הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
hypr

אבחון וטיפול בהיפראקטיביות


כיצד ניתן לזהות, לאבחן בוודאות וכמובן גם לטפל בילד הסובל מהיפראקטיביות
הילד שלכם לא יכול לשבת לרגע? כל היום משחק? לא מצליח להתרכז?
יש סיכוי שילדכם סובל מבעיה של היפראקטיביות או של שילוב של היפראקטיביות ובעיית קשב וריכוז. 
 
כיום יותר ויותר ילדים נשלחים לאבחון על ידי ההורים שלהם במטרה לבדוק ולברר האם הילד סובל מבעיה של היפראקטיביות או קשב וריכוז. הסיבה לכך היא שלמרות שבדרך כלל הבעיה נסבלת בחיי היום-יום ההורים מפחדים שכאשר הילד יתחיל ללמוד הוא יקלה לקשיים רבים והדימוי העצמי שלו ירד.
 
לפני ששולחים את הילד לאבחון יקר מומלץ לבדוק האם הילד סובל מהיפראקטיביות, התסמינים הנפוצים ביותר לתופעה הם:
1. הילד מתקשה לשבת במקום אחד זמן רב בלי לזוז או לרקוע ברגליים.
2. עוזב את הכיתה או את החדר בזמן שלא נועד לכך.
3. לא מצליח לחכות בתור ולעיתים גם נדחף.
4. קוטע אנשים כאשר הם מדברים ולא יכול לחכות שיסיימו לדבר.
5. לא מפסיק לשחק גם כאשר הנסיבות לא מתאימות לכך.
 
חשוב לזכור שלא תמיד שמופיעים התסמינים הנ"ל מדובר על תופעה של היפראקטיביות לעיתים התסמינים עלולים לנבוע מסיבות אחרות כמו לדוגמא טראומה נפשית, לחץ פסיכולוגי, דיסלקציה, הפרעות אישיות ועוד. לפני שאנו קובעים שהילד סובל מבעיית קשב וריכוז והיפראקטיביות חשוב לבדוק שהוא אינו סובל מבעיה אחרת שאיננו מודעים אליה.
 
בנוסף לכך שלעיתים הילד עלול לסבול מבעיה אחרת ולא מהפרעה של היפראקטיביות וקשב וריכוז ייתכן שהרופא המאבחן טעה. לעיתים קורה שהאבחון אינו נכון והילד סובל מבעיה למרות שבחדר הרופא הוא מתנהג בצורה מאוד רגועה ולהפך ייתכן כי הילד אינו סובל מהיפראקטיביות וההורים ילחצו על הרופא שיגיד להם שהוא סובל מהבעיה וכך להסביר את ההתנהגות שלו.
 
נכון להיום לא נמצאה הסיבה המוחלטת לתופעה של היפראקטיביות אך מחקרים בשנים האחרונות הוכיחו כי ייתכן הבעיה הינה גנטית, זאת מכוון שתאומים שהופרדו בלידתם וגדלו במשפחות ובסביבה שונה שניהם סבלו מהיפראקטיביות ואף היו מחקרים שמצאו שמוחו של ילד הסובל מבעיה של קשב וריכוז שונה ממוחו של ילד רגיל.
 
לסיכום, מומלץ לעקוב ולשים לב להתנהגותו של הילד על מנת להחליט האם לשלוח אותו לאבחון או לא, אם זאת חשוב לזכור שלא תמיד התסמינים המופיעים מוכחים שלילד יש בעיה של היפראקטיביות וקשב וריכוז, ומומלץ ללכת לאבחון אצל מספר מומחים וכך לוודא שאכן הילד סובל או לא סובל מהבעיה.
 


מה דעתך על אבחון וטיפול בהיפראקטיביות ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כהיפראקטיביות, טיפול בהיפראקטיביות, זיהוי היפראקטיביות, אבחון היפראקטיביות