הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
groshim

תעשיית הגירושין במערכת המשפט


במאמר הנ"ל אשתדל להבהיר בפניכם את תעשיית הגירושין המשגשגת בישראל, מערכת היחסים, בין המערכת המשפטית הממשלה ובעלי הדין, בנושא גירושין.
במדינת ישראל 2014 מיום היווסדה ישנה תעשיה פוריה ומשגשגת שנקראת, הליכי גירושים. הדבר נגרם מכיוון  שלמדינה אין עדיין חוקים ברורים במה שקשור להליכי גירושין בין בני זוג, בנושא משמורת, גובה תשלומי המזונות, החלוקה בין ההורים, הסדרי הראיה... החוקים מאוד מעורפלים ולא מדוייקים.
מה שמשאיר בידי בתי המשפט לעינייני משפחה בישראל פרצות רבות להחלטות, אשר ברובן מאוד שנויות במחלוקת. המערכת המשפטית אשר אין לה חוקים והכוונה ברורה מהממשלה בנושא, הולכים עיוורים אחרי החלטות ותקדימים כאלה וכאלה מן העבר, מה שיוצר מצב שבעצם המדינה מטילה את האחריות בידי המערכת המשפטית לחוקק את החוקים, הדבר הינו הליך פסול שנוגד את כל עיקרי ועקרונות הדמוקרטיה ואף פוגע בה באופן חמור, שכן מי שאמור לחוקק את החוקים ולעמוד מאחוריהם במדינה דמוקרטית, הינם נבחרי הציבור היושבים בממשלה.
הם (נבחרי הציבור) משום מה בוחרים להתחמק מהחלטות בנושא, שרי הממשלה דאז ועד היום.
באופן ברור בוחרים נבחרי העם להתעלם מדרישות הבוחר/ת בנושא.
גולת הכותרת של המערכת המשפטית בנושא הינה "טובת הילדים", בפועל חוסר חקיקה בנושא והטלת האחריות על המערכת המשפטית, פועלת הפוך לגמרי, טובת הילדים ננטשת ואף נגרמת פגיעה חמורה בילדים. כל זאת ועוד תוך שיתוף פעולה הדוק ע"י רשויות הרווחה, אשר מקבלות גיבוי מלא מהיועץ המשפטי לממשלה. על אף שהיועץ המשפטי לממשלה פועל בניגוד לחוק (אשר אני אוכיח באופן מוחלט) הוא מקבל גיבוי מלא מבתי המשפט, אשר מברכים את התערבותו. מכיוון שהתערבות היועץ המשפטי לממשלה מקלה עליהם בהחלטות אשר רובם שנויות במחלוקת, בעיקר במה שקשור למשמורת ואף אפוטרופוסות ההורים, היועץ המשפטי לממשלה פועל בניגוד לחוק יסוד כבוד האדם וחרותו ונותן המלצות הנוגדות חוק זה, למשל שלילת הורה מחלק מהאפוטרופוסות, על אף שהוא או היא לא מוכרזים כ"פסולי דין" והקטין אינו הוכר כ"נזקק" דוגמאות לכך אין ספור. היועץ המשפטי פועל מעל החוק ואיננו פועל תחת חסותו.
לכל החוסר אחריות והחקיקה שהמדינה נותנת לה את חסותה... משום מה הדבר נראה כמו תעשיה שלמה של עורכי דין ושופטים אשר יהיו מחוסרי עבודה, במידה והחוקים יהיו ברורים ומדויקים, ז"א במידה ומראש הורים בהליכי גירושים ידעו מהם הסדרי הראיה, גובה המזונות, מה יהיה גורל הרכוש בעיקר הבית המשותף שהם קונים. ישנה סכנה ברורה ומיידית לאלפי עורכי דין ושופטים אשר לא יהיה בהם צורך, שהרי גם ככה ישנם אלפי עורכי דין מובטלים. לפי מיטב הבנתי המערכת המשפטית פועלת בחסות הרשות המחוקקת, אשר לא מחוקקת את החוקים באופן ברור, ע"מ שלאותם שופטים ועורכי דין תהיה עבודה. אם עוד מפעל בדרום יסגר זה לא מעניין, אבל חלילה מערכת משפטית שלמה המבוססת על קורבנות תמימים הורים וילדים שמשלמים את המחיר.
