הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
babies-games

משחקים לילדים קטנים


להעביר את הזמן עם הילד זה ממש לא משחק ילדים. להלן כמה תובנות וטיפים להורה המבולבל
לאחר מאמצים רבים וקשיים לא קטנים, הגיח העולל אל אויר העולם. קטן, מתוק, חסר אונים.
בשבועות ובחודשים הראשונים הוא בעיקר אוכל וישן אבל אז... בבת אחת הופך התינוק לילד עם רצונות משלו, דעות משלו ולנו רק נותר להתמודד ולהעביר לו את הזמן.
 
אז מה עושים עם תינוק בזמן הפנוי? זוהי שאלת מיליון הדולר ואנו צריכים לספק לה פתרונות.
 
טלויזיה – בעיקר בחודשים הראשונים, מומלץ לא לחשוף את העולל ליותר מידי שעות מסך. אמנם טלויזיה מאפשרת לנו ההורים מעט זמן פנוי לסידורים, אבל היא לא תורמת יותר מידי להתפתחות ואף עשויה לגרום נזק.
בכל זאת, הרי להימנע לגמרי אי אפשר ולכן רצוי שהתכנים אליהם אנו חושפים את תינוקינו יהיו מבוקרים. סדרת בייבי איינשטיין היא סדרה מצוינת של מראות וצלילים ורוב התינוקות יושבים מרותקים. אפשרות נוספת היא ערוץ ילדות ישראלית של YES שמקרין ברצף שירי ילדים מכל הזמנים. כיף גדול לקטנים ולגדולים.
 
משחקי התפתחות – אין כמו לשבת בבית ולשחק עם העולל במשחקי תינוקות של פעם – קוביות, השחלת טבעות, לגו דופלו וכמובן פאזלים מכל הסוגים. משחקים אלו מעודדים את הילד להתנסות, משלבים הנאה וזמן איכות עם ההורה ומפתחים את היכולות המוטוריות והשכליות של התינוק. למרות ההתקדמות הטכנולוגית, אין תחליף ראוי לפעילויות אלו.
 


משחקי מחשב – קומפי הוא הפתרון האולטימטיבי עבור אלו שרוצים לשלב אינטראקציה עם פעילות עבור ילדם. הקונסולה הותיקה מותאמת לתינוקות בכל גיל ומאפשרת זיהוי לימוד צבעים, מספרים, שפה, צורות ועוד. בעת הקניה, רצוי לקנות עם הקונסולה עצמה גם משחקים בדרגות קושי שונות עבור שעות רבות של פעילות.
מי שאינו רוצה להיכנס להוצאה של כ- 700 ₪, יכול להסתפק במשחקי תינוקות במחשב. באינטרנט קיימים לא מעט אתרים כאלו, אבל לטעמי מחשב מתאים לילדים גדולים יותר - מגיל 3 ומעלה.
 
משחקים בחוץ – אם יש לכם חצר וגם אם לא, אז פעילות בחוץ זה הפתרון המושלם. כבר בגיל קטן מאוד אפשר לשחק עם הילד בכדור, ללמד אותו לבעוט, לקלוע לסל ולחבוט. פעילות כזו גם מעבירה את הזמן, גם משמחת את הילד ואת ההורה וגם תורמת לשיפור גדול מאוד בקואורדינציה ובהתפתחות המוטורית.
בנוסף, כבר מגיל קטן חשוב ללמד את התינוק לרכב על בימבה וכן לקחת אותו לטיולי אופניים בכסא המותאם לכך. טיולי האופניים חושפים את התינוק לעולם הגדול ומעבירים את הזמן בכיף.
 
לסיכום, לא משנה באיזו דרך תבחרו בשביל לבלות את הזמן עם תינוקכם, העיקר שתיהנו מכך – אין כמו ילדים!





מה דעתך על משחקים לילדים קטנים ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כמשחקי, ילדים, משחק, משחקים, לשחק, התפתחות, תינוק, תינוקות, הורים, וילדים, בנים, בנות