הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
familyisthebest

אין כמו משפחה


איך מגדירה אותנו ועד כמה משפיעה עלינו הסביבה הכי קרובה אלינו - המשפחה ?
אתה לא יודע את זה עדיין, אבל אותה אמא אותו אבא אותו אחות או אותו אח שבוהים בך כי ממש עכשיו נולדת הם האנשים שהולכים להשפיע עליך ועל מהלך החיים שלך הכי הרבה ויותר מכל אחד אחר.

מהרגע שאנו נולדים ועד שארית חיינו, הסביבה הכי קרובה לנו היא המשפחה. תחשבו על זה: ההורים שלנו הם אלו שמלמדים אותנו לזחול וללכת ולדבר, מלמדים אותנו להבדיל בין טוב ורע ומוסרי או לא מוסרי, מלמדים אותנו לאן אנו משתייכים מבחינה לאומית דתית ועדתית, מקנים לנו ערכים עמדות ודעות בתחומים שונים, מלמדים אותנו את הנורמות החברתיות המקובלות.. במילים אחרות, פירושו של דבר הוא שההורים הם אלו המקנים לנו את הידע והמיומנויות הדרושים לנו הן להשתלבותינו בחברה והן לעיצוב הגדרתנו האישית.

אפשר לומר שככל שאנחנו גדולים יותר בגיל כך אנו גדלים גם בחופשיות ובעצמאות ובאחריות האישית שלנו, וכשאנחנו במקום הזה אז אף אחד לא יכול להגיד לנו מה או איך לעשות להיות או לבחור. אבל האמת היא שכל כיוון או בחירה או החלטה שלנו בחיים נובעים מהידע שכבר יש לנו (לעיתים אף מהתת מודע), הידע שקיבלנו בבית, הידע שהקנו לנו ההורים. אם נתעלם מהפרעות כאלו ואחרות, הבחירה שלנו, לדוגמא, לא להרוג בנאדם שממש מעצבן אותנו עכשיו נעשתה מזכרון שלנו מגיל קטן כשישבתם כל המשפחה לראות חדשות ודיברו על גבר שרצח את אישתו, ואז אמא או אבא זרקו משפט על כמה זה נוראי וטרגי, והכי חשוב - לא מוסרי. 


אם כך הדבר, שאלתי את עצמי, למה יש אנשים שעדיין מרגישים אי שייכות? שאין להם מקום בשום מקום? שאין להם הגדרה עצמית? הרי ההורים נתנו להם את כל הכלים על מנת למצוא את התשובות לשאלות הללו וכל יום רק מתווספים עוד ועוד אנשים לקטגוריה 'אחר' במקום לצאת ממנה.

יש אנשים שמוצאים את הייעוד שלהם, בין אם זה בגיל 5 ובין אם זה שבוע לפני שהם מתים, ללא כל מאמץ, יש כאלו שמוצאים אותו אחרי חיפושים רבים ומתישים, ויש כאלה שנותר להם רק לקנא ולתהות מתי הם ישתייכו לאחד מהמקרים האלו.


מה דעתך על אין כמו משפחה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כמשפחה, הורים, חיפוש עצמי, זהות עצמית, הגדרה עצמית, שייכות, אי שייכות לחברה, ייעוד, המשפחה כסביבה הקרובה אלינו, המשפחה כסוכן חברות