הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
add

כיצד ניתן לאבחן בעיות קשב וריכוז?


הסבר קצר על בעיות קשב וריכוז וכיצד ניתן לטפל ולאבחן אותן
בעיות קשב וריכוז כיצד ניתן לאבחן?
 
ובכן לפני שנתחיל בסימנים השונים וכיצד ניתן לאבחן בעיות קשב וריכוז נסביר מעט על הבעיה. בעיית קשב וריכוז או ADD באנגלית. הינה הפרעה הנובעת התפתחות פתולוגית של מערכת העצבים המרכזית עוד בגיל קטן. לבעיה זו יש מספר תסמינים עיקריים לדוגמא היפראקטיביות, קושי בהקשבה ואימפולסיביות. חשוב לזכור שלא תמיד מופיעים כל התסמינים יחד.
 
הפרעה בקשב וריכוז היא תופעה נפוצה באוכלוסייה ונכון להיות בין 10-12%. הבעיה ברוב המקרים מופיעה לראשונה בילדות ולכן ניתן לאבחן ולטפל ולהקל על הילד במהלך חייו בקלות יחסית לאחר שאבחנו שהוא סובל מהבעיה.
 
בניגוד למה שנהוג לחשוב בעיית הקשב וריכוז נוטע להפריע לא רק במהלך הלימודים ועלולה להפריע גם במהלך החיים הבוגרים בעבודה וכמובן ביחסים הבין אישיים. בנוסף לכך לעיתים קרובות ילדים אשר אינם מאובחנים סובלים מדימוי עצמי נמוך מכוון והם מתקשים בלימודים לעומת חבריהם לכיתה.
 
למרות האחוז הגבוהה יחסית של הסובלים מהתופעה באוכלוסייה אין צורך לקחת את הילד ישר לאבחון כאשר הוא נראה לנו קצת לא מרוכז ומעט היפראקטיבי. אם נראה את התסמינים הבאים או את חלקם הגדול יהיה מומלץ לקחת את הילד לאבחון מקצועי והמשיך ולטפל בבעיה.
 
התסמינים הנפוצים ביותר הם:
1. קושיי להתמקד בפרטים וביצוע טעויות של חוסר ריכוז.
2. קושיי להקשיב למשך זמן רב.
3. הקשבה חלקית למה שנאמר להם, שומעים חצאי משפטים.
4. לא מצליחים לעקוב אחר ההוראות.
5. ארגון לקוי.
6. נמנעים ממטלות שדורשות ריכוז לאורך זמן.
7. מאבדים ושוכחים דברים.
 
אם כל או רוב התסמינים מופיעים אצל הילד מומלץ לקחת אותו לאבחון ומשם להמשיך ולטפל בבעיה. כיום יש דרכים רבות לטפל בבעיה, בניגוד למה שנהוג לחשוב ילד אשר סובל מבעיה של חוסר ריכוז והקשבה לא מחויב לקחת ריטלין וניתן למצוא תחליפים רבים לתרופה הנפוצה. בנוסף ישנם אפשרויות של טיפול ארוך טווח בו עובדים עם הילד אחד על אחד במטרה לשפר את היכולת שלו להתרכז ולהקשיב באמצעות פעילויות שונות.
 
לסיכום, כפי שניתן לראות הבעיה של קשב וריכוז הינה בעיה אשר נפוצה בחברה שלנו, אם זאת ניתן לאבחן אותה בבית עוד לפני שהילד מתחיל את הלימודים וכך למנוע דימוי עצמי נמוך, כמו כן ילד אשר סובל מבעיית קשב וריכוז אינו מחויב לקחת ריטלין וכיום ישנם תחליפים שונים ואפשרויות טיפול אחרות אשר יכולים לעזור לו להתמודד עם הבעיה בקלות.
 


מה דעתך על כיצד ניתן לאבחן בעיות קשב וריכוז? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כקשב וריכוז, בעיות קשב וריכוז, איבחון בעיות קשב וריכוז, אבחון בעיות קשב וריכוז, היפראקטיביות