לא הזכרתי גם את אלפי השוטרים אשר לעיתים מעורבים בהליך, צווי הרחקה, צווי הבאה ומעצרים, מה יעלה בגורלם אם תהיה חלילה חקיקה ברורה בנושא.
ההורים שהם בעיקר קורבנות של עורכי דין שיודעים שהכל ידוע מראש וכאשר הם פותחים תיק. הם גם יודעים איך לתפעל את המערכת ולבחור את השופט בתיק("שופט לארג'"  "שופט שטוב לאישה" "שופט שטוב לגבר")לצערי מושגים אלו קיימים בשפתם של עורכי הדין. הדבר ידוע בין עורכי הדין, שהעורך דין שפותח את התיק גם יודע לבחור את השופט בתיק. הדבר פסול ואף לעיניינו גם עברה על החוק, מלחתחילה העורך דין עובר על החוק בפתיחת התיק ופותח שרשרת שלמה של עברות על החוק, בחסות המערכת המשפטית שמכסה את עצמה בעזרת תקדימים, היועץ המשפטי לממשלה ופקידי הסעד.
עורכי הדין מוכרים ללקוחות שלהם בעיקר אשליות לפסקי דין כאלו ואחרים אשר בפועל רחוקות מהפסק דין הסופי, וזאת ההורה שהוא הקורבן בעלילה מבין כאשר מגיע הפסק דין הסופי, עורך דין ללקוחה:"...אני אוציא לך מזונות של שש אלף בחודש..." בפסק דין ההורה אפילו לא מגיע לחצי..." עורך דין ללקוח:"...אני אקח בשבילך את הילדים ממנה ואתה לא תשלם מזונות..." בפועל ההורה מקבל אותם רק במרכז קשר. כל זאת תמורה עשרות אלפי שקלים שההורים התמימים שנמצאים במרחב האמוציות המטורף, שנקלעו אליהם בהליך הגירושים משלמים. תארו לכם שהחוקים היו ברורים וידועים מראש. כמה סבל וכאב היה נחסך מאותם הורים וילדים, אבל לא חלילה וחס מה תהיה על פרנסתם של עורכי הדין והחשובים מכל השופטים? 
התוצאות לכך הם נוראיות: קרי הורים שמתאבדים, אלימות במשפחה, נשים שנרצחות, הורים וילדים מתחת לקו העוני, ילדים שנלקחים מהוריהם בחסות הרווחה לטובת סחר האימוץ. על פניו נראה שהמצב כמו שהוא היום, ימשך עוד ועוד שנים ולא נראה שינוי באופק... שכן אף ממשלה לא מעוניינת לראות שופטים ועורכי דין זועקים מול האוצר "...לחם עבודה...לחם עבודה..."  וחוץ מזה יש נושאים הרבה יותר חשובים, כמו הר הבית, אירן, העוצמה הצבאית...וכן הלאה וכן הלאה...
לסיום, אם מפעל הגירושין היה מונפק בבורסה, אני הראשון לקנות את המניות, לצערי זאת תעשיה ענפה ומשגשגת על גבם של הילדים וההורים שהם הקורבנות התמימים בכל הסיפור שהצגתי כאן.


מה דעתך על תעשיית הגירושין במערכת המשפט ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת shaooliy ב 30/01/2018 22:59 ( הפרופיל שלי ) נראה כי כותב המאמר כותב נסיונו האישי ולכן אין לשלןל את הכתוב.במידה וכך פני הדברים עגומים מאד וחבלתגובה לתגובהמאת VECO60 ב 07/04/2016 07:16 ( הפרופיל שלי ) נתחיל מכך שרובם לא מבינים את גודל האחריות בבחירה לחיות ביחד במחויביות לחיים משותפים . על אחת כמה וכמה לא מבינים את גודל האחריות ובעיקר הנזקים לילדים שלהם בתהליך ההחלטה לא להמשיך לחיות ביחד . אגב היום ישנה האפשרות לתהליך גישור שמקל על התהליך . הבעיה היא שאין פתיחות והחרדה הקיומית מניעה את ההתנהלות בתהליך פרוק הזוגיות והמשפחה .תגובה לתגובה

ידוע כגרושין, גרושים, חוק גירושים, עורכי דין, שופטים, יועץ, ממשלה, רווחה,