הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
99

מה יהיה על מחזור 99'?!


שי פירון, שר החינוך לשעבר, התחיל רפורמות מהפכניות בתחום החינוך, אך תפקידו נלקח לו בטרם עת, וכרגע ישנו שנתון אחד של תלמידים, שפשוט לא יודע מה קורה איתו. היכנסו לפרטים נוספים.
הכל התחיל בשנת 2012, השנה בה שי פירון נכנס לתפקידו כשר החינוך:
מהרגע שהוא התחיל, היה ברור לכולם שמערכת החינוך הולכת להשתנות, אם לטובה או אם לרעה, זה אף אחד לא היה יכול לנבא.
זה החל מביטול מבחני המיצ"ב, המשיך להצהרות על מבחני הפסיכומטרי, וכלה בתוכנית "ישראל עולה כיתה" - אותה תוכנית שכרגע תקועה במקום.
עיקרי התוכנית היו ביטול מבחני הבגרות בכיתה י' וצמצום מספר מבחני הבגרות, אך שי פירון לא חשב על כך שלמעשה, פעולה זו רק תקשה על התלמידים מאחר וצמצום מספר מבחני הבגרות משמע יותר חומר בכל בגרות משמע יותר לחץ על התלמיד.
כותרת המאמר, "מה יהיה על מחזור 99'?!" באה לבטא את תחושת הזניחות והאכזבה של שנתון 99', עליו חלים השינויים מאחר וכבר התחילו ללמוד ברפורמה זו, אך לא יודעים מה יהיה על גורלם.
תלמידי שנתון 99' אוהבים לכנות עצמם: "שפני ניסיונות, לתוכנית ללא עתיד" בינם ובין עצמם, וכבר מדברים על הציונים הנמוכים שוודאי יקבלו במבחני הבגרות ברפורמה החדשה.
לסיכום, על אף שישנו סיכוי שהרפורמה החדשה תהיה עדיפה ומוצלחת יותר על הישנה, הרוחות בשנתון 99' קוראות להחזיר את הרפורמה הישנה, ולחזור למצב שבו התלמידים יודעים לאן פניהם מועדות.
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על מה יהיה על מחזור 99'?! ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כאקטואליה, רפורמה, חדשה, שי פירון, יש עתיד.