הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
diffman

לדעת לקבל באמת את השונה


המאמר הזה ידבר על ההתיחסות האמיתית לאנשים החריגים ברמה החברתית הבינאישית.
היום אני אדבר על תופעה שקיימת מאז שקיימת האנושות בכל הממדים שלה , והיא התנכלות וחוסר הקבלה של אנשים ששונים מהנורמה המקומלת .  הם יכולים להיות מיוחדים , מוזרים , עם התנהגות שונה , אוטיסטים וכו'.
אם מסתכלים כיום , בחברה הנאורה שיש בארץ ורוב הארצות הנאורות בעולם , אז ישנה מודעות לצרכים של אנשים עם צרכים מיוחדים , לאו דווקא בהכרח אוטיסטים או עם פיגור שכלי , אלא גם אנשים נורמטיביים שבולטים בהתנהגותם בצורה שיכולה להתפרש שלא נורמטיבית.
בעבר האנשים האלה היו דחויים ע"י החברה ונחשבו כשליחי השטן . עם הזמן החברה למדה לקבל את האנשים האלה , לפחות למראית העין.
כיום ישנה התייחסות הוגנת , לפחות ברמה הכללית - ז"א הבן אדם השונה מקבל יחס שווה והוגן יחסית , אבל כשמסתכלים יותר עמוק , אז רואים שעדיין יש הרבה מה לשפר , כי הורים מפחדים מילדים אוטיסטיים ומנסים להרחיק את ילדיהם מהם ונוטעים בהם חרדות , או גבר שיש לו התנהגות קצת מוזרה על גבול האוטיזם/חוסר שפיות לא מתקבל יפה בעיניי משפחת הכלה , או סיטואציה שעל פני השטח בן אדם מתייחס טוב לבן אדם אחר , אבל בחוג משפחתי/חברתי דוחה ומתבייש ממנו ומנסה להרחיק את ילדיו ומשפחתו ממנו. כלומר אם מסתכלים לעומק , אז רואים שהבן האדם השונה לא באמת מתקבל לחברה בממדים הקרובים יותר , ואפילו הרבה פעמים נדחה בתירוצים למינהם.
אז איפה פה השינוי האמיתי ?? רוב האנשים לובשים רק מסכות של טוב-לב , אבל בפועל זה לא כך.
אנחנו כולנו צריכים לקבל את השונה , כי כל אחד מאיתנו יכול פתאום להיות או להיוולד לסיטואציה כזאת בחיים ולסבול מיחס כזה כלפיו.



מה דעתך על לדעת לקבל באמת את השונה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה