הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
andarta

הקמת אנדרטאות לבעלי חיים


חיות המחמד שלנו הן חלק מהבית והמשפחה. משפחות רבות מגדלות כלבים וחתולים במשך שנים רבות וארוכות.
כל מי שאוהב בעלי חיים מכיר את התחושה של ההתאהבות המיידית בהם. המבוגרים נקשרים אליהם והילדים רואים בהם כבן משפחה של ממש. כאשר הם מתים משיבה טובה, ממחלה, או מכל סיבה אחרת, הם מותירים חלל גדול בליבנו. אחרי הכול, הם ליווי אותנו במשך שנים וסביר להניח כי ילדינו מכירים אותם כל חייהם. הצער והאבל דומים ואפילו זהים למוות של קרוב משפחה. גם במקרים אלה, נהוגים טקסי אבלות אשר חלק מהם הוא הקמת אנדרטה או מצבה לבעל החיים שאהבנו, בתי עלמין מיוחדים המיועדים לבעלי חיים.
 

אנדרטאות לכלבים מיחידות מובחרות

ישנן יחידות מיוחדות בצה"ל המגדלות כלבים לצורך פעילות מבצעית. נאמר לא פעם כי הכלב הוא ידידו הטוב של האדם. במקרה של יחידת עוקץ הצה"לית לדוגמה, האמירה הזאת היא הלכה למעשה. הכלבים מאולפים בין היתר הן לתקיפה והן להגנה על החיילים. צוותי היחידה מגדלים אותם במסירות ובאהבה גדולה. הקשר האישי בין החיילים לכלבים הוא חזק ומשמעותי. מבחינתם, כל כלב או כלבה הם עוד חברים לנשק, חלק מהצוות ואחים ללחימה. כאשר אחד הכלבים נפגע במשימה מבצעית או נהרג, החיילים חווים גם הם אבדן. במקרים של מוות של כלבים מיחידה מובחרת, ערך עבורם טקס ביחידה והכלבים מובאים לקבורה בבית קברות ייעודי עבורם. הקמת אנדרטאות לכלבים מבטאת את הכבוד שאנו רוחשים להם ואת הכרת התודה לבעלי החיים אשר שירתו אותנו נאמנה. זהו חלק ממערך ההנצחה שאנו בני האדם מקיימים עבור הבאים אחרינו, אשר באמצעותו ניתן ללמוד על המורשת של היחידה.
 

אנדרטאות ומצבות לחיות המחמד

לא הרבה אנשים יודעים כי קיימים בתי עלמין מיוחדים המיועדים לקבורה של חיות מחמד. ניתן לקבור בהם כל חיית מחמד מכל סוג שהוא: כלבים, חתולים, סוסים, ארנבים, תוכים וכיוצ"ב. הגידול חיות מחמד משולב בהמון השקעה, אהבה ונתינה. מי שמגדל בעלי חיים מבין ומכיר בעובדה כי גם לחיות ישנם רגשות. אנו איתם כשהם שמחים ועליזים ומלווים אותם כשהם סובלים וכואבים. הם מבינים אותנו ואנחנו אותם. כאשר הם מתים קיים צורך להקים עבורם מצבת זיכרון. מצבות לחיות המחמד או אנדרטאות לבעלי חיים הם חלק מתופעה ההולכת ומתרחבת. מצבות מאבנים מיוחדות ואנדרטאות מסלעים הן דרך מיוחדת לבטא את האהבה והרגשות אותם אנו רוחשים לחיות המחמד שלנו.


מה דעתך על הקמת אנדרטאות לבעלי חיים ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה