הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
dog-age-to-human-age

כיצד לקבוע גיל של כלב בשנות אדם


זה תמיד היה מקובל לחשוב כי כל שנה בחייו של כלב שווה לשבע שנתי אדם. אבל, זה לא בדיוק מדויק, מאחר שכלב בן שנה יכול ללדת, ואילו ילד בן שבע לא יכול. ואיך הייתם מסבירים את כך שהכלב המבוגר ביותר בעולם הגיע לגיל 29? (זה 203 בשנתי אדם!) ואז כמובן יש את הכלב שלך בן ה–11 שנראה עליז ביותר לגיל 77.
זו הסיבה שהווטרינרים קבעו כי 77 הן ה"60 החדשים" ובאו עם דרך מדויקת יותר לחישוב הגיל של כלב בשנתי אדם. השלבים הבאים יראו לכם איך:

הציוד הנדרש:

–מחשבון (תלוי כמה אתה טוב במתמטיקה)

הוראות:

1) אם כלב הוא בן שנה, גילו שווה ערך ל15 שנות אדם (ולא 7 כפי שתמיד חשבנו)

2) כאשר כלב מגיע לגיל 2, הוא כבר בערך בן 24 בשנות אדם (לא 14 כפי שהרבה חושבים). אבל אל דאגה, המשיכו לקרוא..

3) הוסיפו 4 שנים לכל שנה נוספת לאחר גיל שנתיים. לדוגמה: כלב בן 3 הוא בן כ28 בשנות אדם; כלב בן 4 הוא בן 32; כלב בן 5 הוא שווה ערך ל36 שנות אדם; כלב בן 6 הוא בן 40... וכו' וכו'. 

4) קחו גם את גודלו של הכלב בחשבון, משום שכלבים קטנים בדרך כלל חיים יותר זמן מאשר כלבים גדולים, עם גזעי צעצוע שחיים בדרך כלל הכי הרבה, וגזעי ענק הכי פחות.  לדוגמה, לפי שיטה זו, כלב בן 6 נחשב 40 בשנות אדם, כאשר למעשה כלב גדול עשוי להיות קרוב יותר ל -42. אף על פי כן, וטרינרים רואים בשיטה זו כשיטה כללית מספקת לשימוש עם כל גזעי הכלבים.


טיפים והארות:

– תוחלת החיים הממוצעת של כלבים היא כ12 שנים, אך משתנה בהתאם לגזע.

– רוב הכלבים נחשבים קשישים כאשר הם מגיעים לגיל שבע, אולם, זה בדרך כלל שנה או שתיים יותר מאוחר אצל גזעי צעצוע וגזעיים קטנים יותר, ושנה או שנתיים יותר מוקדם אצל גזעי ענק וכלבים גדולים יותר.

– כלב מגזע בורדר קולי בבריטניה חי עד גיל 27 בתזונה טבעונית, למרות שאין עדיין ראיות המוכיחות כי תזונה טבעונית גורמת לכלבים לחיות זמן רב יותר.
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על כיצד לקבוע גיל של כלב בשנות אדם ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת כגד ב 20/10/2014 16:071 +7תגובה לתגובה

ידוע ככיצד לקבוע גיל של כלב בשנתי אדם, כמה שווה שנה של כלב בשנות אדם, גיל של כלב, חישוב גיל של כלב, שנות כלב לשנות אדם