הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
english-improve

איך לשפר את האנגלית לקראת מבחן הפסיכומטרי?


?אתם ניגשים למבחן פסיכומטרי בקרוב ורוצים לדעת איך תוכלו לשפר את האנגלית שלכם? כדאי לכם לקרוא מאמר זה.

החלטתם שאתם מעוניינים ללמוד, אבל אז גיליתם שבשביל מה שאתם רוצים ללמוד אתם נדרשים בציון פסיכומטרי מסויים? בחינת הפסיכומטרי בנויה מ3 חלקים. חלק כמותי בו תידרשו לפתור תרגילים מתמטיים ברמות שונות, חלק מילולי בו תצטרכו לענות על שאלות שונות בעברית ועל שאלות הנגזרות מקטע קריאה, וחלק אנגלית בו תצרכו להשלים משפטים, לנסח משפטים ולענות על שאלות מ2 קטעי קריאה שונים באנגלית.
ללמוד ולשפר את השפה זה לא דבר קל ואי אפשר לצפות שהיא תשתפר בן רגע, ולכן עלינו להבין שהדבר לוקח זמן ועם מעט התמדה יהיה ניתן לראות שיפור.

ובכן, הכתבה הזו מתמקדת ב"כיצד לשפר את האנגלית לקראת מבחן הפסיכומטרי/ אמיר"

טיפ 1:
כאשר תינוק מתחיל ללמוד שפה, הדבר הראשון שלומדים הוא לדבר אותה. ההורים מלמדים את הילד מילים ולאט לאט הילד לומד לקשר את המילים יחדיו וליצור משפט. לאחר מכן כאשר הילד מגיע לבית הספר הוא לומד לקרוא את האותיות ולאחר מכן לומד לקרוא ולכתוב מילים באמצעות האותיות שלמד. מה זה עוזר לנו?

שלושה חודשים לפני מבחן הפסיכומטרי כדאי להתחיל ללמוד בין כ15 מילים בכל יום, את המילים בללו שלמדתם כדאי לשלב בכתיבה. מה זה אומר? להתחיל לכתוב באנגלית, מה שבא לכם, אבל שיכלול את המילים שלמדתם באותו יום. זה יכול להיות סיפור קצר, שיר, או סתם איך עובר עליכם היום. המשיכו בכל יום לכתוב ושלבו בכתיבתם עוד מילים שלמדתם ועוד. ככה המוח שלכם "יתרגל" לשימוש במילים האלו וכך הם ישארו במוחכם זמן רב יותר.
כדאי להתמיד בכך על מנת שהמילים יוטמעו בראשכם.


טיפ 2:
מי לא אוהב לצפות בטלויזיה? על מנת לשפר את האנגלית מומלץ לצפות בסרטים וסדרות באנגלית ללא תרגום, או מומלץ עוד יותר עם כתוביות באנגלית. אנשים שקצת קשה להם להבין משמיעה יפתחו טוב יותר את האנגלית שלהם במידה ויקשרו במוחם את הדיבור למילים כתובות, ולכן הוספת תרגום באנגלית תעזור לפתח זאת. בנוסף, ניתן לקחת תסריטים שונים וכתוביות של של סדרות ולנסות לתרגם אותם. מלאכת התרגום צריכה להיות בצורה שכל מילה שלא הבנתם עליכם להדגיש, לחפש את הפירוש שלה ולאחר שסיימתם לתרגם חלק מסויים, למחוק את התרגום הקיים ולנסות לתרגם שוב, ולראות אם אתם מצליחים לתרגם שוב עם פחות מילים שאינכם מכירים/זוכרים. כדאי לעשות זאת גם באמצעות תרגום שירים אהובים.


טיפ 3:
ספרים רבותיי! ספרים. קריאת ספרים חשובה מאוד. כמו שקריאת ספרים בעברית מעשירה את השפה ומשפרת את מהירות הקריאה, כך גם קריאה באנגלית תעשה זאת. קריאה באנגלית אולי תעשיר את אוצר המילים, או חשוב מזה היא תשפר את מהירות הקריאה וההבנה מהקשרים. דבר שמאוד יעזור במבחן הפסיכומטרי כאשר לא מבינים מילים מסויימות, אך מקריאה ניתן להבין את ההקשרים שלהם.


טיפ 4:
קריאת ספרים אכן תעזור לשפר את אוצר המילים ומהירות הקריאה לקראת המבחן, אך כדאי עוד יותר לקרוא מאמרים וכתבות שונות באנגלית. קטעי הקריאה במבחן הפסיכומטרי אינם קטעים מספרים אלא בדרך מאמרים שונים,ולכן קריאה באתרי חדשות באנגלית כמו הBBC ונוספים במשך כל יום במשך כחצי שעה אמורה לעזור לכם לשפר את מהירות הקריאה, להבין הקשרים יטוב יותר ולהעשיר את אוצר המילים שלכם, וכמובן גם תעזור לכם להכיר נושאים שונים, ומי יודע? אולי דווקא הנושא האחרון שקראתם באתר יהיה בקטע הקריאה במבחן? התחילו בקריאת מאמרים שיעניינו אתכם ואז נסו לקרוא מאמרים בנושאים שונים והרחיבו אופקים.

טיפ 5:
שינון מילים. בסופו של דבר, מומלץ לשנן מילים לקראת המבחן. נכון שלפעמים אין זמן, או רצון מספיק, א כדאי ולנסות להפוך את שינון המילים לחויה ככל האפשר. ניתן לנסות למצוא מילים בעברית שיזכרו לכם את המילה באנגלית, ניתן להכין כרטיסיות ולבקש שיבחנו אתכם אודות המילים שלמדתם, ניתן להקליט את המילים ולהקשיב להם ולפירושם בדרכים, לפני השינה ובזמנכם הפנוי.
בסופו של דבר כדאי גם להתמקד במילים שנפוצות במבחן הפסיכומטרי, כך תגידלו את הסיכויים להכיר יותר מילים בבמחן.


בסופו של דבר אפשר לשפר את האנגלית, ועל מנת לעשות זאת עליכם להמשיך ולהתמיד ובסופו של דבר תיווכחו לדעת שהשפה אכן תשתפר.

בהצלחה במבחן!

 


מה דעתך על איך לשפר את האנגלית לקראת מבחן הפסיכומטרי? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כשיפור אנגלית לפסיכומטרי, שפות