הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
berlin

ימי ברלין..

זה היה מסע בן שבוע ימים לעיר שנמצאת בלב גרמניה. עיר מסתורית, מסקרנת ושוקקת חיים. עיר שמלאה באתרים מרהיבים שמשאירים טעם לעוד..
לפני כחודשיים חזרתי מטיול בן שבוע בברלין.
ללא ספק זו הייתה החופשה שנמנית בין החופשות הטובות ביותר שהיו לי.
לא רק בגלל הפרטנריות שלי לטיסה או בגלל שלמה ארצי והלהקה שהיו איתנו במלון.
בעיקר בגלל הדברים הרבים שיש לעיר כמו ברלין להציע.

אז ככה הכל התחיל:
לאחר לבטים רבים, החלטנו חברותיי ואני שכדאי לטוס לברלין על אף שהיינו בגרמניה פעמים רבות.
האמת שהכל קרה מהר, באופן דיי ספונטני כמו שאני אוהבת -
הזמנו חבילת נופש, ארזנו מזוודות ולאחר מכן, בשעת לילה מאוחרת, כבר היינו בדרכנו לשדה התעופה בן גוריון.
והנה שוב אני מוצאת את עצמי על המטוס,
שוב המחשבות הנוראיות על התרסקויות ונחיתות חירום..
החלטתי לקחת כדור שינה. החלטה נבונה.
קמתי לאחר שעות ספורות בברלין.
לאחר בדיקת הדרכונים ואיסוף המזוודות יצאנו החוצה,
הרי אני לא אוותר על חווית העישון לאחר הטיסה.
זה היה יום קריר אך נאה מאוד, השמיים היו בהירים והאווירה הייתה טובה.
לאחר שהגענו למלון - הנחנו את הדברים ורצנו לכבוש את ברלין.

כדי שלא תעבדו קשה מדי,
ארשום פה מספר המלצות לאנשים שמתכננים לטוס:

המלון:
קראון פלאזה ברלין, מלון 4 כוכבים במיקום מעולה.
המלון בבעלות יהודית - כך למי שחיי דת- יש ארוחת בוקר כשרה בלובי.
לאלה שלא- ארוחת בוקר מלאה ומגוונת מוגשת בחדר האוכל הגדול.
החדרים גדולים מאוד, נקיים ומרווחים וכוללים טלויזיה עם כבלים, מיני מקרר..
בקומה התחתונה של המלון בריכה מקורה, לא גדולה במיוחד אך פתוחה ברוב שעות היום.
צוות המלון אדיב מאוד, כולם מחייכים ובמידה ויש שאלה ישמחו לעזור לכם.
לגבי המיקום של המלון- ללא ספק מיקום מעולה.
5 דקות הליכה מגן החיות, 2 דקות הליכה מרחוב קניות ראשי בו חנויות אופנה מוכרות, בתי קפה ומסעדות.
בנוסף, במרחק של מס' דקות ספורות תחנות אוטובוס רבות ואף תחנת רכבת תחתית שמגיעה לרחבי ברלין.

בחירה מעולה, ללא ספק.
מחיר זול והתמורה היא מעבר לכל הציפיות.

מסעדות/בתי קפה:
ברלין מלאה במסעדות, מזללות אוכל מהיר, בתי קפה..
יש לציין כי המחירים לעיתים זהים למחירים בארץ אך ברוב המקומות נמוכים משמעותית (כוס קפה וחתיכה גדולה של עוגה עולים יחד 3-4 יורו, בין 15 ל20 ש"ח).

אמליץ על מסעדה בשם ''Vapiano '' - מסעדה איטלקית.
המסעדה ממוקמת בפוסטמר פלאץ.
תפריט איטלקי מגוון - רביולי, פסטה, לזניה, מרקים..

רוב המסעדות בברלין מציגות את התפריט בכניסה למסעדה,

אני מציעה למצוא מיקום טוב של מסעדה, להציץ בתפריט ולהיכנס במידה ומצא חן בעינכם.
גיוון זה שם המשחק- תאכלו במקומות שונים. תספגו אוירה שונה.

פאבים/מועדוני לילה:
ברלין מלאה באנשים שאוהבים להנות.
שלא תטעו - לא רק צעירים.
ברלין מציעה מקומות רבים גם לאנשים מבוגרים עם נפש צעירה.

לצעירים מבנינו- לא אמליץ על אף בר מהסיבה הפשוטה:
היו הרבה כאלה ורובם היו מוצלחים.ככה זה כשבירה עולה פחות מבקבוק קולה קטן.

למבוגרים מבנינו-  אמליץ על אייריש פאב שנמצא בתוך מתחם אירופה סנטר. קהל היעד : 35+. המחירים סבירים, בכל ערב יש הופעה של להקת רוק/קאנטרי ויש רחבת ריקודים קטנה לאווירה.

