הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
hatzihaim2

ביקורת משחק: האף לייף 2


ביקורת על האף לייף 2
כמו במשחק המקורי, גם הפעם ניכנס לנעליו של המדען הממושקף גורדון פרימן. Half Life 2 נפתח בנסיעה קצרה בקרון רכבת, עד לעולם המרהיב של העיר 17: אזור הנראה כשילוב בין הגטאות של מלחמת העולם השנייה, לעיר אורבאנית עתידנית. אם האווירה האפלה לא תספיק לכם, במהירות תגלו שהעיר 17, בדומה לשאר כדור הארץ, נכבשה על ידי כוחות ה-Combine החייזריים. 
 
עלילת המשחק מתארת את מאבקם של כוחות המורדים מול כוחות ה-Combine וכיאה ל-Half Life, גם הפעם הכל תלוי בידיו של גורדון פרימן. אנשי חברת Valve עשו הכל על מנת לשחזר כמה מהסממנים הבולטים של המשחק המקורי, כאשר כמעט כל דבר בעולם המשחק צועק Half Life: החל מהנסיעה ברכבת בתחילת המשחק, דרך הדמויות המוכרות והאויבים המקוריים, ועד הגרפיטי הידוע של אייקון המשחק המופיע לכל אורכו. 
 
שלבי המשחק של Half Life 2 מרשימים בגודלם וביופיים, כאשר חלק מהם מזכירים את השלבים של משחק הפעולה המצליח Far cry. במהירות תגלו כי כל שלב שונה מאוד מקודמו: שלבי המשחק נעים בין שטחים מוריקים למעברים תת קרקעיים, בין פתחי ביוב אפלים למפעלים נטושים. כל אחד משלבים אלו, מרהיב ביופיו ובעוצמתו.
 
למרות שהמסלול של Half Life 2 יוביל אתכם בקו אחד מתחילת המשחק ועד סופו, האתגרים מעוצבים כך שהאקשן פשוט לא מפסיק לרגע. המשחק מלא בחידות שאותן תצטרכו לפתור תוך כדי תנועה, כמו חיפוש מצברים בין מכוניות משומשות כדי לפתוח שער חשמלי, או בניית סולמות מארגזים וחביות כדי להגיע לאזור הבא. 
 
בנוסף, המשחקיות כל כך מגוונת עד שבין קרב לקרב תמצאו את עצמכם מטפסים על מרזבים, מנהלים מרדפים סוערים, נאבקים מול חרקים מעופפים, מעבירים מכולות מצד לצד באמצעות מנוף ענק, נאבקים בכדורים מגנטים, וזוחלים בתעלות אוויר צפופות כמיטב המסורת של Half Life. ותאמינו לי - הרשימה עוד ארוכה. 
 
האויבים במשחק נחלקים לשני סוגים עיקריים: רובם זכורים ל'טובה' מהמשחק המקורי ורק חלקם מקוריים. ביניהם תמצאו את הזומבים המעצבנים שמתנדנדים מצד לצד, חרקים מעופפים, עכבישים ארסיים, פרופלורים מעופפים חדים כסכין, חיילי כוחות ה-Combine וכמובן עכביש הענק בגודל של בניין, שמשפד את הלוחמים ברגליו הענקיות וזורע הרס בכל פינה, בעוד סצנה שלא תשכח במהרה. הצילו, איזה משחק מדהים! 
 
על מנת להתגבר על האויבים הרבים הללו, יעמוד לרשותכם מאגר נשקים הכולל את מוט הברזל מהמשחק המקורי וכן מגוון נשקים אוטומטיים, בהם רובה הפלסמה הנהדר ומטול הרקטות האימתני. בנוסף לנשקים אלו, תמצאו במשחק את רובה הכבידה (ה-gravity gun) באמצעותו תוכלו להרים כמעט כל דבר שקיים במשחק, רק כדי להעיף אותו באוויר. רובה הכבידה הוא אחד הנשקים האפקטיביים ביותר במשחק, באמצעותו תנועו מצד לצד ותפתחו מעברים צרים עמוסים בגרוטאות. נשק הכבידה ממחיש יותר מכל את המנוע הפיזיקאלי המדהים של המשחק, והוא שימושי בעיקר כאשר מאגר התחמושת שלכם אוזל. 
 
חשוב לציין כי Half Life 2 לא נקי מבעיות. כך למשל, זמני הטעינה של המשחק בין שלב לשלב עוצרים את זרימת המשחק ולעתים מתארכים יתר על המידה. המשחק פשוט נעצר באמצע שום מקום וככל שהמחשב שלכם חלש יותר, כך שלבי הטעינה יתארכו. בנוסף, המשחק לא נקי מבאגים והאינטליגנציה המלאכותית של הדמויות מאכזבת למדי, בעיקר ביחס לחלקים אחרים של המשחק. ועוד לא אמרנו שום דבר על הביזיון של הימים הראשונים, בהם לא הצליחו שחקנים רבים להוריד את המשחק משרתי החברה. אבל למה לנו לקלקל את החגיגה הזו? למה? 
 
קצרה היריעה מלכתוב על כל הדברים המדהימים שאפשר למצוא ב-Half Life 2, או עד כמה המשחק הזה מדהים. רבים יערערו על הקביעה כי מדובר במשחק המחשב הטוב בעולם. זאת, בעיקר מכיוון שהמשחק לא פורץ דרך כמו המשחק המקורי, אלא רק עושה את הכל טוב הרבה יותר מאחרים. אז נכון, Half Life 2 אינו משחק מושלם, אולם חייבים לזכור כי אף משחק לא יצליח לקחת מהאף לייף המקורי את השפעתו הגדולה על התעשייה וכי ככה זה עם מקוריות – מדובר במצרך נדיר באמת.


מה דעתך על ביקורת משחק: האף לייף 2 ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה