הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
house_of_sweets

שקר הממתקים הגדול


בביתנו אין ממתקים ולא שתיה מתוקה, יש לנו תמי4 והמתוק היחיד וגם הוא בגדר פינוק הוא הפתי בר לתבול בתה. אך האמנם ביתנו באמת ריק ממתקים?!

מאז שהחצי ואני גרים ביחד, עוד טרם נשאנו תמיד הצהרתי שבבתינו אין ולא יהיו ממתקים. אנחנו זוג חלש שאינו יודע להשתלט על אהבתו למתוק וברגע ששוקולד קטן נכנס לביתנו הוא מתחסל במהירות ואינו משאיר כל זכר.
ישנם מקרים חריגים שבהם לממתקים מותר להיכנס לביתנו וגם אז הם לא מיועדים אלינו אלא לאורחים שמגיעים לביתנו ולא נעים לארח אותם רק עם פלטת ירקות וסושי אז גם השתייה המתוקה מצטרפת, חטיפים מלוחים עשירי נתרן והממתקים עם השוקולד בפרט.

בביתנו אין ממתקים ולא שתיה מתוקה, יש לנו תמי4 והמתוק היחיד וגם הוא בגדר פינוק הוא הפתי בר לתבול בתה. אך האמנם ביתנו באמת ריק ממתקים?! בדקתי שוב וגיליתי שאנחנו ישראלים ממוצעים צורכים כמו כולם הררי ממתקים, חלקם בתחפושת חלק כאילו לאורחים וחלק "בשביל הילדים". בוודאות אני יכולה להגיד שכמות הממתקים המוסווים החלה לעלות בביתנו אי שם לפני תקופה מאוד ארוכה בימים שהנסיכה גדלה והחלה לטעום מוצקים וכשיצאו לה השיניים בלי ששמנו לב בתינו הפך למפעל ממתקים.

בדקתי במזווה וזה מה שמצאתי, עלאק בית ללא ממתקים, כאן גרים שמנים גרגרנים!

במבהבמבה – החטיף התמים למראה, אלה רק בוטנים וגם אותו אנחנו קונים רק בשביל הנסיכה אך במארז של עשר יחידות, אם כבר לקנות אז כמובן באריזות חסכון, לעיתים שקית אחת או יותר נעלמת  ומתגלה בחדרי חדרים על השולחן עבודה או בחדר שינה שלנו ההורים, לא של הנסיכה, היא כבר למדה לשים בפח לאחר שסיימה את שקית הבמבה שלה.


שוקוליתשוקו –הנסיכה אוהבת להתעורר בבוקר עם שוקו, את האהבה הזו אנחנו עזרנו לה לייצר, הרי כל הילדים אוהבים שוקו, הפרסומות עובדות עלינו בעיניים ואנחנו קונים. מידי פעם כשאני מכינה לנסיכה את משקה הבוקר שלה אני שולפת כוס נוספת ומכינה לעצמי גם מהמשקה "התמים". ובכל זאת כדי לא להתרגל מקפידה שלא לשים יותר מכפית גדושה אחת ולא יותר, שוקו אכן ממכר.


שטוחים – הלהיט החדש של אוסם, חצי נחמה שמדובר בחטיף אפוי אך הבעיה עם החטיף גדולה, קשה מאוד להגיע למצב שבו משתמשים במדבקה של השימוש החוזר, השטוחים בביתנו אוהבים להתחסל ממש כמו הפרסומות ושלא יעיזו לגעת לי בשטוחים, הנסיכה אוהבת לנשנש את השטוחים בשקית כשהיא יוצאת בבוקר לגן, החצי ואני אוהבים לנשנש את השטוחים עם מתבל טעים כלשהו עדיפות לשמנת או סלט אבוקדו. עוד חטיף שמחליף את הקרקרים בבתינו והפך לחטיף המסווה הרשמי שאי אפשר פשוט אי אפשר בלעדיו.

נוטלה – ממרחי שוקולד וריבות הם צרה צרורה אמתית כיוון שמדובר לכאורה בצנצנת תמימה למראה, אגוזי לוז ומשהו על כך שזה בריא ומזין, עוד קשקוש של היצרניות למכור לנו זבל במסווה של בריאות לא מוכחת. מבין כל ממרחי השוקולד בשוק אני מעדיפה לפחות את הנוטלה, שהוא גם הטעים ביותר וטעם האגוזים מוסיף ומעשיר, לפי כמות הרכיבים נראה שהוא מכיל הכי פחות חומרים מזיקים על כמות הקקאו והסוכר. זה קרה במקרה כשפעם הכנתי כדורי שוקולד או איזו עוגה ומאז זו מחלה קשה, הנסיכה מאוד אוהבת לחם עם שוקולד, האמת שגם אני, על באגט או חלה או סתם פרוסת לחם רגילה, ממרח שוקולד שלפעמים מהווה ארוחה קלילה. עוד ממתק במסווה של אוכל שמצוי באופן קבע בביתנו.

שוקולד קינדר לילדיםאצבעות שוקולד קינדר – הנסיכה שלנו אוהבת הפתעות, בעיקר מתוקות וכאלה שמכילות שוקולד, הקינוח הבלתי רשמי והמבוקש ביותר על ידה הוא אצבעות שוקולד של קינדר. ההרגל התחיל מסבא וסבתא, כמה טוב שיש את מי להאשים, סבא וסבתא המפנקים הראשיים, לא פעם הנסיכה חוזרת עם כיסים מלאים במעיל, משלוח קטנה מסבתא למקרה שהיא תרצה משהו טעים וכך גם אנחנו התחלנו לקנות את אצבעות השוקולד האהובות, בינתיים גם "עלית" הצטרפה וגם "מילקה" החלו  לייצר אצבעות שוקולד חלב לילדים וכן כמובן שגם אנחנו ההורים בתוכנו פעם היינו ילדים וגם אנחנו מצטרפים לחגיגה ואוכלים אצבע שוקולד ביחד עם הקטנים.


וופלות בפלות עליתוופלים –מבחר הטעמים הסוגים והצבעים הוא לא הגיוני והבעיה הגדולה עם הוופלים, קרובי המשפחה של השטוחים שאם מתחילים, קשה להפסיק, וופלים הם בהחלט ממכרים אז איך אומרים וופלים/וופלות או שבעצם בפלות? בכל מקרה כולנו מבינים למה הכוונה. גם בביתנו הוופלים הפכו מאורחים לדיירים, הם טעימים במיוחד אחרי שישבו שעה קלה והצטננו במקרר, התקשו מעט, תפסו צורה וגם כייף לתבול אותם בכוס קפה חמה.


השקר האמיתי לזירת הממתקים הוא הפירות היבשים, שיא העונה שלהםצץ בחורף סמוך לטו בשבט ומשאיר אחריו זכר ארוך לתקופה ארוכה. הפירות היבשים שלכאורה הם מאוד בריאים ויש בהם אלמנטים מזינים שעוזרים לריכוז ולמידה למבחנים, משמשים ככדורי אנרגיה לספורטאים הם למעשה ממתקים מסוכנים. לפי כל מיני כתבות תחקיר הפירות היבשים המיובאים מכילים שפע חומרים מזיקים, בינהם טטרזין וכמות סוכר מאוד גבוהה עם צבעי מאכל שעוזרים לפירות היבשים להראות יפים וטעימים במיוחד. הפתרון הבייתי שלי ואהבתי לפירות יבשים, לקנות את אלה שנראים הכי מכוערים ומצ'וקמקים, ככה נראים פירות יבשים אמיתיים ורק למען הבריאות, לעיתים מעבירה מים רותחים על הצימוקים,  והמשמשים להוציא קצת מכל החולרע ושאר חומרים מזיקים עם שמות ארוכים לא ידידותיים.

הסיור שלי במזווה הביתי לא הסתיים רק בסריקת עולם הממתקים וגיליתי שבבתינו יש שם גם מוצרי מזון המשמשים אותנו לארוחות ערב שהם לא פחות מאשר אוכל זבל.

 
 
 


מה דעתך על שקר הממתקים הגדול ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת שרי ב 22/07/2014 11:55כתוב יפה, יש בזה הרבה אמת... אבל? קשה בלי שום כלום מתוק... העניין לדעתי הוא מידתיות - למי שמסוגל לשלוט בעצמו. מי שחייב לטרוף עד תום כל חבילה של מתוק? עדיף לו לא להכניס בכלל... :)תגובה לתגובהמאת עמית ב 27/02/2014 20:09אנשים שהייתי בא לבקר אצלם באופן קבוע היו מדברים איתי על כמה חשוב להימנע ממזונות מתוקים ומשמינים, אבל תמיד היו מגישים לי עוגה.תגובה לתגובהמאת יהודה ב 06/10/2013 19:43 ( הפרופיל שלי ) יפה לכם! זה נשמע קל, אבל זה ממש לא!תגובה לתגובהמאת cijhho123456 ב 21/07/2013 12:14 ( הפרופיל שלי ) חח אהבתי מאוד! תגובה לתגובהבתגובה לcijhho123456 מאת baruch ב 30/11/2014 12:06 ( הפרופיל שלי ) אחרי 25 שנה של גמילה ממתוק ומבצק ממולא בצק אני לא זקוק לעוגה נגד תוגה.

ידוע כסוגי אוכל לא בריאים,אוכל של ילדים,ממתקים לא בריאים