לגבי מועדוני לילה
יש סלקציה קפדנית למסיבות בברלין אך אם לבושים בהתאם ולא מגיעים שיכורים מדי אפשר להיכנס ללא בעיה.
אמליץ על שני מועדונים-

1. מועדון המטריקס - מועדון בסדר גודל שלא ראיתי בארץ ובמדינות רבות שביקרתי בהן.
 המון רחבות, בכל רחבה יש מוזיקה אחרת וקבל יעד אחד. המועדון פתוח בכל השבוע.
 אנחנו הגענו ביום רביעי ובנות נכנסו חינם עד השעה אחת בלילה.
המחיר לבנים ולבנות לאחר 1 בלילה היה 5 יורו.. מחיר סביר למסיבה כל כך טובה. בנוסף, היה 1+1 על הבר.

2. מועדון ברגהיין- ללא ספק נחשב המועדון הטוב ביותר באירופה. עובד בסוף שבוע במשך 3 ימים רצופים (כן כן, כולל שעות הבוקר והצהריים).  תיירים מכל העולם מגיעים למועדון הזה אבל לצערי לא כולם מצליחים להיכנס עקב הסלקציה הקפדנית מאוד שמבצעים בכניסה. המחיר יקר יחסית אך רגע במסיבה שווה כל שקל. המוסיקה טובה, הקהל איכותי מאוד. אין מילים.

אטרקציות מומלצות במיוחד:

1. באד שיף, ארנה ברלין- על שפת הנהר בברלין ישנו מתחם דמוי חוף ים הכולל כסאות שיזוף, חול ובריכת שחיה הממוקמת על גבי הנהר. כניסה למקום עולה 5 יורו, 25 שקלים.  גברים נאים, בנות יפיפיות, בירה, חול ים ובריכת שחיה על הנהר. מה צריך יותר מזה?

2. חומת ברלין ופארק ''יאמה'' - חומת ברלין, אין מילים ליופי. החומה מעוטרת כולה בגרפיטי שנעשה על ידי 150 אמנים מכל העולם. לקראת סוף החומה פונים שמאלה לתוך מתחם שנראה כמו פארק. לאחר 3 דקות הליכה ניתן לראות שלט ''יאמה''. זהו פראק אפריקאי על יד הנהר, עם אומנות רחוב, דוכני בירה, מופעי רגאיי..

3. אנדרטת השואה- אין ספק שהמקום שווה ביקור. גושי בטון בגבהים שונים המפוזרים בשטח גדול יחסית. ההרגשה היא כאילו הולכים בבית קברות אך החוויה היא עצומה ומרגשת.

4. מגדל הטלויזיה- זהו המגדל אותו ניתן לראות מכל מקום בברלין. נמצא באלכסנדר פלאץ. המחיר הוא 10 יורו, עולים למעלה במעלית ורואים את ברלין כולה. מומלץ לעלות בשעות השקיעה או שעות הערב המאוחרות. ניתן לשבת במסעדה המסתובבת שנמצאת בראש המגדל.

5. מומלץ לצאת לביקור בעיירה פוסטדם הסמוכה לברלין- ניתן לנסוע ברכבת מתחנת הרכבת של הגן חיות ולהגיע לאחר 20 דקות נסיעה בלבד. עיירה שמלאה בארמונות מפוארים, פארקים ירוקים ואגמים מדהימים ונקיים אליהם אפשר להיכנס בימים נעימים.

בנוסף לאלה יש אטרקציות רבות.. ברלין מציעה אין ספור אטרקציות לכל שכבות הגיל אך אלה המומלצות ביותר.

טיפים
1. לקנות כרטיס נסיעות לשבוע שלם- התחבורה בברלין מגוונת (מטרו, אוטובוסים, רכבות תחתיות ורגילות) ו24 שעות ביממה. התחבורה נוחה מאוד ומדוייקת עדיפה על פני השכרת רכב.

2. קווי אוטובוס 100 ו 200 מומלצים מאוד. מגיעים לכל האטרקציות המרכזיות בברלין.

3. ניתן לקנות כרטיסים לאטרקציות רבות באינטרנט, חוסך המתנה רבה בתור ולעיתים גם כסף.

4. יש הופעות טובות בברלין- ביום הנחיתה מומלץ לברר במשרדי הכרטיסים אם יש הופעות בימים בהם אתם שוהים באזור.

לסיום,
ברלין היא עיר שמלאה בחיים, אנשים אדיבים, מסעדות טובות ובשפע של אטרקציות.
אין להביע במילים מה שהעיר הזאת גורמת להרגיש ושלא תטעו- ביקרתי בלא מעט מדינות, לא רק באירופה.
אך ללא ספק לברלין אחזור פעם נוספת.