הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
caliberating

כיול מכשירי מדידה - מהו ואיך מתבצע?


כיול היא פעולה המבוצעת על מגוון מכשירים ומערכות. במאמר זה נבין כיצד מתבצע כיול למכשירי מדידה מתקדמים

מהו כיול מכשירי מדידה?

כיול מכשירי מדידה זהו תהליך מקצועי שאמור להתבצע במעבדה המתמחה בכיול. פעולת הכיול היא למעשה כיוונון מדויק של מכשיר מדידה אשר אמור לספק תוצאה כלשהי ללקוח / למשתמש בו.

כל מכשיר מדידה זקוק לכיול אך לא כל אחד יודע איך מכיילים אמצעי מדידה או כיצד לבצע זאת באופן נכון.

לכן, במרבית המקרים יהיה נכון ומומלץ להביא את מכשיר המדידה אל המעבדה וזאת בכדי שהכיול יתבצע על ידי גורם מקצועי או איש מקצוע מנוסה, המכיר היטב את המכשיר ויודע כיצד ניתן לכייל אותו ובכך למנוע טעויות או בעיות עתידיות.

כיול מערכות מדידה זהו הליך מורכב המתייחס למגוון רחב של מכשירי מדידה. נהוג לבצע כיול בכל מכשיר מדידה כאשר חלק מן המכשירים יזדקקו לכיול שונה ממכשירים אחרים. ישנם מכשירי מדידה ניידים שניתן להוציאם מתוך המערכת הכללית ולהביאם אל המעבדה – שם יתבצע עבורם הכיול ולאחר מכן הם יוחזרו למקומם.

עם זאת, ישנם מכשירי מדידה גדולים וכבדים שלא צריך או אפשר להזיז אותם מהמקום אליו הם מקובעים או מונחים בו. מכשירים שכאלה בדרך כלל שוקלים מאות קילוגרמים ואף יותר והם חלק ממערכת גדולה.

בשל כך, מעבדות הכיול שולחות את איש המקצוע אל היעד בו נמצא המכשיר והוא, באמצעות מכשירים נלווים יכול לבצע את הכיול הנחוץ.

אילו מכשירי מדידה קיימים ומדוע הם זקוקים לכיול?

לא תמיד אנו שמים לב לכך אך למעשה מכשירי מדידה נמצאים כמעט בכל מקום בחיינו. מן הראוי כי בתעשייה ובמקומות העבודות השונים יהיו מכשירי מדידה שיבדקו תוצאות ומידות אך גם בשימוש היום יומי אנו נתקלים במכשירי מדידה. הדוגמה הנפוצה ביותר תהיה בכבישי הארץ והעולם אשר החוק מחייב אותנו לנהוג בהם לפי מהירות קבועה.

מצלמות מהירות הנמצאות כמעט בכל צומת וכביש הן למעשה מכשיר מדידה שבודק את המהירות בה אנו נוהגים ברכב. גם בבתי החולים ובמעבדות מחקר נהוג להשתמש במכשירי מדידה וזאת בכדי לקבל תוצאה מחקרית או בדיקה כלשהי.

כל המכשירים הללו, מכלל התחומים, זקוקים לכיול וזאת בכדי לספק את התוצאה המהימנה והמדויקת ביותר ובכך לספק תוצאות הוגנות ונכונות למשתמשים בהם.

מעוניינים במידע נוסף על כיול? בקרו באתר pk-labs.com


מה דעתך על כיול מכשירי מדידה - מהו ואיך מתבצע? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כאיך מכיילים