הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
familyname

פירוש שמות משפחה יהודים


שמות משפחה יהודים במקור נוצרו מכמה גורמים א) יחוס שם האב כגון יעקב בן יצחק ובמקרים מסוימים הייחוס ניתן על שם האימא כגון יואב בן צוריה. ב) יחוס משפחתי רחב כגון כהן ולוי או קידומת מור בשם כגון מור חיים או מור יוסף. ד) שם המקום הכפר או העיר או המרחב ממנו אותו אדם מגיע כגון רבי יוסי הגלילי. ויש משפחות על שם המקצוע או הכינוי.
בס"ד

     מספר דוגמאות של שמות משפחה כולל הסבר

ביטון -  כהנים מבני לוי בספרד שביטלו את הכהונה מהם עקב אילוץ מסויים בחייהם כגון נשיאת אלמנה הנאסר להם ככהנים.ושורש שמם נגזר מהמילה העברית ביטול ומישבוש הביטול נוצרו ההגיות לשם ביטון כגון ביטו או ביטן או אביטן (המבטל).

בן סהל - משפחה מיוחסת מבני יהודה שגלתה למושבה היהודית שהקימו גולי יהודה בספרד בשם  לוז הנקראת כיום לוזינה או לוסינה יש יותר מהגייה אחת, זכר לעיר  לוז שהיא העיר בית אל עיר המשוררים והסופרים ושאר אנשי הרוח.מקור של בן סהל הוא בן שאול שקיבל את ההטייה הספרדית ויחד משפחה זאת.

מור חיים - הקידומות מור תפקידה הוא יחוס. הקידומת מור היא יחוס לראש הגולה מבית דוד המלך הכינוי מור הקודמת לשם ניתנה על שם שמן המור שהיו סכים על ראש מי שהיו ממלכים למלך לכן שם המשפחה מור חיים או מור יוסף הם על שם אב קדום בשם חיים או יוסף שהיה ראש הגולה מבית דוד וצאצאיו נושאים את תואר זה.

בן שושן - יהודים שגרו בשושן הבירה בממלכת פרס מגלות בית המקדש הראשון ומשבו בשיבת ציון בתקופת בית המקדש השני חזרה לישראל אותם משפחות יהודיות קיבלו את הכינוי בן שושן.חלקם משבט בנימין וחלקם משבט יהודה.

רוימי - יהודים שהוגלו בגלות בית שני לעיר רומא ומכאן נגזר השם רוימי שעברו בתקופה מאוחרת יותר לצפון אפריקה למרוקו ושם קיבלו כינוי זה המגדיר אותם כיוצאי רומא.

אלתרמן - זה שם משפחה שנוצר מכינוי של צירוף שני מילים בהידיש שפרושם האיש הזקן כלומר האיש החכם של הקהילה לדוגמא רב הקהילה.
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על פירוש שמות משפחה יהודים ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת משה שאלתיאל ב 11/09/2016 07:10אני חושב שאצא טועה בניתוח השם מור (חיים או יוסף) הכינוי לראשי הגולה הוא מר ולא מור אשמח לשמוע הוכחה אחרת mosheshaltiel@gmail .comתגובה לתגובה