופסה
חלקים זולים להזמנה מחו"ל
חלקים זמינים
תמיכה בארץ ע"י יבואן
מחיר- רק 3500 ש"ח
שטח הדפסה גדול- 215X210X180 מ"מ
מגוון חומרים רחב
אינה מרעישה
קלה לניקוי
 


מה דעתך על הדפסה ומדפסות תלת ממד ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה