הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
dont-forget-child-in-car

כיצד תשימו לב שהילד ברכב בימי הקיץ החמים


לצערי זה קורה כל שנה ולא רק בארץ אלא בכל העולם. גם הורים שחושבים "לי זה לא יקרה" עלולים למצוא את עצמם בסיוט הזה. מאמר זה מרכז מספר הרגלים שכל אחד יכול לאמץ כדי שתוכלו לשים לב שילדכם נשאר ברכב.
כמעט כל שנה נתקלים בכתבה על הורה ששכח את ילדו ברכב. לעיתים מקרים אלו מסתיימים בצורה חיובית, ואנו מתבשרים על עובר אורח שעבר במקום, הבחין בילד, ניפץ את שמשת הרכב והזמין כוחות הצלה וחיים ניצלו. ולפעמים הכתבות מסתיימות בנימה עצובה הרבה יותר.
אנחנו בעיקר קוראים על מקרים אלו בעונת הקיץ – אז הסכנה גדולה יותר מפני שהטמפרטורה ברכב גבוהה במיוחד. אבל הדבר קורה בכל ימות השנה, ולא רק בארץ.
כולנו חושבים ש"לי זה לא יקרה", אבל אני בטוח שאף אחד מההורים שלהם זה קרה לא השאיר את ילדו בזדון ברכב הלוהט. שגרה בנסיעה, שיחות טלפון, חוסר תשומת לב, וזה יכול לקרות לכל אחד, גם לאדם הזהיר ביותר.
ריכזתי מספר מנהגים שכל אחד מאיתנו יכול לאמץ לעצמו כדי להבחין שהילד ברכב לפני שהוא עוזב אותו:
 
הנעל השמאלית
הדרך הטובה ביותר לדעתי. בתחילת הנסיעה, הורידו את הנעל של רגל שמאל (אשר אינה נמצאת בשימוש ברכבים עם הילוכים אוטומטיים). הניחו את הנעל במושב האחורי של הרכב. כשתגיעו ליעד ותצאו מהרכב, לא תהיה לכם ברירה של להסתובב ולקחת את הנעל שלכם – אז תשימו לב שאתם לא לבד.
 
תתרגלו לדווח לבן הזוג
עשו לעצמכם הרגל לדבר עם בן זוגכם כשאתם מגיעים ליעד שלכם. עדכנו אותו שהורדתם את ילדכם בגן. אם תהפכו זאת להרגל, בן זוגכם יצפה לקבל שיחה מכם בשעות הבוקר. במידה והוא/היא לא מקבלים שיחה – הם יצרו קשר עמכם.
 
"את מכשיר הטלפון שלהם לא היו שוכחים"
בכל כתבה מצערת שכזו, תמיד יש את מי שירשום בתגובות לכתבה "את מכשיר הטלפון שלהם לא היו שוכחים". אם נכון הדבר – השאירו את מכשיר הטלפון שלכם בחלקו האחורי של הרכב לפני הנסיעה. בדומה לתרגיל הנעל – גם זה יאלץ אתכם להסתובב כדי לקחת אותו עם הגעכם ליעד.
 
דברו על ילדכם
במהלך הנסיעה דברו עם ילדכם. תשירו שירים יחד. אפילו אם הוא תינוק ואתם חושבים ש"אין עם מי לדבר" – הם קולטים יותר ממה שאתם חושבים כשמדברים איתם. הדבר הזה יעזור לכם להתחבר לילדכם, יפתח אותו ורבלית ורגשית, ואתם תהיו מודעים כל הזמן לנוכחותו.
 
התקינו אפליקציה
לבסוף, ברצוני להמליץ לכם על שימוש באפליקציית "הילד שלי באוטו". אפליקצייה שניתן להוריד חינם(!). מאחורי האפליקציה לא עומד שום גוף מסחרי והיא פותחה רק במטרה להזכיר לכם לבדוק אם יש ילד ברכב כשהיא מזהה שעוזבים את הרכב.
את האפליקציה ניתן להוריד מהחנות של גוגל בחינם בכתובת: https://play.google.com/store/apps/details?id=co.il.webe.kidincar
למעוניינים, ניתן למצוא מידע נוסף על האפליקציה ולהבין איך היא עובדת באתר: http://www.webe.co.il/babyapp/he
 


מה דעתך על כיצד תשימו לב שהילד ברכב בימי הקיץ החמים ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה