הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
israelpiracy

פיראטיות בישראל


ישראל היא מדינה פיראטית, מאוד. למה?
ישראל היא מדינת פיראטים, זה כבר מוטמע בחברה, לא מוזר, ולא מפריע להרבה אנשים. רוב האנשים מורידים באופן בלתי חוקי את המוזיקה, סדרות, סרטים והמשחקים שלהם. אם תאמר לאנשים שאתה משלם על מוזיקה, סרטים וסדרות טלוויזיה, תראה הרבה גבות מורמות. יש אנשים הטוענים שזוהי רק העתקת קובץ ולכן אין זו גניבה, אבל זו גניבה. ה"עותק" של הקובץ הוא רווח פוטנציאלי שהיה אמור להגיע אל כיסו של יוצר התוכן. 
אין כאן צריכה של תשלום על הורדות מפני שהרבה מאוד שנים, לא הייתה לנו את האופציה לקנות את הדברים הללו באופן דיגיטלי. העולם הופך ליותר ויותר דיגיטלי, יש פחות מכירות דיסקים של תוכנות, מוזיקה, סרטים, וסדרות. יותר ויותר אנשים בעולם רוכשים את התוכן שלהם בצורה דיגיטלית. אבל הישראלים לא מבינים את הקונספט הזה, כי מנעו אותו מאיתנו במשך הרבה מאוד שנים, ובעקיפין עודדו פיראטיות.


המחסור בתוכן דיגיטלי בתשלום הוא לא הסיבה היחידה לפיראטיות. לפיראטיות תרם יוקר המחייה במדינת ישראל. הכל כאן יקר. הסרטים בקולנוע, משחקי הוידאו, DVD's וחבילות הטלוויזיה. 
אל דאגה. יש פתרון, אך פתרון חלקי.

משחקי הוידאו: המצב טוב
Steam - חנות המשחקים הדיגיטלית הגדולה באינטרנט, מאפשרת הורדה של המשחקים למחשב האישי בתשלום, מדי כמה חודשים יש הוזלות מחירים גדולות מאוד, ולכן זוהי פלטפורמה מאוד אטרקטיבית.

Playstation Store/Xbox Live Market - אלה הם הפתרונות הטובים ביותר לכאלו שבבעלותם קונסולת פלייסטיישן, או אקסבוקס. מהחנויות הללות ניתן להוריד משחקים ישירות לקונוסולה, מומלץ לפתוח משתמש אמריקאי על מנת להנות מהמחירים הזולים ביותר. אפשר לפתוח שני משתמשים, אמריקאי על מנת לקנות משחקים, וישראלי על מנת לשחק בהם ברשת. ברשת הפלייסטיישן האמריקאית לא ניתן להכניס פרטי אשראי ישראלי, אך ניתן לקנות כרטיס מתנה מאמזון, ולהזין את הקוד שמתקבל באתר.

מוזיקה: בעיה רצינית
Itunes - שירות מוזיקה פופלרי שמאפשר רכישה והורדה של מוזיקה למחשב, ולמכשירי אפל. אל דאגה, ניתן להעביר את הקבצים מתיקיית האייטונס במחשב גם למכשירים אחרים בעזרת כבל USB. שיר בד"כ עולה 2.90 שקלים או 3.90. וניתן לרכוש גם אלבומים במחירים יותר זולים ממחירם בחנויות המוסיקה.

Rdio - זה שירות קצת שונה. Rdio מאפשר לכם נותן לכם להאזין למוזיקה בלתי מוגבלת בחינם דרך המחשב במשך חצי שנה. לאחר חצי שנה, השירות יעלה לכם 15 שקלים בחודש. התוכנית האולטימטיבית של Rdio,  עולה 30 שקלים בחודש, והיא מאפשרת גישה למאגר השירים גם מהנייד, והורדת שירים בלי תשלום נוסף. החסרון הוא שמאגר העברית דל מאוד.

סרטים וסדרות טלוויזיה: אין ממש אלטרנטיבה
כאן הפתרון הופך להיות מסובך ובעיקר עצוב.
יש כמה שירותים אמריקאיים שמאפשרים הזרמה של התכנים על גבי רשת האינטרנט, ואני אציין את הבולטים מביניהם.
Netflix - האתר הפופולרי הזה נותן למשתמשיו, תמורת 8$ בחודש (כ-30 שקלים) לצפות באינספור סדרות וסרטים, בלי הגבלה ב-HD מהמחשב, סמארטפון, קונסולה או טלוויזיה חכמה. ה"קטע" של נטפליקס הוא שפרקים של סדרה מועלים כולם בבת אחת לאחר שהעונה הסתיימה. נטפליקס צברה כל כך הרבה כך, שהפיקה תוכניות משל עצמה: 'בית הקלפים' ו'כתום זה השחור החדש'

Hulu Plus - בעיקרון כמו נטפליקס, מלאי התוכניות קצת שונה, ולכל אחת מהן יש את הסדרה האקסקלוסיביות שלה, הולו מתמקדת בתוכניות טלוויזיה ובניגוד לנטפליקס, מעלה לאתר פרקי תוכניות בערב לאחר שידורן בארה"ב. השירות הבסיסי של הולו ניתן בחינם וכולל: צפייה רק מהמחשב בפרקי תוכניות וסדרות יום לאחר שידורם, בהפרדה סטנדרטית (SD) או במילים אחרות, הרזולוציה שבה משדרים רוב הערוצים בישראל. הולו זורחת בשירות הפרמיום שלה, Hulu Plus. הולו פלוס מאפשרת לכם את מה שהתוכנית החינמית מציעה, אך התוכן ניתן לצפייה מכל מכשיר הזרמה שכבר בבעלותכם,( מחשב, סמארטפון וכד'),ב- HD ובמחיר של 8$ (30 ש"ח). 

הבעיה עם נטפליקס והולו היא שהאתרים אינם זמינים בישראל. ולכן איננו יכולים להנות מהתוכן המוזל הזה גם אם היינו מוכנים לשלם בעבורו. ניתן ל"רמות" את האתר בכדי שיחשוב שמחשבכם נמצא בארה"ב אבל זה לא חוקי, ובנוסף לכך, יכול להיות שאתם מבין הרוב הגדול שיוכל להיעזר בכתוביות בעברית, שכמובן לא זמינות.

Itunes - שירות הסרטים של אייטונס נותן למשתמש אפשרויות די דלות. יש מבחר גדול מאוד של סרטים, רובם עם תרגום לעברית, סרטים מצוירים גם עם דיבוב לעברית, אך אפשר או לשכור את הסרטים  או להוריד אותם. השכרת סרט HD עולה 18 שקלים, ב-SD הוא יעלה 15 שקלים, ההשכרה היא ל-48 שעות (בדומה ל-Hot VOD Movies). ניתן גם להוריד את הסרט למחשבכם האישי בעלות של 60 שקלים לסרט HD, ו-50 שקלים לסרט SD.

אייטונס אולי יותר זולה מהאלטרנטיבה הישראלית (סרט ב-VOD עולה 21 שקלים) אבל לעומת נפליקס והולו, היא מאוד יקרה.

רגע, הולו ונטפליקס והולו עולות אות דבר כמו ה-VOD של הוט,30 ש"ח בחודש, אך כמו תמיד במדינה שלנו, יש אבל. אי אפשר לעשות מנוי ל-VOD בלבד, חייבים להיות מנויים של הוט. החבילה הצרה של הוט, עולה 120 שקלים, בנוסף על כך לא כל התוכניות ב-VOD בחינם, ההיצע יותר קטן וספריות הילדים עולות 12 ש"ח בחודש כל אחת. כך שזה יוצא פחות משתלם.

אז מה ראינו, יש פיראטיות, אבל בסופו של דבר, יש באמת אלרנטיבות ראויות? בחלק מהתחומים כן, בחלק לא, וכשיש, איך המחיר? האם הגונב מגנב פטור?

 
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על פיראטיות בישראל ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה