הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
food-franchising

זכיינות מזון – מה שחשוב לדעת


מהי זכיינות מזון ומה חשוב לדעת לפני הצטרפות כזכיין לרשת בתחום המזון
יזמים צעירים, שכירים שעייפו מהסטטוס שלהם בעבודה וגם אנשים שתמיד חלמו לפתוח מסעדה, פונים אל נתיב של זכיינות. בשונה מפתיחת עסק בתחום המזון שאין לו כל תקדימים של הצלחה או כישלון, עם רכישת זכיינות ניתן לדעת פחות או יותר לקראת מה הולכים.
 
אז מהי בעצם זכיינות? עם רכישת הזכיינות, יכול בעל העסק החדש לרכוש מרשת קיימת את הזכות לפעול בשמה. אותה פעילות כוללת את השימוש בלוגו, בסלוגן, לפעול על פי הערכים שלה, להציע את אותו התפריט, להיות סניף רשמי שלה וגם לקבל הכוונה עסקית בכל הנדרש.
 
זכיינות בתחום המסעדנות פופולארית מאד, וכך ניתן לראות עוד ועוד סניפים של רשתות בתי קפה ומסעדות פזורים ברחבי ישראל – מצפון ועד דרום. זכיינות בתחום המזון מאפשרת לזכיין ליהנות מסיכון נמוך יחסית. מאחר ומדובר על רשת קיימת, ניתן לדעת מראש איך הקהל מגיב אליה, מהו המחזור החודשי והשנתי שלה, איך נראה קצב ההתפתחות שלה וכן הלאה.
 

זכיינות לרשת בתחום המזון: הרשת צברה מוניטין ואתם מרוויחים

עם רצונכם לרכוש זיכיון מרשת המבורגרים או בתי קפה, אתם מחזיקים ביתרון משמעותי. אחד השלבים המהותיים ביותר בדרך להצלחה הוא שיווק, פרסום ויצירת מותג אמין שניתן להתחבר אליו. עם פתיחת בית קפה חדש לדוגמא, עליכם לבצע את כל העבודה מאפס ולבנות את עצמכם. מנגד, כאשר מדובר על רשת קיימת שאתם הופכים להיות זכיינים שלה, הרי שהרשת כבר הספיקה לבסס לעצמה קהל נאמן של לקוחות, יחסי ציבור טובים ומוניטין מחמיא.
 

הצטרפות כזכיין לרשת בתי קפה מצריכה ידע וניסיון?

ידע הוא כוח וניסיון הוא מבורך. עם זאת, בעת שפונים אל נתיב עסקי כדוגמת זכיינות, הידע והניסיון הופכים כמעט שוליים. הזכיינות לא מתחילה ונגמרת ברכישת זכויות, אלא שהיא מבוססת על תדרוך מקצועי, ליווי, ייעוץ וצעידה משותפת כל הדרך אל ההצלחה. המטרה של העסק היא לגדול, וזו הסיבה כי הרשת מלווה אתכם בשלבים שונים:
  • בחירת לוקיישן מתאים
  • סיוע בגיוס עובדים
  • סיוע בגיוס הלוואה
  • בניית תפריט הספציפי לסניף שלכם ולקהל הלקוחות
  • היכרות עם ספקים נבחרים וקבלת מחירים נוחים וכן הלאה
שלב הקמת העסק משפיע מאד על עמידתו ועל יכולת ההישרדות שלו. כשאתם הופכים זכיינים, אתם יכולים להיות שקטים כי שלב ההקמה מתבצע בצורה יסודית, חוקית וכזו המבססת תנאים לצמיחה והתפתחות.
 

הקשר בין זכיינות וקבלת הלוואה

תחום המסעדנות ידוע כתחום שקשה מאד לשרוד בו, ובעיקר קשה להשיג עבור את המימון ההתחלתי הנדרש. הבנקים לא ממהרים לחתום על הלוואות, וכך המון פעמים חלום בית הקפה או המסעדה נשאר בגדר חלום.
חוקי המשחק משתנים בעת שמדובר לדוגמא על זכיינות לרשת המבורגרים מוכרת: מאחר ולרשת ישנו מוניטין ונתונים שניתן ללמוד דרכם עד כמה הרשת רווחית או לא, ניתן לצלוח את הבירוקרטיות השונות בקלות יחסית.


מה דעתך על זכיינות מזון – מה שחשוב לדעת ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כזכיינות מזון