הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
gap

התהום השיווקית


ה"תהום השיווקית" התהום השיווקית מבוססת על תהליך אימוץ חידושים. ניתן לחלק כל שוק לחמישה פלחים, בהתאם להתייחסותם למוצרים חדשניים: מזנקים, מדרבנים, מיישמים, מחקים ונגררים. תהליך זה מתרחש עקב הפערים בין סוגי הצרכנים, המדרבנים והמיישמים אשר ביניהם נמצאת התהום השיווקית שונים זה מזה באופיים, בהתנהגותם, בערכיהם ובתרבות הארגונית עליהם הם נשענים.
ה"תהום השיווקית"
התהום השיווקית מבוססת על תהליך אימוץ חידושים. ניתן לחלק כל שוק לחמישה פלחים, בהתאם להתייחסותם למוצרים חדשניים: מזנקים, מדרבנים, מיישמים, מחקים ונגררים. תהליך זה מתרחש עקב הפערים בין סוגי הצרכנים, המדרבנים והמיישמים אשר ביניהם נמצאת התהום השיווקית שונים זה מזה באופיים, בהתנהגותם, בערכיהם ובתרבות הארגונית עליהם הם נשענים.
 
להלן חמשת פלח השוק ואפיוניהם -
1.       מזנקים: המזנקים  מהווים כ- 2% מהשוק הרלוונטי. פלח זה מתאפיין ברצון עז לאתר חידושים. פלח זה נקרא מזנקים משום שהם הראשונים לרכוש את המוצרים החדשים שיוצאים לשוק.
2.       מדרבנים: פלח זה מהווה כ-5% מהשוק. הצרכנים מתאפיינים באימוץ מוצרים וטכנולוגיות בשלב מוקדם בשל התועלת שבהם. בניגוד למזנקים, פלח זה אינו רוכש את המוצר אך ורק בעקבות החידוש אלא מעוניין גם כן להפיק ממנו תועלת.
3.       המיישמים: מהווים כ- 40% מהשוק, ומאופיינים בחיפוש מתמיד אחר מוצר המספק תועלת. המיישמים ירכשו מוצר במידה ויהיו בטוחים שהמוצר עובד ללא דופי.
4.       המחקים: מהווים כ-40% מהשוק. פלח זה ממתין עד אשר המוצר החדש יהפוך לסטנדרט.
5.       הנגררים: המהווים כ-13% מהשוק. פלח זה איננו מעוניין בחידוש וירכוש את המוצר החדש במידה והמוצר בו השתמשו באופן שוטף נעלם לגמרי מן השוק.
כאמור, ישנם מוצרים אשר מצליחים לעבור את התהום השיווקית ומצד שני קיימים מוצרים שטרם צלחו לגבור על התהום השיווקית.
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על התהום השיווקית ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת yoos ב 11/09/2014 03:30 ( הפרופיל שלי ) ידיעה מעניינת בכלכלה, מעשיר, תודה:)תגובה לתגובה