כתיבה קלה היא קריאה קשה.
בנג'מין פרנקלין
שלום אורח
התחבר
/
הרשם
לוח הבקרה
הודעות
יצירת מאמר
משפחה
לייפסטייל
רוחניות
דעות
ידע
תרבות
אוכל
בריאות
ספורט
דיגיטלי
טבע
כסף
הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם?
ההרשמה
בחינם!
התהום השיווקית
ה"תהום השיווקית" התהום השיווקית מבוססת על תהליך אימוץ חידושים. ניתן לחלק כל שוק לחמישה פלחים, בהתאם להתייחסותם למוצרים חדשניים: מזנקים, מדרבנים, מיישמים, מחקים ונגררים. תהליך זה מתרחש עקב הפערים בין סוגי הצרכנים, המדרבנים והמיישמים אשר ביניהם נמצאת התהום השיווקית שונים זה מזה באופיים, בהתנהגותם, בערכיהם ובתרבות הארגונית עליהם הם נשענים.
ה"תהום השיווקית"
התהום השיווקית מבוססת על תהליך אימוץ חידושים. ניתן לחלק כל שוק לחמישה פלחים, בהתאם להתייחסותם למוצרים חדשניים: מזנקים, מדרבנים, מיישמים, מחקים ונגררים. תהליך זה מתרחש עקב הפערים בין סוגי הצרכנים, המדרבנים והמיישמים אשר ביניהם נמצאת התהום השיווקית שונים זה מזה באופיים, בהתנהגותם, בערכיהם ובתרבות הארגונית עליהם הם נשענים.
להלן חמשת פלח השוק ואפיוניהם -
1.
מזנקים:
המזנקים מהווים כ- 2% מהשוק הרלוונטי. פלח זה מתאפיין ברצון עז לאתר חידושים. פלח זה נקרא מזנקים משום שהם הראשונים לרכוש את המוצרים החדשים שיוצאים לשוק.
2.
מדרבנים:
פלח זה מהווה כ-5% מהשוק. הצרכנים מתאפיינים באימוץ מוצרים וטכנולוגיות בשלב מוקדם בשל התועלת שבהם. בניגוד למזנקים, פלח זה אינו רוכש את המוצר אך ורק בעקבות החידוש אלא מעוניין גם כן להפיק ממנו תועלת.
3.
המיישמים:
מהווים כ- 40% מהשוק
,
ומאופיינים בחיפוש מתמיד אחר מוצר המספק תועלת. המיישמים ירכשו מוצר במידה ויהיו בטוחים שהמוצר עובד ללא דופי.
4.
המחקים:
מהווים כ-40% מהשוק. פלח זה ממתין עד אשר המוצר החדש יהפוך לסטנדרט.
5.
הנגררים:
המהווים כ-13% מהשוק. פלח זה איננו מעוניין בחידוש וירכוש את המוצר החדש במידה והמוצר בו השתמשו באופן שוטף נעלם לגמרי מן השוק.
כאמור, ישנם מוצרים אשר מצליחים לעבור את התהום השיווקית ומצד שני קיימים מוצרים שטרם צלחו לגבור על התהום השיווקית.
מאמר זה טרם דורג
מרתק
מעניין
נחמד
סביר
גרוע
מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:
• המקלדת של קומפי
מכירים את המקלדת של קומפי זו שמלווה ומחנכת את הילדים...
16
22/07/2013 | miketi
• אחסון אתרים זול ואיכותי
אין באמת אחסון אתרים בחינם אבל יש אחסון אתרים זול...
8
22/07/2013 | miketi
מה דעתך על התהום השיווקית ?
תגובתך:
נא להקליד את תגובתך
כתובת אתר:
//:HTTP
שם:
נא להכניס שם
אימייל :
קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת
yoos
ב 11/09/2014 03:30 (
הפרופיל שלי
)
ידיעה מעניינת בכלכלה, מעשיר, תודה:)
תגובה לתגובה
דיווח על מידע לא הולם
נכתב ע"י
tomchoen
בתאריך: 17/08/2014
Tom Choen בן 39
1 מאמרים | 2254 כניסות
1 תגובות למאמר זה - להוספת תגובה
דירוג המאמר
54%
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!
Tweet
מאמרים קשורים
האלכימאית מחפשת את מקומה ברשת
5 טיפים ללימוד תכנות יעיל
ביטול קנס יציאה מהסלולרי
zerg rush
גולן טלקום -ניסיון התחברות
שווה קריאה
יאיר לפיד?
שחרור מפגעים כדי למנוע פיגועים.
מדוע צריך מלחמות ומריבות
מפחדת אבל עושה את זה
קריאה להבנה